Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har fått det , og prøver fortsatt å finne ut av ting. Men på julemiddagene hittil så har jeg byttet ut brusen med vann, droppet julekakene og dessert.. grovt rundstykke til frokost istedenfor fint, egg istedenfor syltetøy som pålegg osv.. mye å tenke på.. Men målingene har vært fin hittil. Sliter kun med det fastende blodsukkeret.
Hadde det i første svangerskap og fått det igjen. Fastende som er problemet, men har har klart å kostholdsregulere. Første jeg kuttet var sukker, deretter mel og ris. For min del var ikke det nok og etter samtale med diabetessykepleier endret jeg til «lavkarbo» kosthold frem til fødsel. Har begynt med det igjen, fins heldigvis mange fine oppskrifter på lavkarbomåltider men det er jo vanskeligere i selskap. Hovedsakelig ber jeg bare om mer grønnsaker til mat for å bytte ut ris/potet/pasta e.l. Når det kommer til mat hjemme så ser jeg på næringsinnhold: maks 10g karbohydrater pr 100g. Spiser en del yoghurt som mellommåltid og da er det Skyr og YT som har lite nok karbo og mer protein Bær er også bedre for blodsukkeret så siste dagene har jeg fått en greie for vaniljeyoghurt/kesam med kanel og div bær for smak