Krysser fingrene for at eg ikkje får det, men med denne sukkerstreiken vil eg vær bedre rusta om det sku skje i allefall..siden jeg har svangerskapsdiabetes, så MÅ jeg holde meg unna, så da henger jeg meg på denne......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Krysser fingrene for at eg ikkje får det, men med denne sukkerstreiken vil eg vær bedre rusta om det sku skje i allefall..siden jeg har svangerskapsdiabetes, så MÅ jeg holde meg unna, så da henger jeg meg på denne......
Må alle ta glukosetesten? Skal til jordmor om ei uke...Jeg har 8 uker på meg å være flink før jeg skal ta ny glukosebelastningstest. Jeg er sikker på at jeg får utslag på den hvis jeg ikke er forsiktig for jeg hadde svangerskapsdiabetes i første svangerskap.
Det har gått litt opp og ned. Halloween (+helg) ble det for mye godteri, men i går klarte jeg å holde meg da.Selv om jeg hadde en tøff dag med mye hormoner. Jeg føler at hvis jeg skal ha sjans på den drømmefødselen jeg alltid har ønsket meg (har to relativt tøffe fødsler bak meg), så nytter det ikke med en svær 5 kg klump. Jeg må vite at jeg har gjort alt i MIN makt for å unngå en for stor unge. Akkurat det er min motivasjon og det er sårt for meg at ikke jeg også kan få en fin fødselsopplevelse. Nå er dette nr.3 og det kan bli min tur, så dette vil jeg virkelig sterkt!
Takk for det!Må alle ta glukosetesten? Skal til jordmor om ei uke...
Håpe VIRKELEG du får ein fin fødsel denne gangen![]()
Har vært gjennom dette med de to jeg har fra før. Målte meg etter middag i dag og da på 4,6, så jeg tror nok jeg skal klare å regulere det fint denne gangen og. Det jeg vet er at jeg reagerer veldig hvis jeg blader sukker med fruktsukker. Skal til ernæringsfysolog i neste uke. Får sikkert litt tips daPeppercat: Håper du klarer å regulere det selv. Hvis du klarer å gå tur eller trene kan det øke insulinfølsomheten
Har du fått noen instrukser om hvordan du bør sette i sammen måltider for å dempe blodsukkerstigningen? Jeg har hørt at det kan være lurt å spise litt nøtter (eller annet fett/proteinrikt) sammen med frukt hvis du spiser det som mellommåltid, men jeg lurer på om man bør spise nøttene før, samtidig eller etter at man har spist opp f.eks eplet? Kanskje det er et fett?
Trulte Troll: Sukker i urinen trenger ikke å bety svangerskapsdiabetes og selv om man har svangerskapsdiabetes får man ikke nødvendigvis sukker i urinen. Lykke til med glukosebelastningstesten på tirsdag. Ikke så lenge til jeg skal ta den igjen jeg og.
Til lunsj så har jeg faktisk spist en halv boks med cottage cheese, oppskåtet eple (1 stk), toppet med kanel og hakkede mandler i en bolle! Skikkelig godt og metter lenge! Det er ihvertfall ikke mye sukker i cottage cheese så jeg ville tro man er innafor, og hvis det er som du sier at nøtter kan hjelpe til med å holde blodsukkeret nede er jo det en bonus !!Jeg synes jeg klarer meg ganske bra. Når suget blir for stort tar jeg meg en bit 86% sjokolade. Det hjelper godt på.
Lurer på om cottage cheese og litt syltetøy påvirker blodsukkeret mye?