x1x~Anni87~
Forumet er livet
ORIGINAL: ArkanaHar sett mye gale ejg også. Faren til en av barna var baker og hun fikk kun med seg skillingsbolle i barnehagen hver dag. Hun ble lei av det til slutt og vi måtte lage en skive til hun istedet.
Forstår virkelig ikke hvorfor det er så hysterisk med sukkerfrie barnehager jeg?
Har jobbet i barnehage i mange år og har sett hvordan dårlig kosthold har innvirkning på barn adferd. Enkelte unger kommer med matpakke bestående av pølsebrød med nugatti, sjokoladeringer o.l . Tenk selv hvordan enkelte unger "lettet" fra frokost- lunchbordet...
Med opptil 20 barn på en avdeling sier det seg selv at det blir ofte mye kaker og søtsaker + at det ofte er andre tilstellninger i en barnehage der pølser, is mm er involvert... Bursdager feirer de stort sett hjemme i tillegg med kaker, brus, is og gele. Føler ikke selv at jeg er overhysterisk på noen måte, men forstår ikke hvorfor vi skal gi barn inntrykket av at det ikke går ann å kose seg hvis de ikke trykker is eller kake i kjeften.
Og en annen som var kjempeovervektig for hun fikk nugatti med seg og familien spiste kun pizza og mc donalds.. Hele familien var overvektige. Slik får jeg vondt av og se på[:'(]
Men jeg mener alt med måte. Hørte om at de ikke fikk noenting med sukker i det hele tatt og det ble for dumt synes jeg. Brunost er jo sundt og godt og melk liker jo de fleste barn,så det bør de beholde.
Men litt enig i at de ikke trenger kjeks og brus hver gang de skal kose seg,men noen ganger må være lov[:)]