Sniker fra februar.
Den er ikke såå ille altså, det eneste er at det er kjedelig å vente i to timer. Og det må man gjøre på legekontoret for det er ikke lov å røre så mye på seg og de ønsker å overvåke deg også. Jeg fikk legge meg ned fordi jeg var uvel, godt å være på legekontoret hvis man ikke føler seg bra også. Jeg hadde ikke reist noen steder og det fikk jeg ikke lov til heller.
Men det er en enkel test og det å gå med svangerskapsdiabetes uten å vite det er ikke bra for baby, har du da konstant høyt blodsukker har baby det også. Når du da føder kommer babyen ut med lavt blodsukker og hvis ingen sjekker dette da siden du ikke sjekket deg? Og babyen kan bli veldig stor. Mange med sv.diabetes blir satt i gang før termin pga stor baby, de får ikke lov til å gå på overtid osv..
Skjønner ikke at dere tørr å la være jeg altså.
Og jeg har svangerskapsdiabetes og får oppfølgning og er glad for at jeg tok testen, to ganger! Og jeg gruer meg ikke til å ta den en gang til. Jeg hadde heller ikke sukker i urinen så man kan ha det uten utslag på urin.
På legekontoret mitt er det ingen muligheter for å ligge ned over lengre tid, og bekkenet mitt tåler ikke å ikke sitte rett opp og ned på en pinnestol særlig lengre enn et kvarter før det er så vondt at jeg nærmest besvimer. Jeg kan ikke sitte ved matbordet gjennom et helt måltid en gang.
Så, om det er slik det _må_ gjøres, tar jeg sjansen på uoppdaget svangerskapsdiabetes i stedet for. Har født fem, og ingen av de har vært store - eller hatt tegn til noen uoppdaget diabetes hos meg.