Stripping

De gjorde det på meg på overtidskobtrollen forje svangerskap. Men da var jeg jo en uke over, moden, hadde 2 cm åpning og manglet bare riene. Blødde litt i starten, så fortsatte det med rosa utflod hele dagen, økte med rosa utflod på kvelden, samt rier :)
 
Er det at hun bruker en finger og stikker opp i livmorhalsen og vier den ut?

Stripping er når jordmor tøyer i mormunnen og løsner litt på hinnene som ligger rundt babyens hode.
Ved å løsne disse hinnene frigis prostaglandiner som kan sette i gang fødsel. :)

Jeg ble strippet fredag (2 cm åpning og ganske mykt, sjukt vondt med strippingen) og fredag (fortsatt 2 cm åpning og modnere enn første gang, mindre vondt). Fødte onsdag kveld.
 
Stripping er når jordmor tøyer i mormunnen og løsner litt på hinnene som ligger rundt babyens hode.
Ved å løsne disse hinnene frigis prostaglandiner som kan sette i gang fødsel. :)

Jeg ble strippet fredag (2 cm åpning og ganske mykt, sjukt vondt med strippingen) og fredag (fortsatt 2 cm åpning og modnere enn første gang, mindre vondt). Fødte onsdag kveld.

Får ikke redigert. Men fredag og mandag, skulle det være. Stripping fredag og mandag, fødsel onsdag. 38+6 fødte jeg.
 
Jeg husker jeg spurte om stripping av jm da jeg var 38 uker med førstemann. Jeg var 20 år gammel, og ganske sjenert, men spurte siden en venninne av meg hadde fått det. Ble skjelt skikkelig ut. Det skulle jeg i hvertfall bare slå ifra meg, farlig var det!
Ironisk nok ble jeg strippet av gynekolog på sparkekontroll bare noen dager senere. Det satte ikke i gang noen fødsel for min del. Heller ikke indusering, taking av vannet, eller noe annet de gjorde. Endte med keisersnitt.
 
Gjorde det på overtid på sykehuset etter ballongen hadde falt ut og mormunn var på 3 cm. Gav meg bare masse maserier.
 
Ble strippet når jeg kom inn på føden sist. Kom inn uten rier, og ble strippet klokka 21.30, 22.35 var jenta født.
 
Jeg snakket med jordmor ang dette, og hun sa at jordmødrene på den helsestasjonen jeg går på ikke gjør det, pga infeksjonsfaren.
Godt nok svar for meg egentlig - hvorfor risikere en infeksjon liksom?
Er heldigvis ikke utålmodig på at føldselen skal starte[emoji106]
 
Back
Topp