Stripping

Novembermamma12

Blir kjent med forumet
Har lest litt om at jordmor kan strippe /tøye litt. Skal på kontroll i morgen 38+4 då. Hva tenker dere m stripping/tøying? Har noen prøvd? Hjalp det?
Jeg er så lei og vilha gang. Kom gjerna m andre råd for og få gang? Sliter m bekken så og gå er litt uaktuelt.
Dette er barn nr 2, nr 1 kom dagen etter termin.

Ble strippa med første, hjalp ikke.. Men i følge jordmor var det sjelden hjelp med første.. Men med andre var det lettere.. Skulle bli strippa med nr 2 men endte i stedet opp på føden med ctg og ul pga høy hjertelyd...

Takk for svar. Då krysser eg fingrene for d vil hjelpe :-)
Mn går alt bra nå m den lille i magen etter høy hjertelyd?

ble strippa sist, men da var jeg 9 dager på overtid :-) 3 dager senere var fødselen i gang.

Har ikke blitt strippa før tror jeg... De sa hvertfall ingenting om at de gjorde det sist, men da hun undersøkte meg på overtid så gjorde det veldig vondt så det er mulig hun strippa litt uten å fortelle det ;) Jeg vet ikke men kan ikke se for meg at det hjelper så mye å tøye før en begynner å bli moden... Jeg tror heller ikke jordmora jeg går til villet strippa to uker før termin bare fordi jeg er klar for at han skulle komme... Jeg ble ikke sjekka før en uke over tiden sist.. Er det vanlig å sjekke åpning og slik uten at en har sammentrekninger?

Har ikke blitt strippa før tror jeg... De sa hvertfall ingenting om at de gjorde det sist, men da hun undersøkte meg på overtid så gjorde det veldig vondt så det er mulig hun strippa litt uten å fortelle det ;) Jeg vet ikke men kan ikke se for meg at det hjelper så mye å tøye før en begynner å bli moden... Jeg tror heller ikke jordmora jeg går til villet strippa to uker før termin bare fordi jeg er klar for at han skulle komme... Jeg ble ikke sjekka før en uke over tiden sist.. Er det vanlig å sjekke åpning og slik uten at en har sammentrekninger?
Sånn eg har torstått så kan de sjekka om en e moden hvis en ønske dette, de gjør d nokk ikkje uten at en seie en vil. Vi kan vist gå moden i dager og uker uten en komme i fødsel og forstår eg, så derfor er det ikke en vanlig praksis uten st en spør selv.

Her stripper de alle som vil når de er moden :) ikke før for da har det vist ingen effekt. Kan vist bare føre til maserier og høy hjertelyd hos baby.

Lurer på det samme selv. Er 39+0 i morgen og skal til jordmor . Jeg kommer helt sikkert til å spørre iallefall ;)

... Bare jeg som synes stripping høres forferdelig ut? Skjønner jo at det blir mye værre å få ut gullet, men da er det i det minste fødsel.. Jeg blir mer stressa av tanken på hele hender og røsking oppi der... Er det ikke gtusomt? Føler meg hoven, øm og trang når vi har sex også nå. Så hadde vel ikke tenkt å ha noen andre der før gutten er på uttur og alt er vondt uansett :p

Jeg ble strippet på fredag, da var jeg 40+2. Jeg syns ikke det var ille eller vondt i det hele tatt. Babyen lar fortsatt vente på seg, men jeg er overbevist om at strippingen har trigget noe. Jeg har hatt mye mer kynnere og slimproppen har gått. I morgen blir det stripping en gang til hvis fødselen ikke er i gang.

Ble strippet med 1 mann.. Synes ikke det var vondt i det hele tatt.. Ubehagelig ja selvsagt.. Men ikke vondt.

Skal til jordmor på onsdag, er da 40+1, og kommer til å spørre da tror jeg.

Hadde blitt litt overrasket hvis jm hadde strippet to uker før termin, men hva vet vel jeg :p.

Og angående stripping så tror jeg man hvertfall må etterspørre det for jeg har i alle fall aldri fått tilbud :p

Har ikke blitt strippet men vet at her i kommunen vil de helst ikke at kommune jmene skal undersøke/gjøre noe innvendig. Var på sykehuset noen dager før termin og da rørte de heller ingenting der oppe. Jeg håper de gjør noe når jeg er på kontroll på torsdag (41+3) men vet at i alle fall her gjør de svært lite før man har passert termin.

Med forrige ble jeg tilbudt det i uke 38 ;) men det passet ikke å fremprovosere fødsel da.. Så det skjedde ikke. Skulle i uke 39 men endte på føden med ctg og UL av en litt stressa baby i stedet ;) skal be om det neste uke.. Uke 39+0

Jeg fikk tilbud om stripping først på overtidskontroll, 6 dager etter termin.. Det var på fredag. Fortsatt ingen fødsel :p Men slimproppen gikk dagen etter strippinga. 41+5 i dag, og ny stripping.. Får se om det skjer noe snart ;)

Jeg ble strippet litt i dag. Var litt ubehagelig så jordmor tok ikke helt av :p
Jeg har nesten 1 cm åpning og livmorhalsen er helt avflatet! Håper det provoserer til fødsel!!!
2 cm. her i dag, men livmorhalsen min var ikke begynt å flate ut :( Hun fikk tøyd litt, men kom dårlig til på innsiden pga. at tappen var så høy.. :rolleyes: Men håper det gir litt virkning i allefall...

Back
Topp