Strikking...

Til jenta mi har jeg bare strikket et babyteppe med havskum-mønster, ei lue med hjerter og nå holder jeg på med sokker som matcher lua og teppet. :) Men jeg sliter virkelig med små pinner for tiden! :eek: Pinne 2,5 er et mareritt. Fingrene dovner vekk hele tida. :( Har vel det der tunell-syndrom greiene. Haha. Husker ikke hva det heter :p Men verker i leddene i hånda og sliter med at fingrene dovner vekk både når jeg sover og på dagtid.
Og jeg bare MÅ holde på med noe strikking e.l. hele tida :p
 
Til jenta mi har jeg bare strikket et babyteppe med havskum-mønster, ei lue med hjerter og nå holder jeg på med sokker som matcher lua og teppet. :) Men jeg sliter virkelig med små pinner for tiden! :eek: Pinne 2,5 er et mareritt. Fingrene dovner vekk hele tida. :( Har vel det der tunell-syndrom greiene. Haha. Husker ikke hva det heter :p Men verker i leddene i hånda og sliter med at fingrene dovner vekk både når jeg sover og på dagtid.
Og jeg bare MÅ holde på med noe strikking e.l. hele tida :p

Uff då... Det høyrast ikkje nåke særlig ut! :(
Ja no e høsten på veg så då e det fram med strikketøyet igjen! :)
 
Har litt dårlig samvittighet på strikkefronten.. Har strikket et grått nøstebarnteppe og et gammelrosa vognteppe med hjertemønster, og så har jeg en liten, brun kjole på pinnene, men det har den vært lenge nå uten framgang... Er bare ikke inspirert til å strikke for tiden :-( Har ellers lyst til å strikke rød Voss-kjole til jul, men det kan se ut til at jeg heller må bestille den :p
 
Har litt dårlig samvittighet på strikkefronten.. Har strikket et grått nøstebarnteppe og et gammelrosa vognteppe med hjertemønster, og så har jeg en liten, brun kjole på pinnene, men det har den vært lenge nå uten framgang... Er bare ikke inspirert til å strikke for tiden :-( Har ellers lyst til å strikke rød Voss-kjole til jul, men det kan se ut til at jeg heller må bestille den :p

Pinnane mine har hatt en lengre pause og... Men no når sommaren går mot høst e det tida å ta dei fram igjen! ;)

Eg har en rød Voss-kjole som eg har begynt påan igjen med... Blir så søt! ❤️ImageUploadedByBV Forum1409174369.098319.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
e1a50920-9bd3-42e7-860d-68d640c1bbda.jpg
Da var hentesettet til jenta ferdig:) Men som samboer så fint sa "vi kan jo hente henne når er to år da". Med andre ord, det er litt stort. Gleder meg til å bruke det, men det blir nok et annet antrekk hjem fra sykehuset, med mindre det er en gigantisk baby:p Det er min mor som har strikket:)
 
Last edited:
Denna bilposen syns eg va så fint... :) handla inn til den idag... Blir lilla istaden grå! :)ImageUploadedByBV Forum1409606251.619164.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi vet jo ikke kjønn så jeg hadde lyst til å lage noe enkelt som kan brukes til hentesett for jente. Om vi får gutt igjen blir det jo en fin gave til noen andre. Kjolen var kjempe enkel og rask å hekle! Tips tips! :)

ImageUploadedByBV Forum1409742583.655227.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi vet jo ikke kjønn så jeg hadde lyst til å lage noe enkelt som kan brukes til hentesett for jente. Om vi får gutt igjen blir det jo en fin gave til noen andre. Kjolen var kjempe enkel og rask å hekle! Tips tips! :)

Vis vedlegget 75741


Sent from my iPhone using BV Forum
Den var jo bare helt utrolig nydelig! Vil du dele oppskrift?
Skal ha gutt selv, men tenk så gøy å kunne gi bort noe så vakkert til jul da! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Den var jo bare helt utrolig nydelig! Vil du dele oppskrift?
Skal ha gutt selv, men tenk så gøy å kunne gi bort noe så vakkert til jul da! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
Oppskriften er fra Sandnes garn sin brosjyre. Skal prøve å legge ut bilder av alt. Den minste str. er egentlig 3-6 mnd. Da så jeg har måtte improvisere litt for å få den i nyfødt størrelse :)

ImageUploadedByBV Forum1409744930.021553.jpg

Bilde av brosjyren.

ImageUploadedByBV Forum1409744980.072735.jpg

Oppskriften.

Tøflene var en oppskrift jeg fant på nett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1409745124.283205.jpg

Og her er baksiden. Jeg valgte å hekle den i babyull da jeg likte de fargene bedre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jobber hardt med å bli ferdig med pleddet til lillebror ! Men det tar 4 ever and a day :p
 
Denne har jeg strikket,mangler bare glidelås... Litt stor til nyfødte,men blir vel passelig etterhvert ;)[/IMG]

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Åh, så fin! Nå fikk jeg lyst til å lage noe også. Han har fått såå mye strikketøy at jeg vet ikke hva mer jeg trenger :p
 
Åh, så fin! Nå fikk jeg lyst til å lage noe også. Han har fått såå mye strikketøy at jeg vet ikke hva mer jeg trenger :p
Takk ;) Jeg synes også det er vanskelig å vite hva vi trenger. Men har strikket mange luer og sokker i forskjellige størrelser,en finbukse,ullbukse og jakke ;) Ellers har jeg fått hentesett og kjole. Gleder meg nå bare til å få bruke alt,så nå må du bare komme ut lille baby :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Oppskriften er fra Sandnes garn sin brosjyre. Skal prøve å legge ut bilder av alt. Den minste str. er egentlig 3-6 mnd. Da så jeg har måtte improvisere litt for å få den i nyfødt størrelse :)

Vis vedlegget 75748

Bilde av brosjyren.

Vis vedlegget 75750

Oppskriften.

Tøflene var en oppskrift jeg fant på nett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Tusen takk! Da blir dette neste prosjekt! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp