Strikking...

Nydelig :):) har også tenkt på dette... Men bare i gammelrosa :):) hvet du hvilket type harn dette er? Sandnes garn?

Jeg skal bestille hentesett av ei som strikker, men må finne mønster og har falt for dette :)
Det er Sandnes garn... Tema 24... Babytepper og hentesett! :)
 
Det er Sandnes garn... Tema 24... Babytepper og hentesett! :)

Det har jeg også. Strikker på modell Nr 6 til babyen til ei venninne. Er mye fint i det heftet. :) Tenker litt på det vognteppet jeg også. Har strikket litt mønster før, men er ingen ekspert. Synes du det er et enkelt teppe å strikke?
 
Det har jeg også. Strikker på modell Nr 6 til babyen til ei venninne. Er mye fint i det heftet. :) Tenker litt på det vognteppet jeg også. Har strikket litt mønster før, men er ingen ekspert. Synes du det er et enkelt teppe å strikke?
Klare du den buksa så klare du nok mariusteppet også! ;) knota litt me å komme riktig inn på mønsteret, men så er det jo berre å følge oppskrifta!
 
Klare du den buksa så klare du nok mariusteppet også! ;) knota litt me å komme riktig inn på mønsteret, men så er det jo berre å følge oppskrifta!

Hehe. Ja, buksa er ferdig, den. ;) Er ikke så verst med fletter i grunn. ;)
Er verre når man strikker med flere farger. Har strikket Marius-tennbrikettskjuler, men da er det ikke så nøye med trådene på baksiden. ;)
Prøver meg muligens på det vognteppet da. Er jo så fint. :)
 
Har heklet vognteppet til lillegutt :) Er ferdig, og håper ikke det samler for mye "støv" til han kommer om 4 mnd :)
 

Vedlegg

  • vognteppe ferdig.png
    vognteppe ferdig.png
    462,2 KB · Visninger: 60
Då er eg ferdig me mønsteret på teppet... No må eg ha litt hjelp til å få sydd og klipt det opp før det kan ferdigstillast! Så då har eg starta på en liten julekjole! :)
image.jpg
 
Nå har jeg kjøpt inn garn og er klar for å starte på vognteppe :) det blir heklet, da jeg er med glad i det enn strikking.

Fått masse strikkede plagg fra svigermor allerede, kan prøve å få lagt ut noen bilder etter hvert :)
 
Har lyst å strikke vognteppe. Men er ikke noe gla i tynne pinner. Tips til mykt og tykt vognteppe?
 
Har lyst å strikke vognteppe. Men er ikke noe gla i tynne pinner. Tips til mykt og tykt vognteppe?
Eg har strikka Marius-vognteppe... Det er pinne nr3 og 3,5! Og så skal det jo vere stoff på baksida! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dere som har strikka mariusteppe, har så veldig lyst til å strikke dette, men har ALDRI til dags dato strikka mønster før. Kan å strikke rett og vrang, er det håp? :p
 
Har lyst å strikke vognteppe. Men er ikke noe gla i tynne pinner. Tips til mykt og tykt vognteppe?
Jeg heklet dette til en venninne når hun skulle få sin gutt. Brukte tykt, mykt garn og stor heklenål. Husker ikke hva garnet heter i farta, men det ligner litt på Hexa feks. ImageUploadedByBV Forum1399475686.590234.jpgImageUploadedByBV Forum1399475696.438779.jpg
 
Her er svigermors foreløpige produksjon:
Vis vedlegget 60297
Vis vedlegget 60298
Vis vedlegget 60299
Vis vedlegget 60300
Teppet er i baby bomull :)

Lurer på hvor dette ender når alt dette er produsert allerede! Hun er også i gang med en Marius jakke i beige og lyseblå. Bortskjemt liten gutt :p
Hehe.... Jeg tenker det samme. Min mor laget en god del til storebror og vi venter gutt denne gangen også, men hun klarer ikke å la være og har allerede strikket en kofte med lue, et sett med genser og bukse og har vel sett seg ut i alle fall 3 oppskrifter til hun vil lage. Og når svigermor er av samme kaliber (aner ikke hva hun har laget enda), så mistenker jeg at lille i magen kan bosette seg i hjemmestrikket tøy....... :p
 
Dere som har strikka mariusteppe, har så veldig lyst til å strikke dette, men har ALDRI til dags dato strikka mønster før. Kan å strikke rett og vrang, er det håp? :p
Eg e ikkje supergod på strikking... Men har strikka detta teppet! Men klarer ikkje ferdigstille det aleine... Må ha litt hjelp til å sy og klippe for det er strikka på rundpinne og må delast når det er ferdig! :) kanten rund er perlestrikk, men det er annakvar rett og vrang så det klare du! ;) mønsteret e ikkje vanskelig for det lese du av oppskrifta! ;)
 
Back
Topp