Strikking til spirene

Noen som har link til superenkle men fine oppskrifter? Har lite erfaring med strikking, men har så lyst å strikke til lille. Eneste jeg har strikket før er skjerf eller vaskekluter med rette og vrange masker, altså helt enkelt.

Dette oppskriftheftet fra Dalegarn var det første jeg kjøpte av babyoppskrifter, men det ligger gratis på nett.

Strikka den pudderrosa jakka som er design 31006, bare i lysegrå. Da hadde jeg aldri strikket fra oppskrift før. Om du har noen til å hjelpe deg litt med det du evt ikke forstår i oppskrifta underveis, er det noe du garantert klarer :) :)
Og det er bare å spørre her om forklaring av oppskrifter også!

http://dalegarn.no/wp-content/uploads/2016/04/DG310-Baby_Hentesett-Katalog.pdf

Noen som har link til superenkle men fine oppskrifter? Har lite erfaring med strikking, men har så lyst å strikke til lille. Eneste jeg har strikket før er skjerf eller vaskekluter med rette og vrange masker, altså helt enkelt.

Hvilken type strikkeprosjekter kunne du tenke deg da? :) Babytepper f.eks? Der finnes det en god del oppskrifter som ikke er vanskelige (bare litt tidkrevende pga at et teppe gjerne bør ha en viss størrelse ;) ) du kommer et godt stykke med rette og vrange masker, men hvis du kan øke og felle har du plutselig utvidet mulighetene myyye! :-)

Hvilken type strikkeprosjekter kunne du tenke deg da? :) Babytepper f.eks? Der finnes det en god del oppskrifter som ikke er vanskelige (bare litt tidkrevende pga at et teppe gjerne bør ha en viss størrelse ;) ) du kommer et godt stykke med rette og vrange masker, men hvis du kan øke og felle har du plutselig utvidet mulighetene myyye! :-)
Tenkte på babyteppe og på hentesett :) Ikke lært meg øking og felling, men det finnes kanskje instruksjonsvideoer på nett? :)

Tenkte på babyteppe og på hentesett :) Ikke lært meg øking og felling, men det finnes kanskje instruksjonsvideoer på nett? :)

Tror de fleste strikketeknikker kan læres på nett :)

Kanskje Kjappstrikkadrakt fra Paelas kunne vært overkommelig? Jeg synes den er kjempefin! Den er i hvert mye rett og vrang, og når du lærer deg øking, felling og kast (som ofte brukes til å lage knapphull) kan du lage mange ting! :)

Finnes masse på nett. Søk opp den teknikken du leter etter og "garnstudio" i Google. Da kommer du til garnstudio sine sider, jeg finner alltid den teknikken jeg leter etter der, og videoene er enkle å forstå :)

Strikker ikke selv, men mamma har strikket hentesett til gutten <3

ImageUploadedByBV Forum1484340300.855511.jpg

Mangler bare jakke, som hun holder på å stikke nå :D

Den skal jeg hvertfall klare :D Men forstod ikke helt hvorfor man skal begynne og avslutte med 4 pinner rett. Blir det ikke finere å bare ta hele i perlestrikk?
Her er det jeg strikket til storesøster. Det syns ikke veldig godt de pinnene på hver ende. Det blir jo nesten en bord rundt kantene på hele teppet.

Vedlegg

• IMG_0336.JPG
    IMG_0336.JPG
    408,2 KB · Visninger: 37
Her er det jeg strikket til storesøster. Det syns ikke veldig godt de pinnene på hver ende. Det blir jo nesten en bord rundt kantene på hele teppet.
Da må det bli et sånt :D

Størrelse på vognteppe?
Jeg har heklet et "lappeteppe" i bomull (som snart må monteres.. ;) Det blir ganske stort, og jeg tenker å bruke det inne.
Men har også lyst til å strikke et teppe i ull også, som kan brukes som vognteppe. Hvor stort bør det være?

Størrelse på vognteppe?
Jeg har heklet et "lappeteppe" i bomull (som snart må monteres.. ;) Det blir ganske stort, og jeg tenker å bruke det inne.
Men har også lyst til å strikke et teppe i ull også, som kan brukes som vognteppe. Hvor stort bør det være?
Vogndyne er vel 65*80, men jeg tror et teppe godt kan være litt større enn det, siden det ikke blir så klumpete. :)

Fin! Hvor kommer oppskriften fra? Og er det en tilhørende jakke?

Takk:) Oppskriften er ikke lagt ut ennå. Jeg teststrikket den for "handmadebymellow" (instagram). Usikker på om det er lagt ut oppskrift på jakke, men jeg vet hun har oppskrift på shorts med samme strukturstrikk:)

Takk:) Oppskriften er ikke lagt ut ennå. Jeg teststrikket den for "handmadebymellow" (instagram). Usikker på om det er lagt ut oppskrift på jakke, men jeg vet hun har oppskrift på shorts med samme strukturstrikk:)
Aha! Gøy:) Da får jeg vente i spenning og strikke noe annet i mellomtida:)

Back
Topp