Strikking og hekling

Her er babyteppet snart ferdig :) driver å syr inn klippekanten, så skal jeg bare hekle en pent kant så er det ferdig :)

Også har jeg begynt på vognposen :D

Nå er jeg ferdig med å strikke stripene på babyteppet, og så venter den "morsomme" jobben med festing av tråder før jeg skal strikke på ribbekant rundt. Foreløpige mål er ca. 59,5x 72 cm. Har strikket en liten hjelmlue som det mangler montering på, og har planer om å sy babynest.
Vis vedlegget 82482

Så fin den ble :) klare og fine farger :D

Her prøver jeg meg på en babybukse. Men aner ikke hvordan jeg skal gjøre når jeg skal begynne på bena. Buksa strikkes nemlig ovenfra og ned. Men får jo bare prøve:)

Her prøver jeg meg på en babybukse. Men aner ikke hvordan jeg skal gjøre når jeg skal begynne på bena. Buksa strikkes nemlig ovenfra og ned. Men får jo bare prøve:)

Når eg strikka boksa so delte eg berre arbeidet i to, strikka ein fot om gongen..:-) va nåke felling og men da va forklart veldi godt i oppskrifto!:)

Når eg strikka boksa so delte eg berre arbeidet i to, strikka ein fot om gongen..:) va nåke felling og men da va forklart veldi godt i oppskrifto!:)
Går helt sikkert ok. Men jeg har liksom ikke strikket noe så "avansert" før, bare teppe og luer. Å jeg er elendig på å lese oppskrifter:/

Går helt sikkert ok. Men jeg har liksom ikke strikket noe så "avansert" før, bare teppe og luer. Å jeg er elendig på å lese oppskrifter:/

Du klare da nok finfint!;) eg hadde heller ikkje strikka nåke serli avansert før den bokso.. :-) blir spennande å sjå sluttresultat!:) og her kan du jo bare hyla om du treng hjelp te tyding, da e fleire strikkeglade damer so virka so di kan mykje her inne:)

Da er jeg heklet ferdig en jakke, krone og et par sko jeg skal gi bort til ei venninne :D
Vis vedlegget 82228

Nydelig sett :) den krona vil jeg prøve meg på etterhvert :) men ett lite spørsmål siden du er så flink med heklenåla.... jeg skal hekle kant rundt ett teppe og lurer på om du hekler med rette eller vrange siden av teppet mot deg?

Noen som har oppskrift på ett fint hekle teppe? Koslig og piske med i vinter mørket.. Har aldri hekle før så må være gode beskrivelser..

Nydelig sett :) den krona vil jeg prøve meg på etterhvert :) men ett lite spørsmål siden du er så flink med heklenåla.... jeg skal hekle kant rundt ett teppe og lurer på om du hekler med rette eller vrange siden av teppet mot deg?
Takk ^^
Nå har jeg ikke heklet rundt et teppe før, men når jeg hekler andre ting så hekler jeg med rett siden mot meg.

Takk ^^
Nå har jeg ikke heklet rundt et teppe før, men når jeg hekler andre ting så hekler jeg med rett siden mot meg.

var det jeg trodde men var ikke så lett å se på første runde.... hehe Takk :)

Back
Topp