Strikking og hekling

Aldri for varmt med uten ull vel? Vi bor jo i Norge... Fint med en jakke i kjølig vår og sommerluft, og disse babyene må jo aha på lue nesten hele tida for å ikke bli syke. De tåler ikke mye...

Sent from my iPad using BV Forum
Som jeg skrev til molly og så tenkte jeg feil ang antall mnd så tenkte at fra mai å ut mot sommeren kunne det bli varmt med ull.. Ser for meg å bruke ull en god stund ja men ikke mot sommeren....

<3 VinterPrinsesse <3

Som jeg skrev til molly og så tenkte jeg feil ang antall mnd så tenkte at fra mai å ut mot sommeren kunne det bli varmt med ull.. Ser for meg å bruke ull en god stund ja men ikke mot sommeren....

<3 VinterPrinsesse <3
:) Jeg tenker at mai kan være kaldt og noen kalde juni/juli kvelder ogsæ. Hvis en skal trille tur en kveld er det godt med en hjemmestrikka ull genser over :) Kommer jo ikke til å bruke det om det blir kjempe varmt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

:) Jeg tenker at mai kan være kaldt og noen kalde juni/juli kvelder ogsæ. Hvis en skal trille tur en kveld er det godt med en hjemmestrikka ull genser over :) Kommer jo ikke til å bruke det om det blir kjempe varmt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hehe hele greia her blir helt misforstått :p melder meg ut av denne :p men man skal selvfølgelig kle på ungen om det blir kaldt på sommeren :p
Vi legger det dødt å koser oss heller med strikkinga ;)

<3 VinterPrinsesse <3

Yes. Vi koser oss med strikkinga. Ikke meninga å være kranglefant forresten! :)

Strikker et teppe til jeg ;) .. Går ganske fort med dette! Nå mangler jeg en stripe med hvitt også enten rosa eller blått øverst, så er det ferdig :) så satser på at jeg får vite kjønnet på tirsdag, da vet eg hvilket garn jeg skal kjøpe ;) .. ImageUploadedByBV Forum1409507435.619222.jpgImageUploadedByBV Forum1409507445.377831.jpg

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

Strikker et teppe til jeg ;) .. Går ganske fort med dette! Nå mangler jeg en stripe med hvitt også enten rosa eller blått øverst, så er det ferdig :) så satser på at jeg får vite kjønnet på tirsdag, da vet eg hvilket garn jeg skal kjøpe ;) .. Vis vedlegget 75093Vis vedlegget 75094

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~
Så flinke du er...her går d supertregt..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har laget en liten sidrumpabukse i alpakka og alpakkasilke til babisen. Str - mnd. Skal brukes til bodyen og jakken jeg strikket tidligere.
uploadedImage_medium2.png

Ser litt rar ut flatt, men jeg tror den blir søt på, og god plass til tøybleiestump. :)

Startet på genser ImageUploadedByBV Forum1409657226.644408.jpg

Termin 07 januar❤️❤️med tvillinger

Jeg begynte på babyteppe til bittelillesøster på søndag kveld. Jeg er ikke så dreven på strikking, så holder meg til ganske enkle ting.
Har delvis lagd oppskrift selv, inspirert av et bilde jeg fant på nettet. ImageUploadedByBV Forum1409776560.134838.jpg
Jeg har selvfølgelig byttet ut fargene med litt mer jentete farger;)
Hun som la ut bildet linket ikke til noen oppskrift, og den beskrivelsen jeg fant på juksepatent ( samme som falsk patent?) virket litt for komplisert til at jeg orket å strikke et helt teppe. Så jeg prøvde meg litt fram, og fant ut at jeg ville prøve følgende fremgangsmåte:

1. Pinne: kantmaske, annenhver rett og vrang, og kantmaske.
2. Pinne: vrangt hele veien:) strikker 5 riller i hver farge ( 6 forskjellige farger) og gjentar 3 ganger. Strikker deretter ribbekant rundt ( 2 rett, 2 vrang til ca 4 cm). Så får vi se hvordan det går da;)
Så langt har jeg kommet hittil (Ja, jeg vet at jeg har strikket en omgang for mye i grå, men jeg orker ikke gjøre det om;) Etter lilla blir det cerise og hvit, før jeg begynner
på'n med lyserosa) :ImageUploadedByBV Forum1409777085.518465.jpg

Vognteppet vokser i takt med magen :) er nå kommet 27 cm, og skal strikke grått til 65 cm (lager teppet 80 cm langt i stedet for 66 cm som oppskriften sier). Gleder meg til å begynne på mønsteret! :)ImageUploadedByBV Forum1409824365.535910.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp