Strikking og hekling

Herlighet :P

Har startet på dette også jeg :P

http://hestvold.blogg.no/1394110024_mine_hjemmestrikkede_.html

Nå har jeg 5 prosjekter på gang her :P

1 genser og 1 tunika til mellomste. Den tunikaen er ikke så hast med :P
1 hengekurv til søstern, men ikke så veldig hast den heller :P
1 marius dress
og nå 1 vognpose :D :P Vet ikke om jeg skal strikke den til meg selv eller til ei som ønsket seg, så vi får se ;) Hun har riktig nok snart termin. Bare 4 uker igjen og tviler på at jeg rekker det :P

Nei så søt :)

Har du prøvd nettside/forumet ravely.com? Kan godt være at det ligger en oppskrift der :)

For meg sånn kjapt på tlf ser det ut som rillestrikk. Fellingen er jeg ikke helt sikker på :p

Finner der men er Dei bare på engelsk? Klarer ikke å strikke etter engelsk oppskrift

❤️Termin 17.jan.15❤️
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Finner der men er Dei bare på engelsk? Klarer ikke å strikke etter engelsk oppskrift

Det er ikke vanskelig det da :)

Selv bruker jeg "ordboken" på garnstudio og google translate til å oversette :)

Har du link til lua, så kan jeg se på den :) Kanskje jeg forstår :P

Herlighet :P

Har startet på dette også jeg :P

http://hestvold.blogg.no/1394110024_mine_hjemmestrikkede_.html

Nå har jeg 5 prosjekter på gang her :P

1 genser og 1 tunika til mellomste. Den tunikaen er ikke så hast med :P
1 hengekurv til søstern, men ikke så veldig hast den heller :P
1 marius dress
og nå 1 vognpose :D :P Vet ikke om jeg skal strikke den til meg selv eller til ei som ønsket seg, så vi får se ;) Hun har riktig nok snart termin. Bare 4 uker igjen og tviler på at jeg rekker det :P
Kult, så flink du er, stå på! :) Jeg har også flere prosjekter på gang, ulldress og ullteppe og har lyst til å lage vognpose, jeg og (problemet er bare å få gjort alt ferdig :p)! Snek inn et lite syprosjekt i gårkveld og formiddag:
http://www.purlbee.com/2008/08/17/fabric-beach-balls/

Vedlegg

• 1408877383702.jpg
    1408877383702.jpg
    31,4 KB · Visninger: 40
Eg ser eg har mykje å ta igjen her...:-P so longt har eg berre strikka ein kjørepose. Men har lyst å strikka hentesett og andre skjønne plagg te mini ittekvart!:) føle eg vil finna ut kjønn før eg går bananas.. :-P har og tenkt å sy babynest og smekker når symaskinen kjem på plass!:D
No holde eg på me julegave te søster mi..:-P

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Eg ser eg har mykje å ta igjen her...:p so longt har eg berre strikka ein kjørepose. Men har lyst å strikka hentesett og andre skjønne plagg te mini ittekvart!:) føle eg vil finna ut kjønn før eg går bananas.. :p har og tenkt å sy babynest og smekker når symaskinen kjem på plass!:D
No holde eg på me julegave te søster mi..:p

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Masse jeg selv vil lage, men nå må jeg bli ferdig med 2 av de 5 prosjektene jeg holder på med :P

Finner ikke noen oppskrift.mest med hekling og det kan eg ikke. vil ha ei lang lue.

Hmm...

Det du kan gjøre er å finne en enkel oppskrift på vanlig lue, strikker den som vanlig, bare at du strikker du bare noen lengder lengre før neste felling... tenker jeg :P

Hekling er ikke vanskelig :) Spesielt den jeg har lagt ut her, for er det det bare vanlige staver :) Og dette lærer du fort ;) Garnstudio har fine filmer :) Men nå fikk jeg selv lyst å prøve :P haha :P

Hmm...

Det du kan gjøre er å finne en enkel oppskrift på vanlig lue, strikker den som vanlig, bare at du strikker du bare noen lengder lengre før neste felling... tenker jeg :p

Hekling er ikke vanskelig :) Spesielt den jeg har lagt ut her, for er det det bare vanlige staver :) Og dette lærer du fort ;) Garnstudio har fine filmer :) Men nå fikk jeg selv lyst å prøve :p haha :p

Har funnet mange "nisselue" som eg kunne ha brukt men er fra 2år størrelse.og eg kan ikke å forminske oppskrifter.
Som denne.
http://dinhobby.no/index.php?option=com_content&task=view&id=161

Tenkte jeg kunne bli med på denne tråden jeg også, siden jeg hekler litt. Blir bare med tepper og luer og sånne enkle ting. Har en plan om å lage uro av en trerot jeg har funnet i skauen. Fant også denne siden på nett.. Det var jo en del fint, men er ikke særlig dreven på symaskina enda:oops::) http://www.babble.com/baby/12-amazing-diy-free-tutorials-baby-toys/

Vis vedlegget 73815
Begynnelsen på en voksebukse :-) Ribbestrikk i livet og beina, så er det bare å brette opp og ned etterhvert som babyen vokser. Kjekt med klær de har ei stund, de vokser jo så innmari fort :-)

Ah...en som liker multifarget garn. Jeg også! Er så moro å strikke med. Fine farger og smart.

Sent from my iPad using BV Forum

Blir ikke for varmt da?:) da er det jo april/mai:)

<3 VinterPrinsesse <3

Aldri for varmt med uten ull vel? Vi bor jo i Norge... Fint med en jakke i kjølig vår og sommerluft, og disse babyene må jo aha på lue nesten hele tida for å ikke bli syke. De tåler ikke mye...

Det blir mars/april? Men tenker ull kan de bruke som yttertøy hele mai mnd også? :) Kan jo være kjølig i mai. Her bruker jeg vertall ull nesten hele april mnd også.

Jeg tenker at ull er fint å ha hele året i Norge. Er ikke alle sommere som er som i år...

Engelsk oppskrift er faktisk veldig greit bare man kommer inn i det. De er ofte mer detaljerte og kommer ikke med teite ting som fell 20 masker jevnt fordelt som norske oppskrifter. Jeg er nemlig litt irritert på akkurat det.;)

Så gøy at det er så mye aktivitet her. Mye fine ting damene har tenkt på eller strikker.
Nå strikker jeg på bitteliten bukse og teppe til babyen. Teppet er mye telling og litt dill, men er moro også. Det er litt befriende å ha den enkle buksa å strikke uten å tenke på.

Back
Topp