Strikking og hekling

Strikket du det noe lenger enn oppskriften da? Eller er ditt bredere enn det er langt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, har følgt oppskrifta, men er ikke noe konge på strikking, så rekner med det er litt løst.. Har ikke fått målt bredde enda..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

ImageUploadedByBV Forum1408734760.645711.jpg
Begynnelsen på en voksebukse :-) Ribbestrikk i livet og beina, så er det bare å brette opp og ned etterhvert som babyen vokser. Kjekt med klær de har ei stund, de vokser jo så innmari fort :-)

Har begynt å strikke samme, men mitt teppe blir så bredt, målte 82 cm bredt(!) mens det egentlig bare skal bli 58 cm bredt... Skjønner det ikke, for jeg strikker ikke særlig løst... Hvordan har ditt blitt?

Syns egentlig 56 cm er litt smalt og 66 cm langt er litt kort til vognteppe, men blir det 80 cm bredt må det jo bli veldig langt for at det ikke skal se helt rart ut... Og det er jo så små pinner at det går ikke så fryktelig fort...

Vis vedlegget 73684

Nå har jeg fått målt, og det er faktisk nesten 70cm .. Men da er klippemaskene ca 3-4 cm ..

❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~

Nå har jeg fått målt, og det er faktisk nesten 70cm .. Men da er klippemaskene ca 3-4 cm ..

❤️25.1.15❤️
~ OUL 2 sept ~
Men da blir det jo litt lenger enn 70 cm fordi du må regne kanten med perlestrikk utenpå der igjen? Var det likt om du målte glattstrikket eller om du målte perlestrikket? for hos meg er perlestrikkdelen bredere enn glattstrikket virker det som...

Spennende å se hvordan dette blir når det er ferdig... Har strikket 15 cm oppover, så gidder ikke rekke det opp igjen :)

Tusen takk! :)

Noen som har oppskrift eller vet hvor en får tak i oppskriften?
Har ikke funnet i strikkebutikken her.

Vedlegg

• Screenshot_2014-08-23-01-07-55.png
    Screenshot_2014-08-23-01-07-55.png
    242,4 KB · Visninger: 60
Noen som har oppskrift eller vet hvor en får tak i oppskriften?
Har ikke funnet i strikkebutikken her.

Nei så søt :)

Har du prøvd nettside/forumet ravely.com? Kan godt være at det ligger en oppskrift der :)

For meg sånn kjapt på tlf ser det ut som rillestrikk. Fellingen er jeg ikke helt sikker på :P

❤️Termin 17.jan.15❤️
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Tenkte jeg skulle begynne å hentesett nå :) Hmm. Lurer på hva jeg vil ha :D Noen tips?

Jeg har kjempelyst på en slik.. skal få svigermor til å strikke for meg :D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
<3 SÅ fint!! Jeg har önska meg noe lignende.. Men tror ikke jeg vil ha det som hentesett men heller i 3mnd, for da kan ho ha det mye lenger :D

<3 SÅ fint!! Jeg har önska meg noe lignende.. Men tror ikke jeg vil ha det som hentesett men heller i 3mnd, for da kan ho ha det mye lenger :D
Blir ikke for varmt da?:) da er det jo april/mai:)

<3 VinterPrinsesse <3

Blir ikke for varmt da?:) da er det jo april/mai:)

<3 VinterPrinsesse <3
Det blir mars/april? Men tenker ull kan de bruke som yttertøy hele mai mnd også? :) Kan jo være kjølig i mai. Her bruker jeg vertall ull nesten hele april mnd også.

Tenkte jeg skulle begynne å hentesett nå :) Hmm. Lurer på hva jeg vil ha :D Noen tips?

Tenkte hvis det viser seg at det blir ei jente til, så skal jeg strikke det egentlige hentesettet jeg skulle ha til vesla. Hvis ikke så blir det ull/bomull body med strømpis under marius dressen :)

Det blir mars/april? Men tenker ull kan de bruke som yttertøy hele mai mnd også? :) Kan jo være kjølig i mai. Her bruker jeg vertall ull nesten hele april mnd også.
Hm ja det gjør kanskje det!:) hehe hoppa over mars jeg *flau* :p strikker mariusdress i 3mnd så blir jo igrunn det samme når jeg tenker meg om haha ..

<3 VinterPrinsesse <3

Hun sa at mønsteret var kjempe enkelt og at til og meg jeg hadde klart det :p så tror nok dette skal gå heeelt fint for deg ;) for jeg er ikke en god strikker :p

<3 VinterPrinsesse <3

Back
Topp