Strikking og hekling

Jeg er veldig flink på symaskin :-P også kan jeg hekle litt, men strikking er jeg ikke noe flink til! Det er det faktisk gubben i huset som tar seg av ;-) han er flink :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er veldig flink på symaskin :-P også kan jeg hekle litt, men strikking er jeg ikke noe flink til! Det er det faktisk gubben i huset som tar seg av ;-) han er flink :-)

Ikke verst med gubbe som strikker! :) Syr du baby-/barneklær? Er det vanskelig? Litt nysgjerrig, fordi jeg så smått driver og prøver meg fram på symaskina mi sjøl.

Ikke verst med gubbe som strikker! :) Syr du baby-/barneklær? Er det vanskelig? Litt nysgjerrig, fordi jeg så smått driver og prøver meg fram på symaskina mi sjøl.
Hehe! Det er ikke så verst :-P
Har ikke sydd noe barneklær enda, men har sydd en del vanlige klær og har sydd litt barneklær fra før. Det er ikke så vanskelig, man må lese litt i forhold til hvilke type søm det er lurt å bruke og styrke på sømmen. Jeg er veldig glad i butikken "stoff og stil" de har ferdige maler man klipper etter, så slipper du a lage malene selv. Det følger også med forklaringer, sånn at det er lettere for nybegynnere/ikke så drevne syere til å lage flotte klær :-)

Hehe! Det er ikke så verst :-P
Har ikke sydd noe barneklær enda, men har sydd en del vanlige klær og har sydd litt barneklær fra før. Det er ikke så vanskelig, man må lese litt i forhold til hvilke type søm det er lurt å bruke og styrke på sømmen. Jeg er veldig glad i butikken "stoff og stil" de har ferdige maler man klipper etter, så slipper du a lage malene selv. Det følger også med forklaringer, sånn at det er lettere for nybegynnere/ikke så drevne syere til å lage flotte klær :-)

Høres bra ut - må ta meg en tur dit. Takk for tips! :)

Når jeg vet kjønnet skal jeg strikke hentesett i første omgang. Også kommer jeg til å sy litt

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har foreløpig kun strikket er rilleteppe på skrå. Ikke vakkert, men praktisk og deilig. Blir å strikke en del mer etterhvert. Strikker til førstemannen også. Må ha en del til bhg start...

1. Mann skal bli storebror

For dem som er virkelig intressert så anbefaler jeg å registrere seg på Ravelry. Et hav av fine saker!:)

Nøstbarnboken og Myk start går nok varm her.:)

Jeg har strikket denne hjelmluen og skal begynne på omslagsjakken.

http://nostebarn.no/media/Oppskrifter_til_de_aller_minste.pdf

Hjelmluen var veldig grei å strikke (er ikke super flink og rask, men fikk det veldig greit til). I dag er jeg 12 uker på vei og skal montere den. En liten feiring med å få ferdig første babyplagg ;)

Liker at str er i nyfødt, de fleste er 0-3 mnd og erfaringen fra forrigemann er at det er alt for stort.

Blir en omslagsjakke her også!:)

Blir en omslagsjakke her også!:)

Si gjerne hvordan den blir... Strikket hjelmlua i drops merino extra fine, og den ble alt for stor (ca 3 mnd tipper jeg). Har kanskje noe med garnet...

Og så er jeg så dårlig til å finne ut hvor mange masker jeg må gå ned for å gå ned til nyfødtstr, så har ikke begynt på omslagsjakken...

Tenkte å få til å hekle dåpskjole :-) stikking kan jeg, men hekle er det værre med :-) spør a mor om hjelp tenker jeg :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte å få til å hekle dåpskjole :-) stikking kan jeg, men hekle er det værre med :-) spør a mor om hjelp tenker jeg :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Så gøy! Jeg lærte å hekle før jeg lærte å strikke. Er absolutt ikke vanskeligere med hekling syns jeg :)

Noen som har noen tips til små strikkeprosjekt? Er ingen superflink strikker, men helt ok :) trenger noen små prosjekt da formen er tidvis ganske dårlig. Strikker nå den tredje lua, og selv om det bli vinterbaby er det vel grenser for hvor mange luer de trenger ;)

Skal strikke vognteppe, men lurer på om jeg vil vente til etter OUL om 5 uker så jeg vet om det er gutt eller jente....

Forslag mottas med takk! :)

Back
Topp