Strikking /hekling

Finnes noen "mini-pinner", men standard er 40 cm på minste, vil på det sterkeste anbefale å fortsette på strømpepinner :) husk at armen skal være vid nok til å rekke rundt hele rundpinnen for at disse skal brukes, og det er de neppe allerede nå?
Skjønner ;) har 48 m nå, tilsammen nå(12 på hver), skal øke jevnt til 54, så øke 1m til 76 m.. Blir det plass til dette da? :)

Aldri hørt om magic loop :p står i oppskrifta mi at jeg først skal strikke 1r1vr-til det måler 6cm,(med strømpepinner,3mm) så skal det over på rundpinne med 3.5mm. Glattstrikk.Har brukt 60cm ja. Livredd for å ikke følge oppskrifta ;p ikke lett å være nybegynner ;) kan jeg kanskje ta en nål, med en tråd og føre den igjennom maskene på bolen? Sånn at jeg får tilbake rundpinnen min? :) :)

Hadde gått opp til 3.5mm strømpepinner, ellers tror jeg det blir for stramt.

Kan gå over til rundpinne 30cm eller 40 cm lenger oppe, men 60 er for langt til små armer.

Jeg begynte på et babyteppe sist svangerskap som ble lagt til sides når svangerskapet ble avbrutt 18+2. Har nå bestemt meg for å begynne på det igjen :) Det blir et helt simpelt babyteppe i beige, hvor jeg skal hekle på en bord i rosa eller blått når vi finner ut kjønn :) Ikke flink til å strikke, og kan ikke å hekle, så heldigvis får jeg god hjelp av svigermor hvis jeg gjør noe feil eller ikke får til å skjøte tråd osv :)

Jeg begynte på et babyteppe sist svangerskap som ble lagt til sides når svangerskapet ble avbrutt 18+2. Har nå bestemt meg for å begynne på det igjen :) Det blir et helt simpelt babyteppe i beige, hvor jeg skal hekle på en bord i rosa eller blått når vi finner ut kjønn :) Ikke flink til å strikke, og kan ikke å hekle, så heldigvis får jeg god hjelp av svigermor hvis jeg gjør noe feil eller ikke får til å skjøte tråd osv :)
Så koselig med egenstrikket :)Trist med årsaken til strikkestoppen, men fantastisk at du har en grunn til å ta opp arbeidet nå ;)

fb03978d407a3d4e9a3f76d7c1929239

66814feeb0ef0fa43214c8b93de64042

Har strikket trekk til en vognpose, og sydd det fast, og så har jeg lagd smokkesnorer og biteelefanter foreløpig...
Holder på med en strikkejakke i str 6 mnd :)

Holder på med snøløve genser til dattera mi, når den er ferdig skal jeg begynne med babystrikk gleder meg

Har så mye etter storesøster, men strikker nå et helt enkelt nøstebarn pledd, ikke så stort, perfekt å legge over ungen i bilen, storesøster er helt avhengig av det:)
så har det blitt en liten ullbukse, og det må vel bli mer nå framover siden jeg har fått bekkenløsning.. Da er vel strikking en fin aktivitet:)

Jeg strikker en bilstolpose :) begynte sist graviditet og stoppet når jeg mistet, men nå tenkte jeg å fortsette etterhvert..
Jeg også strikker kjørepose :-D Enkelt og gøy å strikke!

Finnes noen "mini-pinner", men standard er 40 cm på minste, vil på det sterkeste anbefale å fortsette på strømpepinner :) husk at armen skal være vid nok til å rekke rundt hele rundpinnen for at disse skal brukes, og det er de neppe allerede nå?

Strikk med magic loop :D :D mye enklere enn strømpepinner!

Back
Topp