Strikking /hekling

ImageUploadedByBV Forum1462441812.184518.jpg

Lagte denne i går. Klompelompe ❤️

Har aldri lært meg å strikke :(
Skulle veldig gjerne ønske at jeg kunne det!! Tror jeg må dra på husmorskole :P
Da min bestevenninne ble gravid fikk jeg for meg at jeg skulle strikke teppe til henne. Så da måtte jeg lære meg å strikke! Det jeg erfarte var at når motivasjonen var på plass var det ikke noe problem å lære å strikke. Jeg valgte et mønster jeg likte, selv om det ikke nødvendigvis var det enkleste. Fikk hjelp av kjente, strikkebøker og videoer på nett. Veldig glad for at jeg kan og liker å strikke nå når jeg venter mitt eget lille nurk :)

Har alltid strikka mykje, å strikka til førstemann. Fram til eg fikk karpaltunnelsyndrom.
Håpar ikkje eg får det denne gangen, slik at eg kan strikke litt meir på slutten av graviditeten.. :-)

Er ferdig med en cocoon til lillingen, har begynt på et skjørt eller en rumper, men strikker mest til de allerede eksisterende enda ;)

Skal også begynne å strikke babyklær etterhvert :) Så sosete som jeg er har jeg allerede klart å rote bort mitt lille strikkeprosjekt x) Skulle strikke en babyponcho, men den ser ut til å ha blitt sporløst forsvunnet.. Så fort energien kommer tilbake i hus blir det nok mye strikking :) Hekling derimot, det er litt verre... Det får jeg bare ikke til :)

Gleder meg også endelig til å kunne strikke og evt hekle minimennesketing :) har laga veldig mye til alle tantebarn, og er superspennende å endelig få lage til sin egen.. Holder nok veldig tilbake ennå da det ikke har gått helt opp her og er så redd for å miste.. Men om noen uker så håper jeg at jeg er i gang :) skal også forresten sy litt i tillegg, noen flere som syr?

Holder på å strikke teppe :) Annet enn det klarer jeg ikke å strikke. Heldigvis er kommende bestemor veldig glad i det så ho har allerede strikket en del :p

Klarer ikke strikke selv. Men har en i familien som kan, og jeg håper hun vil lage en sånn her til lille bølla:

d6eb00e1d2821789ce78153c7a885f6b

Har så lyst på denne i gul. Passer begge kjønn ❤ og jeg syns gult er skjønt på bebiser ❤

Her er svigermor en ivrig strikker ☺ strikker nok noe denne gangen også☺ellers så blir det å brodere bilde☺

Tørr ikke strikke noe til lille enda, men har kjøpt garn til alle de planlagte julegavene nå, sånn at høsten kan brukes på småttismått

Mamma strikker babyteppe til alle nykommerne i familien, men jeg har lyst til å prøve meg på noen få plagg :) Har stort sett strikket på ganske store pinner (6 og 7), så det kan bli en tålmodighetsprøve ;)

Jeg kan hverken strikke eller hekle, men det kan mamma! Så jeg tror bok vi kommer til å få masse fint derfra :)

Jeg holder på å strikke noen nydelige krager fra little ediths knit i drops alpakka. Er helt forelsket i mønstrene som de lager. ImageUploadedByBV Forum1464466512.693071.jpg

Back
Topp