Strikketråden

Jeg har strikket ferdig et babyteppe som eeeegentlig var til storebror... :oops: I tillegg har jeg et par nesten ferdige småplagg.

Ellers har jeg vært så opptatt med innleveringer i studiene hele tiden, og i det siste inn og ut av sykehuset, at det har blitt lite strikking.
Skjønner godt det blir lite strikking da ja, blir vel aldri helt fri når man er student, alltids noe man skulle/kunne ha gjort. Står alt bra til siden du har vært på sykehuset?
 
Så kjipt med nerven i klem :wtf: Det er så godt å ha strikkere i familien :D jeg tror jeg får et hentesett av en strikker i familien, hun pleier alltid å strikke til nyfødte, men har ikke snakket om det denne gangen så vet ikke sikkert :p vi får se
Jepp! Veldig kjedelig. Men glad bestemor strikker:) du får vente i spenning:p:D
 
Tror aldri jeg har strikket ferdig noe som helst i mitt liv før, men bestemte meg for å prøve meg på et hentesett. Har etter hvert innsett at jeg skal være glad om jeg får ferdig jakken, men om mini venter til ca termin, er det håp om at den faktisk blir det. (MÅ bare jobbe ut uka først, så blir det permisjonstiden og litt enklere å finne strikketid)
Har akkurat begynt på forkantene, og etter det er det halskant og montering igjen. Har heldigvis ei venninne som skal hjelpe meg når jeg kommer til å klippe opp, for det synes jeg blir for skummelt å gjøre selv.
 

Vedlegg

  • 20220403_182637.jpg
    20220403_182637.jpg
    1.011,3 KB · Visninger: 26
Strikket romper, lue og sokker når jeg ble stuck hjemme med korona:hilarious: men etter det dabbet motivasjonen av. Har egentlig masser av tid til å strikke nå når jeg har gått ut i permisjon, men på verste dager kan jeg bare strikke i 5 min før ryggen gjør for vondt:shifty: men holder på med et babyteppe som jeg prøver strikke litt på hver dag! Forhåpentligvis får jeg det ferdig snart, for fant ut at jeg ikke er så fan av fargen:angelic: så håper jeg rekker strikke en til i hvit:happy:
 
Skjønner godt det blir lite strikking da ja, blir vel aldri helt fri når man er student, alltids noe man skulle/kunne ha gjort. Står alt bra til siden du har vært på sykehuset?

Av og på med høyt blodtrykk og utslag på proteiner :confused: Denne helgen har jeg hatt kraftige magesmerter som i sin tur trigget regelmessige, vonde kynnere. Det ga seg så ble sendt hjem, men formen er så opp og ned fra dag til dag at jeg vurderer å be om permanent innleggelse og vurdering av igangsettelse etter kontrollene denne uken. Jeg kan ikke gå som dette helt til termin :hungover:
 
:Heartred
Av og på med høyt blodtrykk og utslag på proteiner :confused: Denne helgen har jeg hatt kraftige magesmerter som i sin tur trigget regelmessige, vonde kynnere. Det ga seg så ble sendt hjem, men formen er så opp og ned fra dag til dag at jeg vurderer å be om permanent innleggelse og vurdering av igangsettelse etter kontrollene denne uken. Jeg kan ikke gå som dette helt til termin :hungover:
Huff det høres skikkelig slitsomt ut! Håper de hører på dine behov :Heartred god bedring!
 
Jeg har strikket en hel del, helt sikkert alt for mye mtp at det er en vårbaby:bag: har strikket tre tepper, fire rompere, en ankers heldress, jakken og luen fra «hentesettet» til ministrikk, Ellens hentesett (petitknit), Louise hentesett, kløverstrømpebukse, en tynn jakke, fire shortser/bleiebukser, to par knestrømper og intet mindre enn åtte kyser:hilarious: og en hipsterlue baby for å ha rett etter fødsel;) ja, og bunad/festdrakt til 17. mai! Jeg har hatt hyperemesis hele svangerskapet, så strikking har vært min måte å forsøke å distrahere meg fra kvalmen på. Har vært 100% sykemeldt siden februar.
 
Det har blitt en god del strikking her. :) Jeg har strikket Dale hentesett, Ankers heldrakt, Little Peanut romper og cardigan, Ready to Play romper (Drops), et retrosett med romper, cardigan og lue, Theo & Thea hentesett og noen andre små jakker og luer. I tillegg fikk jeg Lille Spire hentesett fra søstera mi som hun hadde strikket.
 
Back
Topp