Strikketråden

Laget et hentesett til (mangler bare bukse), tror det heller er dette som blir brukt i begynnelsen, da det andre jeg strikket er litt varmere:)

Gøy å strikke småplagg. Kunne bare strikke skjerf når storebror kom til verden, så da fikk jeg aldri laget noe hentesett- tar igjen nå

ImageUploadedByBV Forum1428224293.269548.jpg
 
Hjerteteppe til lillemann <3
 

Vedlegg

  • 1428235596765.jpg
    1428235596765.jpg
    57,5 KB · Visninger: 67
Jeg kan ikke strikke, men har en kommende mormor som er i gang med strikking. Hun har strikket jakke, lue og sokker (hentesett) og teppe. Og vil tro hun er i gang med noe mer allerede :) jeg pleier å søke på nett etter oppskrifter hvis det er noe jeg vil ha.
 
Måtte prøve meg litt på strikking:) Er vel 15 år siden sist jeg prøvde. Ble ganske fornøyd med resultatet;) (måtte ha litt hjelp av svigermor til heklekanten rundt)
 

Vedlegg

  • 1428997062424.jpg
    1428997062424.jpg
    75,6 KB · Visninger: 80
Jeg strikker ikkje, men jeg hekler :) Akkurat ferdig med barnevognlenke til min bror og di, som har termin 8 dager før oss ;) så nå holder jeg på med barnevognlenke til meg selv, og et teppe :)
 
Jeg strikker ikkje, men jeg hekler :) Akkurat ferdig med barnevognlenke til min bror og di, som har termin 8 dager før oss ;) så nå holder jeg på med barnevognlenke til meg selv, og et teppe :)
Har du bilde/oppskrift av hvordan du hekler det? Har prøvd å hekle litt selv, kunne tenke meg å lage vognlenke :)
 
c99d2636590a057145b98050cb58b3d1


Her er di jeg er helt ferdig med :)

Oppskriftene finner du på nettet ved å søke på amigurumi stil, eller i bøkene "hekle en hest" eller "hekle en hund" ;)
Akkurat di på det bildet er fra bøkene, jeg lånte bøkene på biblioteket :)
 
Oppskriftene finner du på nettet ved å søke på amigurumi stil, eller i bøkene "hekle en hest" eller "hekle en hund" ;)
Akkurat di på det bildet er fra bøkene, jeg lånte bøkene på biblioteket :)
Utrolig fine!! Sånn må jeg virkelig prøve meg på! :D men hva fester du dem på? En strikk eller noe som festes med klype eller..? Tusen takk for at du delte :)
 
Utrolig fine!! Sånn må jeg virkelig prøve meg på! :D men hva fester du dem på? En strikk eller noe som festes med klype eller..? Tusen takk for at du delte :)

Tusen takk ;) Ja, fester di på en strikk eller tråd, med klyper i endene :) kommer mest sannsynlig ikke til å feste dyrene direkte på tråden, siden jeg har planer om å ha perler imellom ;)
 
Da er jeg endelig i gang med å hekle babyteppe til lillebror :happy: Kunne ønske jeg kunne å strikke for det er så utrolig mye fint å strikke!:sorry: Men men, får greie seg med hekling for nå :)
 
ImageUploadedByBV Forum1429652667.413780.jpg

Endelig fikk jeg begynt å hekle teppe! Fargene ble veldig mørke her i mørket, men tror det blir bra :)
 
Back
Topp