Strikketråd

Babiiis

Blir kjent med forumet
Noen andre som er begynt å klø litt etter å strikke noe til lille spiren? Har lyst å starte på et lite prosjekt bare for å teste om jeg får skikkelig strikkelyst.
Sist graviditet startet jeg på en ulldress nå ca i uke 8 og ble ferdig med den til uke 20. Gikk sakte og da hadde jeg i tillegg mye mere tid siden det var baby 1 og vinterbaby.

Andre som strikker? Her kan vi dele tips om oppskrifter og fullførte prosjekter ❤️❤️
 
Jeg strikker :D Har strikket litt babyklær de siste årene for å bruke opp restegarn, men nå skal jeg sette i gang med noen plagg som forhåpentligvis lille spiren kan bruke. Hittil har jeg strikket
- baby boho blanket
- bellateppe
- lillespiren teppe
- sorgenfripledd
- sundaysuit
- 2 stk kirsebærbloomer
- pilromper
- mini jordtøfler
- olives strømpebukse
- lillebrors romper
- mini islender genser
- knapper bak genser
- bladsmokkesnor

Om du vil strikke noe smått kan jo bladsmokkesnor eller en liten bloomer være en start?
Tar gjerne imot tips til fine babyplagg, neste på listen min blir en blåbærdrakt fra kfo.
 
Jeg strikker :D Har strikket litt babyklær de siste årene for å bruke opp restegarn, men nå skal jeg sette i gang med noen plagg som forhåpentligvis lille spiren kan bruke. Hittil har jeg strikket
- baby boho blanket
- bellateppe
- lillespiren teppe
- sorgenfripledd
- sundaysuit
- 2 stk kirsebærbloomer
- pilromper
- mini jordtøfler
- olives strømpebukse
- lillebrors romper
- mini islender genser
- knapper bak genser
- bladsmokkesnor

Om du vil strikke noe smått kan jo bladsmokkesnor eller en liten bloomer være en start?
Tar gjerne imot tips til fine babyplagg, neste på listen min blir en blåbærdrakt fra kfo.
Wooow så mye inspirasjon her! ❤️❤️
 
Det er klart jeg strikker!:D
Begynte å strikke i høst etter vi mistet tvillingene (derav navnet her inne):Heartred
Er ikke så dreven enda men har begynt på en Sivert jakke i en nydelig grønn nøytral farge. Har også strikket en Luring heldress i beige som nesten er ferdig. Var lenge jeg ikke klarte å strikke babyklær fordi det ble for sårt men er heldigvis forbi det og koser meg med babystrikk nå:love017
 
Sist graviditet strikket jeg et teppe, men denne gangen har jeg litt lyst til å få til å strikke noe annet, kanskje en ulldress eller noe sånt :happy: (om det ikke er for ambisiøst for en som ikke er så veldig god på å strikke:hilarious:)
 
Vi hadde en fuglemamma-body arvet fra en niese født 2013, den var veldig fin, stretchy og varte lenge. Strikket selv en tusen tulipaner-body til første, men den ble for varm både alene på sommeren og med noe annet under på våren. Har noen vrangbord-strikkebukser fra nøstebarn som var veldig fine, som jeg strikket en til av i større størrelse. Det vi brukte mest til første var en enkel strikkejakke, så kanskje jeg skal strikke det. Har litt lite med strikkelyst for tiden bare.
 
Var egentlig ganske fornøyd med snorkedress som jeg bare har gitt bort før, den hadde innebygde votter og sokker man kan dra over hender og føtter. Strikket den opprinnelig til en januarbaby da, spørs om jeg burde strikke i tynnere garn. Kanskje litt deilig med todelt sett og?
 
Nydelig selebukse! :love7Tror kanskje jeg må ha en sånn på pinnene jeg også!
Synes det er mange fine :love7 liker godt den bamsebjørn-selebuksa fra petiteknit, men føler jeg må strikke fra noe jeg har oppskrift fra før av :knegg: vente til jeg vet dette går veien før jeg kjøper flere oppskrifter..
 
Strikket mye til gutten vår som vi mistet i februar, så vi har mye ubrukt strikk liggende som denne babyen skal bruke om alt går bra. Nå strikker jeg mest veldig, veldig små klær og luer.

Har planer om å strikke dåpskjole.
 
Back
Topp