Strikketråd

Heldig unge, syns nå jeg! Guttungen her har brukt og bruker fortsatt masse strikketøy. Elsket å bruke tynne heldresser til han når han var baby. Passet perfekt når vi skulle noe sted, uten å bli for varmt i vogna eller bilstolen.
Ja, er ikkje det dummaste ein kan kle på ein baby :laughing002 Går sjølv nesten berre i strikketøy, kjenner eg slit i varmen.
Men når Ravelry-lista mi er snart på 200 strikkeplagg eg ønsker å strikke, so må ein kanskje velge ut litt. :smiley-ashamed008
 
Ja, er ikkje det dummaste ein kan kle på ein baby :laughing002 Går sjølv nesten berre i strikketøy, kjenner eg slit i varmen.
Men når Ravelry-lista mi er snart på 200 strikkeplagg eg ønsker å strikke, so må ein kanskje velge ut litt. :smiley-ashamed008
Har ikke så mye sommerstrikk til meg selv, men elsker det på vår, høst og vinter! Og digger yndlings cardigan i lille lerke til guttungen på sommeren, når det er litt kjølig på vei til barnehagen, osv❤️

Oi, såpass ja! Ikke telt over hvor mange plagg jeg har på Ravelry-lista mi, best å ikke vite :hilarious: men den vokser stadig nå som en kan finne nye babyplagg å strikke igjen:love017
 
Tør ikke helt gå i gang med strikkinga før jeg er litt mer sikker på at det går (og høsten er jo perfekt strikketid), men synes Knitting for Olive har veldig mye fin babystrikk, så tenker prøve meg på noe av det!

 
Tør ikke helt gå i gang med strikkinga før jeg er litt mer sikker på at det går (og høsten er jo perfekt strikketid), men synes Knitting for Olive har veldig mye fin babystrikk, så tenker prøve meg på noe av det!

Ja de har utrolig mye fint :D ikke turt å begynne med noe babystrikk enda selv, spørs nok om det ikke blir et kjønnsnøytralt teppe i løpet av sommeren. Bare en klarer å bestemme seg for et:hilarious:
 
Er ingen strikker selv dessverre, men hadde denne til jenta vår nå sist og kunne tenke meg en lik i en annen farge hvis jeg får noen til å strikke :love017
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230617_175423_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20230617_175423_com.android.gallery3d.jpg
    968,4 KB · Visninger: 32
Er ingen strikker selv dessverre, men hadde denne til jenta vår nå sist og kunne tenke meg en lik i en annen farge hvis jeg får noen til å strikke :love017
Den er so fin! Det er vell Ripsbær-hentesett buksa om eg ikkje tek heilt feil?
Litt artig, for det er i ein slik farge eg ønskar å ha hentesettet i, kjekt å sjå at det blir like fint som eg har tenkt det vil bli!
 
Er ingen strikker selv dessverre, men hadde denne til jenta vår nå sist og kunne tenke meg en lik i en annen farge hvis jeg får noen til å strikke :love017
Den er so fin! Det er vell Ripsbær-hentesett buksa om eg ikkje tek heilt feil?
Litt artig, for det er i ein slik farge eg ønskar å ha hentesettet i, kjekt å sjå at det blir like fint som eg har tenkt det vil bli!

Skulle akkurat til å spørre om noen visste hvilket mønster det var, for den var skikkelig fin! Puttes opp på min liste også!
 
Jeg strikker :love017
Har masse lagret som jeg ønsker å strikke når jeg vet kjønn, så frem til nå har jeg strikket nøytralt:)
 
Fekk so strikkelyst av denne tråden, at eg starta på eit babyteppe :smiley-ashamed008
Er jo so stas å strikke desse små plagga!
Om jentungen spør, seier eg berre det er til babyen til ein kompis av oss :laughing002 Lov med litt kvite løgnar iblandt.
 
Den er so fin! Det er vell Ripsbær-hentesett buksa om eg ikkje tek heilt feil?
Litt artig, for det er i ein slik farge eg ønskar å ha hentesettet i, kjekt å sjå at det blir like fint som eg har tenkt det vil bli!
Stemmer! Elsker det mønsteret :love7 hadde sikkert hatt 5 forskjellige hvis jeg kunne å strikke med mer enn to pinner :laughing002
 
Fekk so strikkelyst av denne tråden, at eg starta på eit babyteppe :smiley-ashamed008
Er jo so stas å strikke desse små plagga!
Om jentungen spør, seier eg berre det er til babyen til ein kompis av oss :laughing002 Lov med litt kvite løgnar iblandt.
Så koselig! Hva slags babyteppe strikker du?
Hvite løgner er innafor når det gjelder sånt :hilarious:
 
Stemmer! Elsker det mønsteret :love7 hadde sikkert hatt 5 forskjellige hvis jeg kunne å strikke med mer enn to pinner :laughing002
Trenger bare å lære deg magic-loop med en lang rundpinne, så har du bare to pinner å forholde deg til:D
 
Så koselig! Hva slags babyteppe strikker du?
Hvite løgner er innafor når det gjelder sånt :hilarious:
Blir berre eit enkelt stripete sikk-sakk teppe, slik at eg får begynt å strikka noko, utan å måtte kjøpe inn mykje i same farge, for vi har so ekstremt mange einslege fargar i alle kvalitetar :laughing002
 
Blir berre eit enkelt stripete sikk-sakk teppe, slik at eg får begynt å strikka noko, utan å måtte kjøpe inn mykje i same farge, for vi har so ekstremt mange einslege fargar i alle kvalitetar :laughing002
Det sikkert veldig fint! Og smart å få brukt opp litt rester en har liggende.
 
Er i gang med en genser til meg selv for tiden, og det går ganske treigt nå om sommeren. Er ingen kløpper, men strikket dette til nevø for to år siden, og tenker at jeg ikke kan være dårligere ovenfor eget barn! Men er bare 4+2, så vil vente med å begynne på noe..
 

Vedlegg

  • IMG_4528.jpeg
    IMG_4528.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 19
Er i gang med en genser til meg selv for tiden, og det går ganske treigt nå om sommeren. Er ingen kløpper, men strikket dette til nevø for to år siden, og tenker at jeg ikke kan være dårligere ovenfor eget barn! Men er bare 4+2, så vil vente med å begynne på noe..
Så nydelig teppe! Hvilken genser strikker du til deg selv?
 
Back
Topp