Strikketråd

Jeej! Denne tråden likte jeg :dance008 Jeg er en ivrig strikker selv. Startet på et babyteppe, Bella, fra Lene Holme Samsø i sommer, men da det endte i SA la jeg det bort. Tanken var å starte igjen i februar, men kom ikke så langt da det viste seg å være XU. Nå skal jeg strikke sokker til sønnen min, 21mnd i går, og en genser og en jakke til meg selv, såå blir det nok babystrikk (om jeg fortsatt er gravid da).

Om noen er nybegynnere og trenger tips og hjelp, så hjelper jeg gjerne :)

Jeg er ikke gravid enda, men koser meg med babystrikk likevel. Noe blir gaver og noe beholder jeg nok hvis jeg blir gravid. Akkurat nå strikker jeg willums selebukser, og har akkurat laget et par kirsebærkyser av restegarn :shy:

Vedlegg

• Screenshot_20210515-223044_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210515-223044_Samsung Internet.jpg
    389,4 KB · Visninger: 9
Jeg har lagd liste med alt jeg vil strikke ❤ den inkluderer bla selmas sovedrakt, ellens hentesett, babyboho blanket, garntopia babyteppe, willumsselebukse, alvinsromper, anker-serien osv :oops::rolleyes: startet med garntopia babyteppe i fjor sommer når jeg tok ut spiralen.. men er som andre her ikke så god venn med tepper.. jeg har to ufoer som jr på straks 6 skulle fått da han var baby:rolleyes:

Hold my beer! Jeg eeeeelsker å strikke!! Det betyr også «dessverre» at denne babyen har en hel kasse med nyfødtstrikk etter sine to søsken :angelic::angelic: likevel MÅ jeg jo strikke noe som er bare til hen også! Uendelig lang liste av ting jeg har lyst på i alle fall. Og det er jo en januarbaby!

Jeg har lagd liste med alt jeg vil strikke ❤ den inkluderer bla selmas sovedrakt, ellens hentesett, babyboho blanket, garntopia babyteppe, willumsselebukse, alvinsromper, anker-serien osv :oops::rolleyes: startet med garntopia babyteppe i fjor sommer når jeg tok ut spiralen.. men er som andre her ikke så god venn med tepper.. jeg har to ufoer som jr på straks 6 skulle fått da han var baby:rolleyes:
Her har jeg faktisk strikket selmas sovedrakt, ellens hentesett, babyboho blanket, willumsselebukse og ankers dragt + dress til min forrige baby :rolleyes: såååå fine ting altså! God strikkesmak ;)

Her har jeg faktisk strikket selmas sovedrakt, ellens hentesett, babyboho blanket, willumsselebukse og ankers dragt + dress til min forrige baby :rolleyes: såååå fine ting altså! God strikkesmak ;)
Ååh ❤ jeg gleder meg til å starte! Jeg lærte meg å strikke da jeg gikk gravid forrige gang, men det gikk så tregt. Og jeg ble ikke ferdig med noe til fødselen :hilarious: strikkingen har tatt overhånd siden den gang, så dette svangerskapet vet jeg vil bestå av masse strikking :D

Så gøy med litt tips! Er ikke supergod til å strikke, men absolutt bedre nå enn ved forrige baby, så håper på å få til litt nå:woot: Søkte opp det dere andre skrev, og den sovedressen så jo bare sååå deilig ut! Sånn sett greit med januarbaby:hilarious:

Hold my beer! Jeg eeeeelsker å strikke!! Det betyr også «dessverre» at denne babyen har en hel kasse med nyfødtstrikk etter sine to søsken :angelic::angelic: likevel MÅ jeg jo strikke noe som er bare til hen også! Uendelig lang liste av ting jeg har lyst på i alle fall. Og det er jo en januarbaby!
Trodde først det var du som hadde laget denne tråden:hilarious: Mener du laget den forrige gang?

Jeg har aldri strikket noe annet enn et pannebånd på ungdomsskolen!
Fikk hjelp til lesing av oppskrift og har strikket denne til to av mine beste venninner som venter baby noen mnd før meg:angelic:
Kanskje min må få en slik også:p Den er ganske enkel når man forstår oppskriften. Hele strikkes, armene og beina syes sammen til slutt. så slipper 4-5 pinner eller magic loop:angelic:
*selvskryt*:rolleyes:

Vedlegg

• ADA59146-79E2-4A18-B817-9C9A1B97DDE9.jpeg
    ADA59146-79E2-4A18-B817-9C9A1B97DDE9.jpeg
    264,3 KB · Visninger: 20
Fikk hjelp til lesing av oppskrift og har strikket denne til to av mine beste venninner som venter baby noen mnd før meg:angelic:
Kanskje min må få en slik også:p Den er ganske enkel når man forstår oppskriften. Hele strikkes, armene og beina syes sammen til slutt. så slipper 4-5 pinner eller magic loop:angelic:
Den såg deilig ut, og fin - godt jobba:D Hva heger mønsteret? Må sjekke den opp:)

Den såg deilig ut, og fin - godt jobba:D Hva heger mønsteret? Må sjekke den opp:)

Gratis oppskrift, men den er litt knotete. Anbefaler å lese gjennom hele og prøve å forstå den først:p Jeg har ikke erfaring fra å lese oppskrift men fikk beskjed om at denne var vanvittig lang og litt vanskelig skrevet. (Mange sider:hilarious:) Men for sånne som meg så syns jeg den forklarer godt ned i detalj:p

Jeg brukte Sandnes garn til den. Klompelompe.

Her er link til den:
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8894&cid=1

Hallo! Hvis du har strikket den kan du jo strikke hva som helst! Den var dødsfin! Sjekk ut petiteknit.com hvis du vil strikke verdens søteste babyting :angelic: veldig godt skrevet oppskrifter og youtubelink til alle teknikker

Den har jeg også strikket, både til kommendestorebror og til ei i forrige termingruppe:happy: Synes den er så fin og lett å strikke:joyful:

Last edited:
Jeg blir vel å strikke alt baby fra PetiteKnit :rolleyes: Så mye fint! Også tenker jeg hentesett fra Sandnes Garn :)

Jeg har en litt stor rest av alpaca 2 fra isager jeg tenkte å strikke en friday sweater i str nyfødt :)

Back
Topp