Strikketråd

Skal prøve meg på det når kvalmen gir seg, og energien kommer tilbake ;) Har alltid syns at hekling har vært enklere enn strikking, og syns det er så mye enklere å rekke opp for å rette feil. Men blir skikkelig imponert over hva folk greier å lage både med strikking og hekling.

Håper formen din blir bedre snart :Heartred Såpass ja, helt motsatt jeg. Men ja, imponerende hva folk får til med både strikking og hekling. Har du heklet kosedyr før? Får jeg se bilde om du har?:)
 
Håper formen din blir bedre snart :Heartred Såpass ja, helt motsatt jeg. Men ja, imponerende hva folk får til med både strikking og hekling. Har du heklet kosedyr før? Får jeg se bilde om du har?:)

Har stor sett pleid å lage kosedyr når venninner skal ha barn, for de er morsomme å lage :happy: Og det går relativt raskt å lage de. Her er noen jeg har laget. Har også laget en pingvin, men den hadde jeg visst ikke tatt bilde av.


IMG_20191220_220343_compress29.jpg IMG_20190909_224938_compress72.jpg IMG_20200209_125416_compress49.jpg
 
Det beste er jo når det ser mer imponerende ut enn hva det er :angelic: bruker å legge ranglebokser inni dem så de lager lyd også.

så smart! fikk lyst til å lære meg og hekle når jeg så de figurene, men må nok begynne med noe enklere :hilarious:
 
Hvordan går det med strikkingen jenter? Noen som har strikket noe til spiren i magen? :happy:
 
Her i huset er mannen like aktiv med strikking som meg. Til første mann strikket vi hentesett i lag. Jeg strikket bukse og jakken, mens han strikket lue og sokker. Tror vi kommer til å bruke det til neste mann også.
 
Jeg må innrømme at jeg har begynt å strikke til baby allerede i prøveperioden. Forstår at noen vil vente til alt er «sikkert», men for meg er det en måte å forberede meg på en ny tilværelse og til å glede meg. Jeg kommer forhåpentlig til å få bruk for det, og hvis jeg ikke blir gravid er det fine gaver ☺️
 
Jeg har prøvd strikking, men får det bare ikke til...:eek: Gleder meg derimot veldig til å kunne fortelle om spiren til mamma, slik at hun kan strikke masse fint til meg :smiley-angelic002
 
Jeg har strikket en lillebrors romper :D måtte ha et prosjekt for å få dagene til å gå. Men det gikk mye kjappere enn hva jeg hadde trodd. Er ikke noe superstrikker har ikke starta på noe nytt prosjekt. Må finne noe lett som passer mitt nivå :p
 
Har ikke begynt ennå, men blir vell snart tida for det. Har endel babystrikk fra storesøsken, men litt nytt må vell til alikavell :happy:
 
Jeg har strikket en lillebrors romper :D måtte ha et prosjekt for å få dagene til å gå. Men det gikk mye kjappere enn hva jeg hadde trodd. Er ikke noe superstrikker har ikke starta på noe nytt prosjekt. Må finne noe lett som passer mitt nivå :p

Rompere er jo kjempegreit sånn, de går fort unna!
 
Jeg har strikket myyye til min første. En fordel er å strikke hentesettet litt større slik at du enten kan bruke den en stund eller at det faktisk passer hvis man får stor baby:)
Også kan jeg anbefale Selmas Sovedragt. Jeg strikket den i juni til minien og bruker den fortsatt til hver dupp. Hun blir 1 år nå.
Og selvfølgelig lillebrorsromper. Kjapp og enkel! Og hvis man har lyst kan man bare legge inn en flette eller et mønster:happy:
 
Her i huset er mannen like aktiv med strikking som meg. Til første mann strikket vi hentesett i lag. Jeg strikket bukse og jakken, mens han strikket lue og sokker. Tror vi kommer til å bruke det til neste mann også.

Å, så kjekt! Jeg fikk mannen til å strikke litt for noen uker siden, men han var ikke gira på å strikke noen plagg:rolleyes:
 
Jeg må innrømme at jeg har begynt å strikke til baby allerede i prøveperioden. Forstår at noen vil vente til alt er «sikkert», men for meg er det en måte å forberede meg på en ny tilværelse og til å glede meg. Jeg kommer forhåpentlig til å få bruk for det, og hvis jeg ikke blir gravid er det fine gaver ☺️

sant! Jeg hadde noe annet på pinnene som jeg fortsatt holder på med. Gleder meg til å strikke til den lille:happy:
 
Jeg har strikket en lillebrors romper :D måtte ha et prosjekt for å få dagene til å gå. Men det gikk mye kjappere enn hva jeg hadde trodd. Er ikke noe superstrikker har ikke starta på noe nytt prosjekt. Må finne noe lett som passer mitt nivå :p

Den er fin:happy:
 
Jeg har strikket myyye til min første. En fordel er å strikke hentesettet litt større slik at du enten kan bruke den en stund eller at det faktisk passer hvis man får stor baby:)
Også kan jeg anbefale Selmas Sovedragt. Jeg strikket den i juni til minien og bruker den fortsatt til hver dupp. Hun blir 1 år nå.
Og selvfølgelig lillebrorsromper. Kjapp og enkel! Og hvis man har lyst kan man bare legge inn en flette eller et mønster:happy:

Det var lurt! Veldig kjedelig om det ikke skulle passe:happy: Selmas sovedragt skal jeg sjekke ut!
 
Noen som har noen gode tips til strikkesett til novemberbaby da? Romper høres kaldt ut på ei hjem fra sykehuset i potensielt snøvær. :p
 
Petitknit har mange fine oppskrifter til søte små, f. Eks heldresser som Sunday suit, Monday suit eller Ankers heldragt. Det syntes jeg var greit på mine små (desember og januar unger). Ellers har Petitknit også bukser og jakker av forskjellig slag. Ankersjakke er tyykk og god. Willums selebukse er også god! Ellens hentesett er også fint,syntes jeg..
 
Back
Topp