Strikketråd

Advokato

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
Er det noen andre strikkere her? :joyful: Jeg lærte meg å strikke skikkelig når barnehagene åpnet etter lockdown i fjor, jeg var permittert fra jobb og hadde all mulig tid på hendene plutselig. Er ikke den raskeste enda og jeg har ADD så jeg sliter litt med oppskrifter, men det er sååå gøy når man ser resultater! Jeg foretrekker babyplagg siden det går så fort, og endelig har jeg en grunn til å strikke! :love7

Nå strikker jeg Løvfallsbody, i en fin, dus grønnfarge som går til begge kjønn :love2
Strikker du til baby, eller er det noen egostrikkere her? Hva strikker dere på? :happy:
 
Jeg strikker :happy: tør ikke strikke til baby enda, venter i alle fall noen uker. Men strikker endel til sønnen min på 16 mnd :happy: akkurat nå strikker jeg på ellens lekesett i barselgave til et vennepar
 
Jeg har strikket et par lillebrors rompere i farger jeg synes er fine de siste ukene, holder også på med en Oslo lue og et par sokker til en veninne. Neste planlegger jeg å lage en willums selebukse i et skikkelig fint håndfarget garn jeg har liggende. Har strikket en del til baby allerede mens jeg har prøvd å tålmodig vente på positiv test. :cat:
 
Definitivt en egostrikker her! Eller voksen-strikker :rolleyes: Jeg liker best å strikke med tykke pinner og tykt garn, så det blir lite til de minste, selv om jeg har to barn som jeg kan strikke til. Har holdt på med Bluums dinosaurgenser til storebror i en evighet nå! Også har jeg en snøløv til lillebror liggende... Men vi får se. Vurderer å prøve meg på lillesøsters rumper til babyen i magen, men venter nok til jeg er over uke 12 på grunn av MA sist. Hentesettet skal tante få lov til å strikke, det har blitt tradisjon hos oss <3
 
Jeg strikker :happy: tør ikke strikke til baby enda, venter i alle fall noen uker. Men strikker endel til sønnen min på 16 mnd :happy: akkurat nå strikker jeg på ellens lekesett i barselgave til et vennepar
Forstår at det ikke er like enkelt for alle å strikke til noe som enda er ganske usikkert :Heartred Jeg har funnet trøst og tålmodighet i strikkingen gjennom ventetiden, en annen plass å legge fokuset kanskje :oops: Og så er det så fremmed for meg enda, så det er ikke så veldig mye følelser involvert enda.
Jeg har strikket litt til datteren min på 2.5 år også, men moren min er en ren strikkemaskin så hun står stortsett for ullgarderoben hennes :hilarious:

Jeg har strikket et par lillebrors rompere i farger jeg synes er fine de siste ukene, holder også på med en Oslo lue og et par sokker til en veninne. Neste planlegger jeg å lage en willums selebukse i et skikkelig fint håndfarget garn jeg har liggende. Har strikket en del til baby allerede mens jeg har prøvd å tålmodig vente på positiv test. :cat:
Lillebrors romper og Willums står på lista mi og! Disse hadde jeg sååå lyst på da datteren min var baby, men mamma er litt "Old school" når det gjelder strikking så det gikk i hentesett og mønstergensere :bag: Det var faktisk Willums selebukse som var motivasjonen til å lære meg å strikke skikkelig, strikket tre på rappen til datter da :woot:
 
Definitivt en egostrikker her! Eller voksen-strikker :rolleyes: Jeg liker best å strikke med tykke pinner og tykt garn, så det blir lite til de minste, selv om jeg har to barn som jeg kan strikke til. Har holdt på med Bluums dinosaurgenser til storebror i en evighet nå! Også har jeg en snøløv til lillebror liggende... Men vi får se. Vurderer å prøve meg på lillesøsters rumper til babyen i magen, men venter nok til jeg er over uke 12 på grunn av MA sist. Hentesettet skal tante få lov til å strikke, det har blitt tradisjon hos oss <3
Jeg digger tykke pinner, det går så fort! :woot: Strikket Louisiana sweater og Sunday sweater i julegave til søstrene mine i år, jeg begynte litt sent og hadde egentlig ikke troa på at jeg skulle bli ferdig i tide siden jeg er litt treig. Men det gikk, satt på julaften og festet tråder :hilarious:
Nå vurderer jeg Dahlia-genseren til meg selv, men vet ikke om jeg kommer til å bli gal av mønsteret :nailbiting:
 
Jeg digger tykke pinner, det går så fort! :woot: Strikket Louisiana sweater og Sunday sweater i julegave til søstrene mine i år, jeg begynte litt sent og hadde egentlig ikke troa på at jeg skulle bli ferdig i tide siden jeg er litt treig. Men det gikk, satt på julaften og festet tråder :hilarious:
Nå vurderer jeg Dahlia-genseren til meg selv, men vet ikke om jeg kommer til å bli gal av mønsteret :nailbiting:
Sunday Sweater er så fin! Den står på lista mi også, men har aldri strikket ovenfra og ned, så det sitter litt langt inne :yuck: Det er skikkelig digg med tykt garn og tykke pinner, tror mitt neste ego-prosjekt blir Billie til Embraknit :D:joyful:
 
Jeg strikker :happy:strikket nettopp en sunday cardigan til meg selv, men strikker nok mest til baby og barn. Nå har jeg en Dahliajakke på pinnene, så har jeg garn til olivesstrømpebukse liggende. Har ikke begynt å strikke til spiren i magen, men begynner nok om ikke så lenge. Er så mye fint jeg har lyst til å strikke!:happy:
 
Har strikket mye, men begynner å bli en stund siden nå. Gleder meg til å strikke babyklær igjen :D
 
Jeg strikker også en god del:happy: Blir rastløs om jeg ikke har et prosjekt. For tiden holder jeg på med en Marius genser til mannen, en november jakke til meg selv og et lite Kalle-babyteppe:hilarious: burde lært å ikke ha for mange prosjekter på en gang, men greit å bytte litt på underveis:angelic:
 
Strikker ikke per dags dato men blir inspirert av tråden her og har lyst å lære meg det, og prøve på noe enkelt først:joyful: Greit med et tidsfordriv nå.. Noen tips til en nybegynner?:angelic: Tenker kanskje det er lurt å starte med et teppe el.? Det kan ikke bli så gale? Har strikket et skjerf før og det ble «timeglass» form på:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Strikker ikke per dags dato men blir inspirert av tråden her og har lyst å lære meg det, og prøve på noe enkelt først:joyful: Greit med et tidsfordriv nå.. Noen tips til en nybegynner?:angelic: Tenker kanskje det er lurt å starte med et teppe el.? Det kan ikke bli så gale? Har strikket et skjerf før og det ble «timeglass» form på:hilarious::hilarious::hilarious:

Strikk noe du har lyst på, det hjelper på motivasjonen for å få det ferdig. YouTube er en god venn for hjelp til nye teknikker. Og strikk en prøvelapp, for å dobbeltsjekke strikkefastheten (ellers kan det bli veldig stort/lite ift oppskriften). Dette får du nok til :)
 
Strikker ikke per dags dato men blir inspirert av tråden her og har lyst å lære meg det, og prøve på noe enkelt først:joyful: Greit med et tidsfordriv nå.. Noen tips til en nybegynner?:angelic: Tenker kanskje det er lurt å starte med et teppe el.? Det kan ikke bli så gale? Har strikket et skjerf før og det ble «timeglass» form på:hilarious::hilarious::hilarious:
Enig med Smurfeline, strikk noe du har lyst på! Det gir motivasjon! Jeg syns det var greit å starte med barneprodukter siden det ikke er så tidtakende, men samtidig er en genser på tykke pinner oversiktlig også. Og jeg styrte unna det dyreste garnet i starten, - i tilfelle det skulle bli helt bom. Garn kan være dyrt!
 
Enig med Smurfeline, strikk noe du har lyst på! Det gir motivasjon! Jeg syns det var greit å starte med barneprodukter siden det ikke er så tidtakende, men samtidig er en genser på tykke pinner oversiktlig også. Og jeg styrte unna det dyreste garnet i starten, - i tilfelle det skulle bli helt bom. Garn kan være dyrt!

Godt tips det med valg av garn, det tenkte jeg ikke på. Og vi er sikkert flere her inne som kan hjelpe med tips til garnalternativer som ikke er så dyre:)
 
Jeg digger tykke pinner, det går så fort! :woot: Strikket Louisiana sweater og Sunday sweater i julegave til søstrene mine i år, jeg begynte litt sent og hadde egentlig ikke troa på at jeg skulle bli ferdig i tide siden jeg er litt treig. Men det gikk, satt på julaften og festet tråder :hilarious:
Nå vurderer jeg Dahlia-genseren til meg selv, men vet ikke om jeg kommer til å bli gal av mønsteret :nailbiting:

Dahlia mønsteret er veldig enkelt ;)
 
Er relativt ny når det kommer til strikking, men har lyst til å prøve meg på en romper til babyen kommer. Ellers er det stort sett hekling det går i, så det blir nok noen kosedyr og vogntepper. Har også tidligere heklet noen kjempesøte sko til andre som har fått barn.
 
Er relativt ny når det kommer til strikking, men har lyst til å prøve meg på en romper til babyen kommer. Ellers er det stort sett hekling det går i, så det blir nok noen kosedyr og vogntepper. Har også tidligere heklet noen kjempesøte sko til andre som har fått barn.

En romper kommer du til å klare:) Så koselig med hekling, skulle ønske jeg kunne det selv. Fins jo så mye fint som er heklet:)
 
En romper kommer du til å klare:) Så koselig med hekling, skulle ønske jeg kunne det selv. Fins jo så mye fint som er heklet:)

Skal prøve meg på det når kvalmen gir seg, og energien kommer tilbake ;) Har alltid syns at hekling har vært enklere enn strikking, og syns det er så mye enklere å rekke opp for å rette feil. Men blir skikkelig imponert over hva folk greier å lage både med strikking og hekling.
 
Back
Topp