Strikketråd

mammatilmathilde

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Tenkte det kunne vært gøy å lage en strikketråd, noe man syns er fint, planlegger å strikke eller holder på med :D

Jeg klarte ikke å dy meg lengre, så go’klompen-jakka er på pinnene ❤️
 
Så fint sett Jeg venter litt til med å begynne tror jeg☺️ Men har lyst til å starte med mondaysuit fra petiteknit
 
Skulle ønske jeg kunne strikka så fint :)
 
Skulle ønske jeg kunne strikke, er sååå mye fint. Har heldig vis en mamma og bestemor som er ivrig på strikkepinnen :D Jeg kan hekle da, så skal hekle koseklut, vognlenke, smokkesnor, babyteppe og mange klær :woot:
 
Skulle ønske jeg kunne strikke, er sååå mye fint. Har heldig vis en mamma og bestemor som er ivrig på strikkepinnen :D Jeg kan hekle da, så skal hekle koseklut, vognlenke, smokkesnor, babyteppe og mange klær :woot:
Jeg kan ikke å hekle men skulle gjerne gjort det :hilarious:
 
Jeg kan ikke å hekle men skulle gjerne gjort det :hilarious:
Lærte meg å hekle ved å se på YouTube. Det aller første jeg noen gang heklet var en kjole som tantebarnet mitt har brukt :angelic:
En grunn til at jeg ikke strikker er vel fordi jeg ikke kan å lese mønster :hilarious:
 
Ååh jeg gleder meg så til å begynne å strikke! :joyful:Har tenkt at det er litt tidlig enda, akkurat nå driver jeg med gensere til nevøer, men når de er ferdig blir det nok noen småplagg :Heartred:Heartred

Tenkte det kunne vært gøy å lage en strikketråd, noe man syns er fint, planlegger å strikke eller holder på med :D

Jeg klarte ikke å dy meg lengre, så go’klompen-jakka er på pinnene ❤️

Jeg synes hele go'klompen-settet er så fint, har så lyst til å strikke hele i varme jordfarger. Synes fargen du har valgt er kjempefin :Heartred
 
Jeg har masse liggende etter hun som døde i sommer, det er jo aldri brukt. Men kommer helt sikkert til å strikke mer! Elsker mønstrene fra Knitting for Olive, de tar tid og har mange uvanlige teknikker, men blir helt nydelige! Legger ved noe av det jeg har laget under.

77BB74AF-ADA5-435C-BEDD-0F6932A3E828.jpeg

Kløverdrakt fra Knitting for Olive

8C22EBAA-4A0C-4C39-A3D4-2669579ED488.jpeg

Teppe i dobbeltsidig patentstrikk

1FCA615F-E1C5-4A23-B54B-696AF298C74C.jpeg

Et Garnstudio-mønster

CF2822AF-1E5C-418F-AEBC-AC66348F968F.jpeg

Bella-topp fra Lene Holme Samsøe

99A84227-21C0-43B9-B92A-5F0959F1EC58.jpeg

Kjørepose fra Garnstudio
 
De bildene ville ikke la seg plassere, men dere ser dem vel! :inpain:
 
Jeg har masse liggende etter hun som døde i sommer, det er jo aldri brukt. Men kommer helt sikkert til å strikke mer! Elsker mønstrene fra Knitting for Olive, de tar tid og har mange uvanlige teknikker, men blir helt nydelige! Legger ved noe av det jeg har laget under.

Vis vedlegget 315879

Kløverdrakt fra Knitting for Olive

Vis vedlegget 315880

Teppe i dobbeltsidig patentstrikk

Vis vedlegget 315881

Et Garnstudio-mønster

Vis vedlegget 315882

Bella-topp fra Lene Holme Samsøe

Vis vedlegget 315883

Kjørepose fra Garnstudio


Så mye fint :Heartred
 
Denne er strikket til mitt 3. tantebarn som kommer i mai ❤️ Hvis alt går bra får han et søskenbarn i september:wav
1BB33DEC-8076-4293-A56D-B02E350102B5.jpeg
 
Last edited:
Jeg har jo sjanser litt på at det blir jente :rolleyes: hvis ikke gir jeg det vekk i gave..
Strikket dette i august/september da jeg var gravid. Tør ikke starte på noe nytt ennå...

IMG_20200101_124704.jpg IMG_20200101_124754.jpg IMG_20200101_124836.jpg

Har planer om å strikke dette:

  • Billebælue fra klompelompe
  • Flere rompere
  • Flere bukser
  • Jakke fra klompelompe
  • Dahlia genser hvis jente
  • Bellateppe hvis jente
  • Annet teppe hvis gutt
  • Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start
 
Jeg har jo sjanser litt på at det blir jente :rolleyes: hvis ikke gir jeg det vekk i gave..
Strikket dette i august/september da jeg var gravid. Tør ikke starte på noe nytt ennå...

Vis vedlegget 315937 Vis vedlegget 315936 Vis vedlegget 315935

Har planer om å strikke dette:

  • Billebælue fra klompelompe
  • Flere rompere
  • Flere bukser
  • Jakke fra klompelompe
  • Dahlia genser hvis jente
  • Bellateppe hvis jente
  • Annet teppe hvis gutt
  • Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start
Så nydelige plagg:love7

fuglemammas omslagsbody (to stk) strikket jeg til vår eldste og hun bodde i de bodyer de første ukene. Husker jeg fikk så mye skryt på barsel av de som jobbet der siden jeg kledde henne i sånne deilige strikkeplagg inn mot huden:love017
Nummer to var så varm av seg og fikk utslett (atopiker) så det var det mye ull jeg ikke fikk brukt gitt!
 
Har så langt strikket
* Bellateppe
* Kosepose
* Gromguttlue
* Gromgutt bukse
* David jakke
* Fjottevott
* Tykke lubber

Har for øyeblikket Lettvintdress på pinnene
6115073B-C494-4E8B-B248-F792B15CBDBF.jpeg 5F9D361B-52ED-4181-9591-E0DCC1C7406E.jpeg 425296FE-B844-412A-9307-1F8F291412BA.jpeg
 
Så nydelige plagg:love7

fuglemammas omslagsbody (to stk) strikket jeg til vår eldste og hun bodde i de bodyer de første ukene. Husker jeg fikk så mye skryt på barsel av de som jobbet der siden jeg kledde henne i sånne deilige strikkeplagg inn mot huden:love017
Nummer to var så varm av seg og fikk utslett (atopiker) så det var det mye ull jeg ikke fikk brukt gitt!
Ja ull er gull! Ååh gleder meg :love017
September er jo ganske kaldt, så hjemmestrikk er perfekt ❤️
 
Back
Topp