Strikketråd

Da har jeg jammen fått ferdig genser og tøfler også!

C71A6845-8344-4FE4-990B-FCD4CABEBDD5.jpeg

174222FC-9296-49F7-8AC7-2137A6C288CC.jpeg
 
Ferdig med rambaskårjakke :happy: Den ser veldig lilla ut på bildet, og knappene ser lyselyse blå ut, men jakka er egentlig burgunder og knappene er hvite :p Har nå begynt på småtrollbukse. Skal strikke to sånne, en i hver av de to minste størrelsene.

Synes generelt at alt jeg strikker blir veldig stort. Flere som har det sånn? Genseren er str 3 mnd, men jeg synes den ser ut som minst 6 mnd, om ikke 12 :p Og buksa jeg er begynt på, som er str 0-1 mnd ser også alt for stor ut i livet til å skulle passe en nyfødt.. Veldig kjedelig. Jeg strikker med anbefalte pinner, og synes ikke selv jeg strikker slakt. Heller stramt :p Før strikka jeg veldig stramt, men har jobba mye med det de siste åra, så nå tror jeg strikkefastheten er ganske grei. :angelic:

Syns strikkefastheten din ser bra ut på bilde, iallefall.
 
Her er Ellens lekesett fra Petiteknit, og to Ankers kyser fra samme designer❤️ Tenker dette blir hentesett. Kysene er i hver sin størrelse, sånn i tilfelle den minste ikke passer :)
 

Vedlegg

  • 9871C0B4-2481-4D47-AF02-FD80B0E4D439.jpeg
    9871C0B4-2481-4D47-AF02-FD80B0E4D439.jpeg
    50,4 KB · Visninger: 24
Syns strikkefastheten din ser bra ut på bilde, iallefall.

Takk, synes selv den virker Ok :angelic: Strikka ferdig buksa jeg hadde begynt på, og den ble kjempestor :p Strikka str 0-1 mnd, men den ser ut som den passer til en ettåring :wacky: Målte omkretsen på buksa, og den stemte ganske greit med strikkefastheten, så jeg skjønner ingenting :facepalm::hilarious: Buksa jeg hadde strikka var kanskje 1-1,5 cm bredere enn den skulle vært i følge strikkefastheten, så litt slakt er det jo, men ikke så ille? Eller :p Jeg strikka en til med 2/3 antall masker, og den ble mye bedre synes jeg :) Da har han en å bruke i starten og en annen å bruke etterhvert :wacky:
 
Har strikka litt mer siden sist. Strikka først en småtrollbukse i str 0-1 mnd, men synes den ble så gigantisk. Kan umulig passe nyfødt. Håper ikke han er så stor iallfall :hilarious: Skulle egentlig strikke en lilla i størrelsen større enn den brune, men bestemte meg for å da heller prøve å strikke en mindre en. Så da ble det litt ekstra garn til overs som jeg strikka “labber“ og lue av :) Tenker å strikke en jakke til i hvitt, så har jeg et lite sett :happy: Fant også litt garn jeg hadde kjøpt inn for å strikke pixielue, så har fått ferdig den også :)

Så har jeg også strikka et par små ballerinasko og to smokkelenker for å bruke opp restegarn som er igjen. Prøver å bli flinkere på å bruke opp alt. Jeg har så vondt for å kaste det, så blir så jeg tar vare på alle små stumper som blir igjen etter jeg er ferdig med et prosjekt. Og det begynner å bli mye :hilarious:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    64,6 KB · Visninger: 19
Har strikka noen kyser også. Ble veldig snål form på den blå. Skikkelig eggeforma :hilarious: men tror (håper) det vil se bedre ut når den er på et hode :p

Har strikka en smokkelenke til i samme farge som røde lua, men den ble så stygg at den gidder jeg ikke ta med. Det sier sitt når jeg faktisk tok bilde av den blå lua :hilarious:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    66,6 KB · Visninger: 15
Har strikka litt mer siden sist. Strikka først en småtrollbukse i str 0-1 mnd, men synes den ble så gigantisk. Kan umulig passe nyfødt. Håper ikke han er så stor iallfall :hilarious: Skulle egentlig strikke en lilla i størrelsen større enn den brune, men bestemte meg for å da heller prøve å strikke en mindre en. Så da ble det litt ekstra garn til overs som jeg strikka “labber“ og lue av :) Tenker å strikke en jakke til i hvitt, så har jeg et lite sett :happy: Fant også litt garn jeg hadde kjøpt inn for å strikke pixielue, så har fått ferdig den også :)

Så har jeg også strikka et par små ballerinasko og to smokkelenker for å bruke opp restegarn som er igjen. Prøver å bli flinkere på å bruke opp alt. Jeg har så vondt for å kaste det, så blir så jeg tar vare på alle små stumper som blir igjen etter jeg er ferdig med et prosjekt. Og det begynner å bli mye :hilarious:

Jeg sparer på småstumpene til det jeg har strikket til storesøster, så kan jeg bruke det dersom det blir hull. Men klærne hennes blir jo for små før de blir slitt. :hilarious:
 
Jeg sparer på småstumpene til det jeg har strikket til storesøster, så kan jeg bruke det dersom det blir hull. Men klærne hennes blir jo for små før de blir slitt. :hilarious:

Hihi, ja, de vokser så fort :p Kjekt å spare på det sånn sett ja! Det var lurt :D
 
Jeg sparer på småstumpene til det jeg har strikket til storesøster, så kan jeg bruke det dersom det blir hull. Men klærne hennes blir jo for små før de blir slitt. :hilarious:
Hihi, ja, de vokser så fort :p Kjekt å spare på det sånn sett ja! Det var lurt :D
Hvis man har oppbevaring plass, burde du legge hver stump i en liten plastpose med en lapp der det står hvilket plagg den hører til. Da er det letter å finne rett stump hvis det nå blir hull :happy:
 
Heklegleden har vært borte hele svangerskapet... Er det ikke typisk..? Men nå har jeg heklet ferdig prosjekter jeg har hatt garn liggende til, bare fordi jeg føler at jeg må :hilarious: har forresten ikke heklet ferdig halvparten jeg har planlagt, og tviler på jeg rekker det før fødsel :angelic:

Vognteppe (som ble alt for stort, men orket ikke begynne på nytt :hilarious:)
A1AE0915-DCD6-401B-99C5-48133130DBCB.jpeg

En bamse, som egentlig skulle være en enkel koseklut med liten bamse til :bag:
EBBC7806-8CAF-4BB2-A092-7AC2A2C8E8AB.jpeg

Så da ble denne en enkel koseklut isteden :angelic:
401DDD0E-66D8-46AC-84D7-D8AAE716F5A8.jpeg

Så heklet jeg en liten rangle :happy:
5946A1A9-CA21-4725-9A1A-6014497D4041.jpeg
 
Jeg har et nøste drops merino extra fine, som jeg tenkte å strikke en enkel lue av. Tenkte bare en enkel lue i ribbestrikk. Har kontroll på selve strikkingen, avfelling osv, men hvor mange masker skal jeg legge opp for at den skal passe et barn på mellom to og fem måneder? Vil helst strikke på pinne nr 4. Er det noen strikkekyndige her som kan hjelpe meg? :)
 
Endelig ferdig med et lite sett til lillebror :happy: Det lilla har vært ferdig en stund, men jakka måtte vente til vi var ferdige med flytting :shy:
 

Vedlegg

  • 06CD3D90-97CC-497C-A43A-3E0999099557.jpeg
    06CD3D90-97CC-497C-A43A-3E0999099557.jpeg
    91,2 KB · Visninger: 16
Back
Topp