Strikketråd

Jeg har kjøpt den nye boken til klompelompe og det gledes stort til nye prosjekter! Boken heter klompelompes vinterbarn:happy:
 
Jeg har kjøpt den nye boken til klompelompe og det gledes stort til nye prosjekter! Boken heter klompelompes vinterbarn:happy:
Er så mye fint i den boken! Jeg tenkte å skaffe meg den selv ❤️ Nå er Davidjakke med matchende bukse på pinnene til den kommende 4åringen, fra klompelompes sommerbarn
 
Nok en dress ferdig, må bare finne noen søte knapper...
Nå blir det bare småstrikk av sokker og luer her, kan ikke strikke mer i 0-6 mnd str...
Så får jeg heller begynne på str 1 år etterhvert
 

Vedlegg

  • 20180808_221307.jpg
    20180808_221307.jpg
    921,2 KB · Visninger: 55
Nok en dress ferdig, må bare finne noen søte knapper...
Nå blir det bare småstrikk av sokker og luer her, kan ikke strikke mer i 0-6 mnd str...
Så får jeg heller begynne på str 1 år etterhvert
Nydelig heldress!:love7

Jeg har også kjøpt garn med tanke på litt større størrelser nå! Er så stas å strikke til egen liten❤️
 
Noen som har HEKLET ammeinnlegg? Jeg er ikke noe god på strikking, men hekling får jeg til. Oppskrift?:)
 
Så flinke folk er! Hva kan en nybegynner prøve seg på?

Det spørs jo om hvor mye erfaring du har, men et babyteppe er en fin start! Spør masse om at du lurer på, for det tar tid å forstå oppskrifter. Drops har mange nydelige oppskrifter som er gratis [emoji4]
 
Det spørs jo om hvor mye erfaring du har, men et babyteppe er en fin start! Spør masse om at du lurer på, for det tar tid å forstå oppskrifter. Drops har mange nydelige oppskrifter som er gratis [emoji4]

Har aldri strikket, kan seriøst ingenting! Må lære meg selve teknikken :eek:
 
Nå er jeg ferdig med tilda kjolebody i mørk lilla som vesla kan ha på julaften og har startet på vinterkongledress i tynn Merino ull i fargene lys brun og gammelrosa og noe hvit:) blir så fin!

Til Hentesett tenker jeg å strikke dahlia jakke og en langbukse jeg liker :)!
 
Har aldri strikket, kan seriøst ingenting! Må lære meg selve teknikken :eek:

Hvis du ikke har noen som kan vise deg, så dra enten innom biblioteket for å se om de har noen enkle bøker du kan låne, eller dra innom en garnbutikk som kan gi deg gode råd både i forhold til garn/pinnestørrelse og oppskrift [emoji4] Det er bare å prøve deg fram, så får du snart teken på det.

Og ja, drops.no har mange gode videoer som forklarer godt enkle teknikker. [emoji106]
 
Så flinke dere er :)
Jeg har enda ikke kommet i gang til babyen, forhåpentligvis får jeg lagt opp og kommet i gang i dag :)
 
I gang med genser til minste tanteungen. Er sjømannsgenseren fra Den store guttestrikkeboka [emoji4]IMG_5243.JPG
 
Dere er så heldige som kan sitte og strikke! Jeg kan strikke rett og vrang, men mønster har jeg ikke peiling på.. noen som har noen tips til instruksjonsvideoer? Tenk om jeg faktisk kunne klart å strikke ulltøy til ungene? [emoji847]
 
Dere er så heldige som kan sitte og strikke! Jeg kan strikke rett og vrang, men mønster har jeg ikke peiling på.. noen som har noen tips til instruksjonsvideoer? Tenk om jeg faktisk kunne klart å strikke ulltøy til ungene? [emoji847]
Kan du rett og vrang så kan du egentlig alt;) hvis det er noe jeg lurer på hvordan skal gjøres så bruker jeg ofte instruksjonsvideoene som ligger på garnstudio.no. Håper du tør å prøve deg på noen søte små plagg, det er så koselig:Heartpinkmasse lykke til!
 
Kan du rett og vrang så kan du egentlig alt;) hvis det er noe jeg lurer på hvordan skal gjøres så bruker jeg ofte instruksjonsvideoene som ligger på garnstudio.no. Håper du tør å prøve deg på noen søte små plagg, det er så koselig:Heartpinkmasse lykke til!

Kan jeg?! [emoji50] ok, nå klør det i fingra..
Så moro, da skal jeg sjekke ut garnstudio.no! Tusen takk!! [emoji847] Skal sende bilde av det første verket dersom jeg får det til, eller enda morsommere; dersom resultatet blir helt koko!
 
Kan jeg?! [emoji50] ok, nå klør det i fingra..
Så moro, da skal jeg sjekke ut garnstudio.no! Tusen takk!! [emoji847] Skal sende bilde av det første verket dersom jeg får det til, eller enda morsommere; dersom resultatet blir helt koko!
Ja det må du gjøre!:happy: Gleder meg til å se!
 
Back
Topp