Strikketråd

Nå er jeg ferdig med settet og skal til med å strikke ullsperrelag i lanolingarn til tøybleier :)!
 
Jeg driver med gullungen rumper.. men merker jeg sliter med å strikke enkelte ting. Fordi jeg gjerne vil ha litt i jente eller gutte farger også.. [emoji28]
 
Jeg strikker babyteppe, men det går veldig sakte. Har mest lyst til å hive meg i gang med ankers heldress! Blir masse strikk til desemberbabyen, kunne ikke timet det bedre sånn sett:p
 
Wow! Så flinke dere er! Jeg er skikkelig amatør, men har akkurat strikket ferdig min første superenkle lue (satt på 4 forsøk[emoji28]) Tar gjerne imot tips hvis noen har til enkle nybegynner-oppskrifter som en amatør kan klare[emoji847]IMG_8903.JPG
 
Koser meg masse med babystrikk. Nytt sett ferdig.
 

Vedlegg

  • 20180720_082319.jpg
    20180720_082319.jpg
    924,7 KB · Visninger: 67
Så flinke folk er! Hvor mange plagg strikker dere for de første "vintermånedene"? Ca. 0-4 mnd.
 
Jeg strikker heldress, hentesett, et par rompere og kanskje ei jakke og bukse :)
Tenker å strikke et par luer + gode babysokker også :)
 
Jeg strikker heldress, hentesett, et par rompere og kanskje ei jakke og bukse :)
Tenker å strikke et par luer + gode babysokker også :)

Det hørtes ut som en rimelig mengde! Jeg lurte nemlig på om jeg skulle ta sats og strikke alt jeg trenger og kun kjøpe et par tynne ullbodyer til mindre kalde dager! Men det er jo litt kjedelig om man ikke får brukt alt, og enkelte ting kan sikkert brukes over flere dager (Dvs. at man ikke trenger så mye å variere mellom):D

Til nå har jeg 2 snekkerbukser (6 mnd), 1 heldress uten armer (3-6 mnd), 5 luer, 3 par votter/sokker alt ettersom og 2 rompere i nyfødt og strl. 1 år. Trenger litt mer smått, så jeg vurderer å strikke en heldress til nyfødt og en til 3 mnd. Familien strikker masse, så det kommer litt inn på den måten også! Strikker mitt 5. babyteppe (nøstebarn) så det burde holde snart det også:wtf:
 
Det så veldig deilig ut! Jeg er i gang med en go'klompen-bukse og sånn det ser ut nå så klarer jeg å holde strikkefastheten så plagget blir 0-1 mnd (har akkurat nok garn til den størrelsen):p
 
Noen som har strikka tilda kjolebody som kan hjelpe meg??[emoji23] send meg en melding! Mønster blir feil.. uansett hvor mange ganger jeg rekker opp...
 
Back
Topp