Belissima
Glad i forumet
ORIGINAL: Solstranda
ORIGINAL: Miss_Grumpy
ORIGINAL: Sandradee*
Jeg er ikke sikker opå det desverre[:-]Men kanskje du kan finne en forklaring på garnstudio??Har jo mange fine videoer der inne[:D]
er et mor signe babyteppe så det ligger ikke inne på garnstudio.
Vet at hvis jeg hadde hatt 3 masker og så et kast, at jeg skal det strikkes 3 masker sammen, men dette går jo ikke siden jeg har 2 masker og et kast...
Håper noen der ute kam hjelpe[:)]
jeg har strikket et mor signe teppe, men jeg strikket ikke den veien du gjør så kan desverre ikke hjelpe deg med problemet ditt...har du mønster hvor det står hvordan du gjør det når du strikker den veien eller gjør du det bare etter eget hode?? tror jeg skal ha en oppskrift liggende et sted...
Jeg håper Miss_Grumpy har funnet ut av det, men siden hun har økt med en, så skal hun felle av en og, og da blir det riktig å strikke 3 sammen, selv om du bare har strikket 2 før kastet :-) 2 + 1 kast = 1 økt. Siden du må kaste for å få hullraden på avfellingen også så må du strikke 3 sammen etterpå, siden kastet gir + 1 og 3 sammen gir - 2 = - 2 :P Vanskelig å forklare..
Jeg avsluttet mitt tredje teppe i dag, ble en fornøyd 7-åring som omtrent lå under det lyseblå teppet mens jeg strikket og maste på at jeg skulle bli ferdig for det var så fint :-P Hadde ingen planer om at han skulle få det, men hadde ingen potensielle andre å gi det til heller siden det var blått, så var godt at jeg strikket det stort :-)
Neste prosjekt nå er nok et Mor-signe-teppe strikket på skrått, i tillegg skal jeg fullføre et lappe-teppe til tanteungen. Jeg holder på med garnslanking, så har lovt samboeren å ikke kjøpe nytt garn før jeg har strikket opp alt jeg har (og det er mye) :-P