Strikkeklubben :)

ORIGINAL: Solstranda

ORIGINAL: Miss_Grumpy

ORIGINAL: Sandradee*

Jeg er ikke sikker opå det desverre[:-]

Men kanskje du kan finne en forklaring på garnstudio??

Har jo mange fine videoer der inne[:D]

er et mor signe babyteppe så det ligger ikke inne på garnstudio.
Vet at hvis jeg hadde hatt 3 masker og så et kast, at jeg skal det strikkes 3 masker sammen, men dette går jo ikke siden jeg har 2 masker og et kast...
Håper noen der ute kam hjelpe[:)]

jeg har strikket et mor signe teppe, men jeg strikket ikke den veien du gjør så kan desverre ikke hjelpe deg med problemet ditt...har du mønster hvor det står hvordan du gjør det når du strikker den veien eller gjør du det bare etter eget hode?? tror jeg skal ha en oppskrift liggende et sted...

Jeg håper Miss_Grumpy har funnet ut av det, men siden hun har økt med en, så skal hun felle av en og, og da blir det riktig å strikke 3 sammen, selv om du bare har strikket 2 før kastet :-) 2 + 1 kast = 1 økt. Siden du må kaste for å få hullraden på avfellingen også så må du strikke 3 sammen etterpå, siden kastet gir + 1 og 3 sammen gir - 2 = - 2 :P Vanskelig å forklare..

Jeg avsluttet mitt tredje teppe i dag, ble en fornøyd 7-åring som omtrent lå under det lyseblå teppet mens jeg strikket og maste på at jeg skulle bli ferdig for det var så fint :-P Hadde ingen planer om at han skulle få det, men hadde ingen potensielle andre å gi det til heller siden det var blått, så var godt at jeg strikket det stort :-)

Neste prosjekt nå er nok et Mor-signe-teppe strikket på skrått, i tillegg skal jeg fullføre et lappe-teppe til tanteungen. Jeg holder på med garnslanking, så har lovt samboeren å ikke kjøpe nytt garn før jeg har strikket opp alt jeg har (og det er mye) :-P

Dytte opp! Men hvorfor er den låst?

en er jo ikke låst.. er vel bare innleggene til de som er slettet som er låst?

OM den er låst får man jo ikke skrevet i den..

Så bra at strikkeklubben er oppe og går igjen!!! [:D][:D]

Jeg begynte på et nytt babyteppe i lunsjen på jobb i dag. Jeg strikker så mye hele tiden at hvis jeg ikke har med meg strikketøy på jobb, får jeg kommentarer på det... hehe... [8D][8D] Var innom på Nille i går og fant en kjempefin oppskrift fra Gjestal på et teppe som jeg skal stikke til meg selv (eller egentlig til den lille som forhåpentligvis klorer seg fast snart). Skal se om jeg får lastet opp et bilde etter hvert. [:)] Holder på med et annet teppe også (mønster fra Nøstebarn) men det kommer jeg nok til å gi bort når det blir ferdig.

ORIGINAL: Belissima

Strikker dette i brunt :-)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16&lang=no

Så fint det var, Belissima! Tror det er det teppet jeg har lurt på å lage senere også. Det jeg holder på med nå er også sånn type... Hele teppet i samme farge, strikket i mønster.

ORIGINAL: lollo83

Strikker dette i brunt :-)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16?=no

Så fint det var, Belissima! Tror det er det teppet jeg har lurt på å lage senere også. Det jeg holder på med nå er også sånn type... Hele teppet i samme farge, strikket i mønster.

Kommer til å strikke flere og, men kanskje når jeg faktisk har et spesifikt kjønn i strikke til, synes merino extra fine har så fine blåfarger, så blir det en gutt så blir det et blått et, men da muligens bare med store sjakkruter.. Vi får se :-)

Her er noe av det jeg har laget hittil! Holder på med en prinsessekjole til snuppa, og et sett til jentebaby [:D]

To babypledd, et strikket og et heklet [:)]

En deilig dress i silkealpakka fra boka "myk start" [:)] Veldig enkel å lage!

Og her er det jeg styrer med nå.. Går ikke fort akkurat [:D]

Skulle egentlig lage i gave til ei venninne, men babyen hennes var for stor [&:]

Tunika/kjolen til snuppa [:D]

Så fine ting *Peonella* :-D

Likte spesielt godt den brune dressen du har laget. [:)]

ARG!!! [:@][:@] Etter å ha strikket over 10 cm på teppet mitt, så har jeg funnet ut at jeg har misforstått oppskriften. Ååååå, jeg blir så irritert! Nå må jeg rekke opp igjen nesten alt sammen [&:][&:] Synes ikke det jeg hadde strikket så likt ut som på bildet i oppskriften, og etter litt undring før jeg la meg i går fant jeg ut at jeg har gjort feil..... MEN, nå vet jeg hvertfall hvordan det skal gjøres!

Hmmm.... prøvde meg på å laste inn bilde, men det gikk visst ikke....

*OPPDATERT* Åja... der var det visst likevel... hehe.. Jeg strikker teppet i hvitt. Kanskje jeg skal lage noe pynt på det i rosa eller blått senere. [;)]

Hurra!! Jeg har endelig funnet ut hvordan teppet mitt faktisk skal strikkes, så nå er jeg godt i gang igjen! [:D][:D]

Åhh.. Er det ikke utrolig irriterende å finne ut at man har gjort feil etter så mange timer? [:-] 

Jeg måtte selv rekke opp hele armen på kjolen jeg strikker! [&:] Du må legge ut bilde når teppet er ferdig da! Blå eller rosa er sikkert fint, men er det ikke litt mer sikkert med hvitt? [:D]

ORIGINAL: *Peonella*

Åhh.. Er det ikke utrolig irriterende å finne ut at man har gjort feil etter så mange timer? [:-] 

Jeg måtte selv rekke opp hele armen på kjolen jeg strikker! [&:] Du må legge ut bilde når teppet er ferdig da! Blå eller rosa er sikkert fint, men er det ikke litt mer sikkert med hvitt? [:D]

Jeg strikker det i hvitt nå, men tenkte å lage noe pynt eller heklekant i rosa eller blått senere [;)] Alt blir i nøytrale farger foreløpig. Her safer vi [;)]

Hei jenter! Skriver litt stort her så dere ikke kan gå glipp av det[:D]
Har dere sett denne artikkelen?? http://www.babyverden.no/Nyheter/Amandaprosjektet---masker-med-mening/ Syns det er et utrolig godt prosjekt og siden dere strikker måtte jeg nesten ta det ansvaret jeg kan (uten å strikke selv)[;)]

Jeg, som lettrørt, griner som bare det når jeg leser historien, så må bare bringe det videre til noen som kan hjelpe til![:)]

ORIGINAL: Fru Lettrørt

Hei jenter! Skriver litt stort her så dere ikke kan gå glipp av det[:D]
Har dere sett denne artikkelen?? http://www.babyverden.no/Nyheter/Amandaprosjektet---masker-med-mening/ Syns det er et utrolig godt prosjekt og siden dere strikker måtte jeg nesten ta det ansvaret jeg kan (uten å strikke selv)[;)]

Jeg, som lettrørt, griner som bare det når jeg leser historien, så må bare bringe det videre til noen som kan hjelpe til![:)]

Leste artikkelen for et par dager siden! Fantastisk prosjekt og utrolig sterk historie! Jeg skal sende avgårde noen klær når jeg har fått laget noen. [:D]

Foreløpig går det i tepper her..... Har endelig fått tak i mer garn til teppet som skal være gave til en liten jente som kommer til verden i april.

Har strikket en genser til datteren til bestevenninnen min, som endelig er ferdig (1 år etter at jeg begynte på den.... hehe). Eneste jeg mangler er knapper til den ene skulderen. Men de skal kjøpes i morgen, og da skal genseren overleveres. Egentlig ganske fornøyd, for det er den første genseren jeg har laget noensinne [8D] Har ikke bilde nå, men det kommer senere.

På onsdag ble jeg endelig ferdig med en genser jeg har holdt på med siden februar i fjor... hehe... Tok sin tid, ja. [8D] Fikk overlevert den på klubb på onsdag, og torsdag fikk jeg et bilde på mobilen av den lille prinsessen på 7mnd som er blitt den stolte eier. [:D] Det er min bestevenninnes datter og min guddatter som har fått genseren. Strikket i str 6-9 mnd, men den er litt stor i størrelsen.... Det positive er jo at da kan hun bruke genseren til høsten også [;)]

Har tatt bilde av genseren liggende på gulvet også, det kommer senere. Finner ikke overføringskabelen til kameraet.

Back
Topp