Strikkeklubben :)

Fortsett med de 4 ytterste m i hver side i riller og Mønster over de midterste 120 m slik: 8 cm av M.3, M.4 en gang, ca 11 cm av M.1 - avpass etter en hel rute, M.4 en gang, 8 cm av M.2, M.4 en gang, 16 cm av M.3, M.4 en gang, ca 11 cm av M.1 - avpass etter 1 hel rute, M.4 en gang, 8 cm av M.2, M.4 en gang, 8 cm av M.3, 3 riller. Fell av, teppet måler ca 82 cm i lengden.

Den forklaringa skjønner jeg ikke[8D]

Du skal strikke vrangt på de blanke rutene og rett på de med kryss i:)

Så skal du ta 8 cm ned og 11 osv:)

Ble det enklere nå?:)

Skal legge ut bilde av teppe sanrt, begynner å bli skikkelig bra,

er på mønster 3 for andre gang nå[:D][:D] (11 cm)

*utrolig fornøyd*

Gunnet en oppskrift på en jakke,lue og bukse til baby som jeg tenkte jeg skulle begynne på når teppet er ferdig:)

Regner med at det er ferdig i løpet av uken:)

Så fin dagbok... håper det er greit at jeg stjeler ideen med meg inn til april?[:)]

Stå på jenter, syns dere er flinke[:)]

ORIGINAL: Julia09

Så fin dagbok... håper det er greit at jeg stjeler ideen med meg inn til april?[:)]

Stå på jenter, syns dere er flinke[:)]

Veldig kjekt [:D][:D]

Et sted vi strikkere kan samles:) hihihi:)

Jaa[;)][:)]

Jeg er ikke sikker opå det desverre[:-]

Men kanskje du kan finne en forklaring på garnstudio??

Har jo mange fine videoer der inne[:D]

så kjekk tråd. jeg har fått helt strikkedilla for tiden, har strikka så mye at jeg har fått vondt i fingen:P
først strikket jeg en svart lue til kjæresten min, den ble for liten så jeg strikka en til.. så strikka jeg en til meg selv.
men nå har jeg begynt på en leggvarmer. hehe den ble altfor stor, til og med får stor til å bli en lue, så jeg har funnet ut at det skal bli en kjole til en liten jente. (håper jo på at jeg skal få en liten jente en gang). den nederste kanten er anna hver maske rett og anda hver maske vrang, i ca 5 cm. etter kanten har jeg strikket anna hver runde rett og anna hver runde vrang. den er faktisk kjempefin, tenkte at jeg skulle brodere på en hvit blomst når jeg er ferdig også:) så kjolen blir grå med en hvit blomst. men nå har jeg et problem.. jeg er ferdig med skjørt delen av kjolen å har ikke peiling på hvordan kjolen skal se ut fra livet og opp...

er det noen som har strikket en kjole før? jeg trenger litt inspirasjon. har kanskje lyst til å strikke med et annet mønster men kan ikke så veldig mange og jeg sjønner ikke noe av disse oppskriftene....

er det slik at jeg skal strikke vrang der det er kryss og rett der det ikke er kryss??
eller er det slik at jeg skal skifte fra vrang til rett eller fra rett til vrang der det er kryss og fortsette og strikke på samme måte der det ikke er skyss??

jeg har alltid trodd at kryss var vrangstrikk og ikke kryss var rettstrikk men på garnstudio sto dette over en oppskrift:

" Forklaring til diagram

x = rett fra retten, vrang fra vrangen
= vrang fra retten, rett fra vrangen "

sjønner ingenting jeg:P men hadde vært greit å fått en oppklaring i dette før jeg fortsetter.. kjipt å rakke det opp igjen når jeg har kommet så langt..

ORIGINAL: Miss_Grumpy

ORIGINAL: Sandradee*

Jeg er ikke sikker opå det desverre[:-]

Men kanskje du kan finne en forklaring på garnstudio??

Har jo mange fine videoer der inne[:D]

er et mor signe babyteppe så det ligger ikke inne på garnstudio.
Vet at hvis jeg hadde hatt 3 masker og så et kast, at jeg skal det strikkes 3 masker sammen, men dette går jo ikke siden jeg har 2 masker og et kast...
Håper noen der ute kam hjelpe[:)]

Men kan jo hende ganrstudio har samme strikke måte i noen av sine oppskrifter, det jeg tenkte på:)
At det kanskje ligger en forklaring der:)

Høres ut som du stirkker MASSE fint da milladue[:D][:D]

Strikker så mye at jeg får vondt i fingrene om dagen selv.. hehehe:)

Kryss i oppskrifter er rett og blanke ruter er vrange ja:)

Litt motsatt av slik jeg hadde trodd det skulle være[8D][8D]

akkurat nå strikker jeg på en mariusgenser til mini..
kan legge ut bilde senere [:)]

her er det første settet jeg strikket/heklet til henne:

siden jeg ikke visste kjønnet da jeg startet valgte jeg en nøytral farge. Lua og jakka er heklet mens buksa er strikket

også har jeg et kjempestort hekleprosjekt som jeg også ka vise frem senere [:)]

hei hei folkens... ikke vært noen lyd fra meg i det siste,men kom innom nå for å si at jeg har fullført mitt første babyteppe.... første gang jeg har strikket etter mønster og jeg fikk det til jo..... begynner på neste i morgen >:) babyboom rundt meg etter hvert så da er det gøy å lage noe selv

ORIGINAL: emmeline87

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

akkurat nå strikker jeg på en mariusgenser til mini..
kan legge ut bilde senere [:)]

her er det første settet jeg strikket/heklet til henne:

siden jeg ikke visste kjønnet da jeg startet valgte jeg en nøytral farge. Lua og jakka er heklet mens buksa er strikket

også har jeg et kjempestort hekleprosjekt som jeg også ka vise frem senere [:)]

Mariusgenser ja, de er såå fine!!
Jeg strikker Marius-dressen til niesa mi, med litt andre farger enn oppskriften.
Svart i stedet for blå og mørk rosa i stedet for rød [:)] Tenkte jeg skulle legge ut bilde etterhvert, snart ferdig med selve dressen, så er det armene som gjenstår.

Kunne ønske jeg også kunne hekle mer enn jeg kan.. Syns de oppskriftene er vanskelige å forstå[&:]

Jeg kunne også ønske jeg kunne hekle, men synes det ser så vanskelig ut. [&:]
Her går det i et babyteppe, etter det blir det et sett med bukse, sokker, jakke og poncho[:)]
Hvis ikke jeg tar et teppe til. Synes det er så fint med vogntepper. Gjør liksom vogna ekstra fin.
Bare å legge ut oppskrifter eller linker så legger jeg de i topp tråden[:D]

da er jeg ferdig med kjolen (som opprinnelig skulle bli en leggvermer)
ble veldig fornøyd jeg:) ble flettestrikk på bryst stykket:) aldri gjort det før men det var ikke vanskelig:)
før denne kjolen har jeg bare strikket luer og sjert så jeg er litt stolt at jeg fikk det til:D
jeg har jo ikke brukt noe oppskrift så jeg vet ikke om den noen gang kommer til å passe en liten jente men vist ikke får det bli en dukkekjole:)

legger med bilde:)

startet med babyteppe nr to i blått og med litt tynnere garn... blir bedre enn det første :D koser meg med strikkinga ja :) gjør ikke annet om dagen når jeg er hjemme nå

ORIGINAL: trollfrøken

hei hei folkens... ikke vært noen lyd fra meg i det siste,men kom innom nå for å si at jeg har fullført mitt første babyteppe.... første gang jeg har strikket etter mønster og jeg fikk det til jo..... begynner på neste i morgen >:) babyboom rundt meg etter hvert så da er det gøy å lage noe selv

Wow så flink du er bilde?

Jeg joiner dere jeg jenter:)

Har begynt å stikke en lue til min prinsesse igår, har ikke gjort noe annet enn å strikke siden i går så har litt pause akkurat nå...
Har faktisk kommet ganske langt, men utfordringa kommer mot slutten, gleder meg til å bli ferdig med den første strikke plagget jeg noen gang har laget:) sist var i barneskolen.

Tips til dere ny begynnere som meg

Har kjøpt meg bok som heter " Strikking, gammel teknikk i ny design" Alt om strikking og mange eksempler til mønstre:)

Synes det var en bra bok så er det noen oppskrifter inne på den jeg stikker denne luen derfra:)

Så koselig at flere er med[:D][:D][:D][:D]

Hva skal dere i dag da snupper???
Her blir det bare kosesøndag og strikking[:D][:D][:D]
En deilig søndag

Back
Topp