Strikkegalskap

Jeg begynte å strikke babytøy med en gang jeg tok ut p-staven :wacky: allerede strikket en romper og en bukse, akkurat lagt opp til en fin jakke fra Dale garn nå :rolleyes:
Gledes :Heartred
 
Jeg har brukt deler av dagen til å tråle Ravelry for teppeoppskrifter. Har strikket Hansel Hap Shawl en gang før og ble så fornøyd at det blir nok en runde til. Må bare tråle lageret etter passende garn og farger. :D
 
Er det noen som har strikket hentesett som faktisk passet til en 3 kg baby? Det jeg hadde strikket passet ved 3 mnd alder...


Jeg strikket en jakke til en venninnne som var akkurat for liten til den nyfødte :shifty: Så den jakken har jeg liggende og håper at den kan passe til min lille. Det er Pickels sitt Melkers hentesett. Har begynt på lue nå :happy:
 
Jeg har begynt å strikke en dress i farger som kan brukes av begge kjønn :) Jeg elsker å strikke, men strikker ganske tregt, så spørs hvor mye jeg får tid til :p
 
Noen som kan hjelpe? Jeg prøver å strikke babysokker, men skjønner ikke denne oppskriften :dead: jeg har begynt på undersiden av sokken, og det står "strikk 7 m over disse m. Strikk så to rette sammen i beg. Av hver p til det er 8 m igjen. Jeg prøvde å strikke 7 pinner frem og tilbake også felle med to rette sammen, men det ble altfor kort, så her er det noe feil :inpain: dette er babysokk fra Dale, 31002 Kari Haugen.. noen som kan hjelpe? :)
 

Vedlegg

  • IMG_20191020_212232_01.jpg
    IMG_20191020_212232_01.jpg
    45,3 KB · Visninger: 12
Har tatt meg litt vann over hode med å strikke en ulldress. har klart å komme meg overraskende langt på vei men har glemt hvordan man feller av og gruer meg til å feste armene og å lage kragen og knappekanten. Før denne har jeg lagd noen ullsokker men bare en gang fått to strømper som er like store. Jeg vet jeg får komme meg inn på Youtube men har blitt litt distrahert av andre videoer da enn å takle utfordringen.
 
Elsker å strikke! Har kjøpt meg Klompelompe Vinterbarn. Bor i Nord-Norge, så ullklær er det jo bruk for nesten hele året ;)
 
Veldig glad i å strikke her også, selv om jeg ikke er den flinkeste :) har strikket romper og selebukse fra klumpelompe, strikker nå barnehagevotter til storebror
 
Noen som kan hjelpe? Jeg prøver å strikke babysokker, men skjønner ikke denne oppskriften :dead: jeg har begynt på undersiden av sokken, og det står "strikk 7 m over disse m. Strikk så to rette sammen i beg. Av hver p til det er 8 m igjen. Jeg prøvde å strikke 7 pinner frem og tilbake også felle med to rette sammen, men det ble altfor kort, så her er det noe feil :inpain: dette er babysokk fra Dale, 31002 Kari Haugen.. noen som kan hjelpe? :)
Skal du ikke hente opp masker fra sidene og hekte de på hverandre?
 
Jeg strikker litt sjøl, men har kommet dit at jeg vet litt hva jeg liker, og lager egne design ift mann, barn og meg sjøl. Til baby blir det litt annerledes. Skal strikke denne til babyen.
 

Vedlegg

  • E0E66621-5101-40D6-965C-8DE235BCD611.png
    E0E66621-5101-40D6-965C-8DE235BCD611.png
    131,9 KB · Visninger: 2
Back
Topp