Strikkedamer! Hva har dere på pinnene? :)

Jeg har begynt på et pledd i dale garn sitt Erle. En blanding av silke og mohair. Tyyyynn tråd, og 180 masker på pinnen. Evighetsprosjekt. Til gjengjeld er det bare rett frem og tilbake, så slipper å tenke - jeg som ikke er så stødig :)
Silke og mohair hørtes veldig deilig ut :) Legg ut bilde etterhvert!

Her strikker jeg sikksakkskjørt til klompelompe, barne votter(julegave) og på en genser... Tenkte å strikk Snorkedress t mini i magen :p men må vell få unna ett av prosjektene før jeg hiver meg p mer... Bare spørs om jeg klarer:D:eek:

Hvilket hefte er den nederste dressen fra? Kjempe fiiiiin :D

Ikke sant? Er igang med den nå :) Kjempe enkel, varm og deilig garn! Oppskriften er fra raverly.com. Er du kjent der? Dressen heter "snøløvdress", så bare søk den opp. Den kjøpes som enkeltoppskrift for 45,- kroner.

Ikke sant? Er igang med den nå :) Kjempe enkel, varm og deilig garn! Oppskriften er fra raverly.com. Er du kjent der? Dressen heter "snøløvdress", så bare søk den opp. Den kjøpes som enkeltoppskrift for 45,- kroner.
Okei, skal prøve å finne frem :D må bare ha den!! :D

Tusen takk, Karen! Koos :D
Jeg får bare ikke til å strikke... :( Mamma er verdensmester, men jeg har ikke arva et eneste strikke-gen...
Prøver å finne ut hvilken jakke/genser mamma skal strikke til lillegutt, men finner ikke noe som begge liker! :P

Jeg får bare ikke til å strikke... :( Mamma er verdensmester, men jeg har ikke arva et eneste strikke-gen...
Prøver å finne ut hvilken jakke/genser mamma skal strikke til lillegutt, men finner ikke noe som begge liker! :P

Med vilje og tålmodighet kommer du langt, ikke gi deg :) Heldig som har en strikkemamma da iallefall, her har jeg ingen, så må pent gjøre det selv. Hva liker du av strikk da?

Med vilje og tålmodighet kommer du langt, ikke gi deg :) Heldig som har en strikkemamma da iallefall, her har jeg ingen, så må pent gjøre det selv. Hva liker du av strikk da?
Jeg klarer rett frem-strikk :p men ikke øking og felling, og sjeldent vrangt :p

Mamma skal strikke denne romperten, og lurer på om jeg rett og slett bare går for den jakken og! Hvis du ikke har andre forslag? :)
4f018d405846847a103fe911527da9e7

14b05779d8beab1780b7369295977f92

Mamma likte det egentlig ikke.. Så vil jeg ha det i brunt, men mamma mener babyer ikke kan ha brun :p

Mamma skal strikke denne romperten, og lurer på om jeg rett og slett bare går for den jakken og! Hvis du ikke har andre forslag? :)

Mamma likte det egentlig ikke.. Så vil jeg ha det i brunt, men mamma mener babyer ikke kan ha brun :p

Hun skal jo strikke til deg da, ikke til seg selv, så de meningene kan hun putte i baklomma :P Syns settet du har funnet var kjempe fint jeg.

I forhold til tips har jeg masse oppskriftshefter og bøker, men kom på snoringstrøya. Den er både praktisk og fin synes jeg, så skal strikke den selv. Slenger med et bilde :)

ImageUploadedByBV Forum1443825034.649710.jpg

Hun skal jo strikke til deg da, ikke til seg selv, så de meningene kan hun putte i baklomma :P Syns settet du har funnet var kjempe fint jeg.

I forhold til tips har jeg masse oppskriftshefter og bøker, men kom på snoringstrøya. Den er både praktisk og fin synes jeg, så skal strikke den selv. Slenger med et bilde :)

Vis vedlegget 139170
Ååå, den var jo fin!! Hvor finner man oppskrift til den? Kanskje jeg må komme og tråle gjennom alle oppskriftene dine en dag :p

Ja jeg er enig, min smak, mine fargevalg, min unge!! :p

Haha, klart de kan :p men sjekk fargeutvalget. Jeg strikker mye selv og det er ikke så lett å legge kjærlighet i et prosjekt man ikke tror på selv....

Last edited:
Back
Topp