Strikk, strikk & strikk

Jeg har strikket ferdig bolsjebuksen!!! Stolt:D og sydd og festet og vasket;) mangler å strikke snor
Synes det er helt vanvittig at jeg fikk ideen herfra 4.april og 17 dager etter hadde jeg en ferdig bukse:p det er rekord for meg.

Snuser på å lage en ny til ham nå, som kanskje kan brukes allerede i vår? I så fall må jeg henge i.
Den varte lenge i str men var baggy i starten og ble nok lagt vekk etter første vinter/vår.
Synes den var helt perfekt for en nyfødt baby, passe tykk og varm og snoren gjorde at str ikke var så viktig:) litt spent på hvordan den vil sitte på en aktiv snart toåring.

Noen som jobber med noe til julibarna nå?
 
Jeg prøvde på en lue før jul men skjønte dessverre ikke oppskriften:( det var et tynt, dyrt sokkegarn, kanskje jeg kan bruke det til bolsjebukse?:) må i så fall supplere med ett nøste til til 80kr:p

Og jeg kunne ønske meg å strikke en jakke. Men hva kan jeg få til og hva er fin strikkejakke til en liten stor gutt?
 
Jeg prøvde på en lue før jul men skjønte dessverre ikke oppskriften:( det var et tynt, dyrt sokkegarn, kanskje jeg kan bruke det til bolsjebukse?:) må i så fall supplere med ett nøste til til 80kr:p

Og jeg kunne ønske meg å strikke en jakke. Men hva kan jeg få til og hva er fin strikkejakke til en liten stor gutt?

Jeg strikker mye rillestrikka jakker. Enkel å strikke samt holder seg lenge, vokser litt med barne.
 
Jeg strikker mye rillestrikka jakker. Enkel å strikke samt holder seg lenge, vokser litt med barne.
Jeg har funnet fram voksejakke fra nøstebarn:) det er jo riller, bare på tvers:)

Tenker å lage den litt kortere fordi jeg synes det passer bedre til gutt. Så er i full sving!
Tenkte også å lage en bolsjebukse, blande lysegrått med det sokkegarnet (blågrønt sånn som skifter farge):)
 
Jeg har fullført og ferdigstilt både bukse og jakke og er mildt sagt stolt av meg selv:D

Nå tenker jeg på neste prosjekt. Er ikke god på oppskrifter og avanserte strikk så det gir veldig mestringsfølelse å strikke seg gjennom en oppskrift! Det blir enten en kort selebukse til minsten eller en genser til eldste. Skulle helst passe i sommer men kanskje det må bli en ullgenser til skolestart. Ser ikke for meg ull i sommer. Glemmer hvor kaldt det kan være om sommeren:p
 
Jeg gjør store framskritt:p jobber meg gjennom og klarer det! Har dessverre vært syk lenge nå og strikketøyet hjelper meg med å ikke gjøre for mye annet. Man har jo en tendens til å se oppvasken og byggeklossene som ligger strødd, selv om man er syk. Annenhver kveld sovner jeg på sofaen. Men noen masker blir det også:)
Håper jeg etterhvert kan strikke noen babydrakter på bestilling hvis jeg Blir tante i fremtiden:p:)
 
Back
Topp