Strikk, strikk & strikk

En tråd i 'Juli 2016' startet av Junibarn84, 28 Okt 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

Siden det er så mange som strikker, er det klart vi må ha en strikketråd.

Hva har dere på pinnen akkurat nå?

• Liker Liker x 1
  2. Mammai2014 Flørter med forumet

Her går det i julegaver. Minions lue til min niese for øyeblikket☺

3. Si-Bru1 Forelsket i forumet

Jeg strikker også julegaver :) Det er mine tantebarn som skal få! Har akkurat nå klompelompe sin pilotlue på pinnene :D

4. Daim Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP

Ei ullbukse jeg aldri bli ferdig med.. for det er så kjedelig. ..

5. MammaIda90 Forelsket i forumet

Jeg strikker et babyteppe i babyull :) strikker med dobbel perlestrikk, tenkte å hekle en kant etterpå :)

6. Mozzarella Elsker forumet

Åh, nå savner jeg å strikke. Har ikke gjort det siden permisjonen for 3 år siden. Koselig å strikke på kveldstid med en god serie på tv :)

7. 3lisab3th Betatt av forumet

Her strikkes det en jakke i enkel perlestrikk :) Er ferdig med en mini-Skappelgenser også :) Er helt nybegynner, så jeg prøver meg frem litt og litt :)

8. anonaBella Bråkebøtte

Jeg skal begynne å strikke igjen! Har studert i snart fem år nå, vært lite tid til håndarbeid :(

9. abinoy Flørter med forumet

Her er kjappstrikka drakt på pinnene, denne er nå til ei venninne som har termin i slutten av november :happy:

10. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

Denne vurdere jeg å strikke til ei venninne. Hva slags garn har du brukt?

11. lykkelitenFor2 Betatt av forumet

Jeg har såååå lyst å lære med dette.. men får lixom bare til det som er veldig lett.. gir fort opp når jeg ikke får til.noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang og ikke gi opp? :D

• Liker Liker x 1
  12. Lula Lu Glad i forumet

Eh ... trenger råd :confused004 Kan den "gå" med en bukse i tykk ull når den kommer i juli, eller?

13. Lula Lu Glad i forumet

Bruk sånne lange, megatykke pinner og tykt garn og bare strikk frem og tilbake (rillestrikk), så har du et lite teppe?

Har du prøvd oppskrift? Er litt slitsomt hvis alle begreper er ukjente, men lett når du kan dem. Du kan google ordene eller spørre her?

Fant denne i et annet forum her, bare noen firkanter og så sy dem sammen til babysko: http://asselene.blogspot.no/2014/02/oppskrift-pa-babysko.html

• Liker Liker x 1
  14. abinoy Flørter med forumet

Endte opp med å bruke sandnes merino som det stod i oppskrifta, veldig godt å strikke med, samt at det er utrolig mykt :) litt dyrere garn, men trengte jo ikke all verden med nøster på en sånn drakt ;)

15. lykkelitenFor2 Betatt av forumet

Det skal jeg prøve. Føler jeg klarer tepper og det enkle frem og tilbake :) men noe mer blir lixom "for" avansert. Har prøvd å titte på oppskrift. Men forstår ikke så mye å da blir det bare tullete.
    Har utrolig lyst til å lære med å lese oppskrifter. Da har jeg troa på at jeg klarer det :D
    Tusen takk! Ditt skal jeg gå inn å se så fort gutta er i seng her! :D

• Liker Liker x 1
  16. Si-Bru1 Forelsket i forumet

Jeg kan også anbefale nettsiden garnstudio.no! Der finnes det instruksjonsvideoer til maaange ulike teknikker som er lett å skjønne :) den har jeg brukt masse! Der er også mange gratis strikkeoppskrifter ;)

• Liker Liker x 1
  17. Lillekoala Flørter med forumet

Jeg holder på med hvit skappel flettegenser

18. Lula Lu Glad i forumet

Nå har jeg strikket en ullsokk. Syns alltid det er så kjedelig at jeg må strikke en helt lik :sour:

• Enig Enig x 2
  19. Lula Lu Glad i forumet

Har lyst til å lage en sånn babypose ...

a la denne men i dette litt tykkere, myke ullgarnet:

• Liker Liker x 1
  20. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

Jeg også, men dattera trenger virkelig noen ullsokker, så jeg må snart i gang.

Del denne siden