Strikk, strikk & strikk

Jeg holder på med babyteppe til en venninne og baggyvårbukse til sønnen min på 20mnd :)
 
Har to tepper jeg skal strikke, tror jeg skal strikke det ene i jula. Er i bomull, greier til et sommerbarn.
 
Har lyst å strikke et teppe, men trenger litt tips! Er nybegynner, og kan strikke rett og vrang, teppe skal gå fint, da de bare er rett frem! Men hva tråd bør jeg bruke? Har lyst å prøve meg på perlestrikk. Har det noe å si hva tykkelse det er på garnet?
 
Har lyst å strikke et teppe, men trenger litt tips! Er nybegynner, og kan strikke rett og vrang, teppe skal gå fint, da de bare er rett frem! Men hva tråd bør jeg bruke? Har lyst å prøve meg på perlestrikk. Har det noe å si hva tykkelse det er på garnet?

Hva med Mors Signes babyteppe fra Nøstebarn?
 
Har veldig lyst til å begynne å strikke, har sett på videoer og tror jeg skal klare det:p men så leste jeg en oppskrift og skjønte ingenting:eek: :p
 
Jeg strikker til meg selv for tida, Klompelompekofte :) Startet først å strikke da førstemann hadde kommet for snart 2 år siden, men går fort å lære når man har bøker og ikke minst YouTube!
 
Jeg holder på med mariusgenser til meg selv. Satser på å bli ferdig i løpet av uken slik at jeg får brukt den litt før magen blir stor :p
Kommer til å strikke hentesett og dåpskjole til mini i magen. Ellers så strikker jeg veldig mye til de to andre barna, og tantebarn. Det blir en del hjemmelagede julegaver i år ;)
 
Hurra! En strikketråd. Jeg har tenkt å lage en body. Den har ikke kommer seg på strikkepinnene enda, men jeg har kjøpt garn og oppskrift.
02048948ef2164a165d72d90576c7a55
 
Hurra! En strikketråd. Jeg har tenkt å lage en body. Den har ikke kommer seg på strikkepinnene enda, men jeg har kjøpt garn og oppskrift.
02048948ef2164a165d72d90576c7a55


Åååå den var fin, den kunne jeg tenkt meg også!
 
Ingenting på pinnene nå, men har nettopp bestilt superdeilig bambusgarn som jeg skal strikke et babyteppe av :)
 
Jeg begynte å strikke et venteteppe i juni, da jeg trodde jeg skulle ha barn i februar. Det er i ull, så må kanskje hoppe på bomull/bambus teppe også. :)
 
Må skryte litt! Fridag og veldig kvalm, da er det bare å sette seg i godstolen :)

Derfor strikket jeg et lite skjørt :)
Skal bli tante til ei lita snuppe, så skal høre om de vil ha det :)
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1447281804.354258.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1447281804.354258.jpg
    244,2 KB · Visninger: 50
Jeg har såååå lyst å lære med dette.. men får lixom bare til det som er veldig lett.. gir fort opp når jeg ikke får til.noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang og ikke gi opp? :D
Same, same! Trenger også motivasjon og tips til strikking :p
 
Så gøy med en strikketråd!! :)
Jeg har ikke begynt å strikke til lille enda, må bli ferdig med julegaver først :D
Har sett denne drakten, og tenker at den MÅ jeg strikke :) Noe av det nydeligste jeg har sett :) ImageUploadedByBV Forum1447307617.969980.jpg
 
Må skryte litt! Fridag og veldig kvalm, da er det bare å sette seg i godstolen :)

Derfor strikket jeg et lite skjørt :)
Skal bli tante til ei lita snuppe, så skal høre om de vil ha det :)

For ett herlig skjørt <3
Var det vanskelig ? Vil også strikke, men gir alltid opp :)
 
For ett herlig skjørt <3
Var det vanskelig ? Vil også strikke, men gir alltid opp :)

Kjempeenkelt! Jeg hadde ikke oppskrift, men la opp 75m. Strikket vrangbord (2r2v) 4-5 cm, så to omg r før jeg økte 1m hver 10m til det var 5 masker igjen. Strikket så videre til ønsket lengde :)

Brukte en tråd Sandnes minialpakka og en tråd mor aase garn :)
 
Er det utrolig teit å strikke en bukse hvor jeg syr sammen sidene isteden for å strikke rundt og rundt? Vil prøve meg på noe men kan ikke helt dette med rundt og rundt og 5-6 pinner :p jeg klarer jo å øke og felle masker. Er vel ikke så mye annet jeg trenger å tenke på da, eller?
 
Back
Topp