Strikk-a-long - Monsterbukse

No har eg begynt på munnen :P har eg forstått d riktig at først ska d være 5 maska igjen på hver side, så 10, så 15 og så 20?? :)

No har eg begynt på munnen :P har eg forstått d riktig at først ska d være 5 maska igjen på hver side, så 10, så 15 og så 20?? :)
Tok 5 masker på hver side hver gang, helt til det var 20 masker igjen på midten:) dårlig på forklaring, skjønte du?:)

Jeg har strikket denne til liten her :) strikket den i østlandsgarn, og begynte på nøste to av hovedfargen :) morsom bukse og enkelt å strikke. Strikket også med hullrad på toppen for knyting!

Jeg har strikket denne til liten her :) strikket den i østlandsgarn, og begynte på nøste to av hovedfargen :) morsom bukse og enkelt å strikke. Strikket også med hullrad på toppen for knyting!
Kunne også tenkt meg hullrad, men aner ikke hvordan jeg lager det. Får lære meg til neste gang:)

Hvilken pinnestørrelse bruker man på bena?

Jeg er litt treg her, fått liten tid til å strikke i det siste.
Ser også ut til at det blir noen huller her og der, men dette er jo mitt første prosjekt! :) Går bedre neste gang tenker jeg. :)

Og, hvilken vei brettes den brettekanten på toppen?
Innover eller utover?

Ser også ut til at det blir noen huller her og der, men dette er jo mitt første prosjekt! :) Går bedre neste gang tenker jeg. :)

Innover eller utover?
Jeg bruker pinne 3 til bena:) brettekanten bør du vel egentlig ikke tenke så mye på før buksa er ferdig:) og da skal den vel brettes innover:)

Lykke til!:D

Innover eller utover?
Jeg har brukt pinne 2.5 hele veien ;)
Og brettekanten har jeg sydd innover :)

Når man strikker stripene; har dere med de ulike fargetrådene rundt, eller fester dere ny tråd?
Hvordan gjøre dette?

Og hvordan felle på innsiden av benet?
Er jo så mange måter å gjøre dette på!

Når man strikker stripene; har dere med de ulike fargetrådene rundt, eller fester dere ny tråd?
Hvordan gjøre dette?

Jeg fester ny tråd. Bare begynner strikke med ny farge. Jeg knyter endene sammen inntil videre og fester etterpå. Men det er sikkert ikke riktig;)

Måten jeg fellet på denne gangen var og strikke to masker sammen. Tok da den tredje siste og nest siste på innsiden av benet på hver side sammen:)

Dere er så flinke! Skulle ønske jeg kunne slenge meg på, men jeg klarer ikke å få til å strikke på fem pinner, to er mer enn nok her :p

Hvordan gjøre dette?

Jeg lar bare tråden jeg ikke skal bruke "henge" på vent, så plukker jeg den opp når jeg skal bruke den igjen :-)

og på innsiden av benet strikket jeg sammen maske 2og3 fra midten på begge sider

Dere er så flinke! Skulle ønske jeg kunne slenge meg på, men jeg klarer ikke å få til å strikke på fem pinner, to er mer enn nok her :p
Forslaget til neste strikk along er en enkel jakke - bli med på den da vel! Bare en lang rund pinne!

Forslaget til neste strikk along er en enkel jakke - bli med på den da vel! Bare en lang rund pinne!
Ja, kanskje jeg skulle prøvd meg på det.. Burde vel begynne nå jeg da :p Har aldri strikket et ferdig plagg før, bare noen halvferdige luer og skjerf!

Back
Topp