Strikk-a-long - Monsterbukse

Bare for å spør denne gangen.
Når dere har lagt opp alle maskene, teller dere da dette som 1 omg?
Så at jeg nmå skal strikke 7 omg rett før 1 vrang så 8 omg rett?
Eller er det 8 omg rett fra nå?

Jeg regner heller ikke opplegget som en runde..:)

Ikke så mye og ta bilde av her enda for såå langt har ikke jeg kommet;)
Må hekle litt på babyteppet jeg holder på med innimellom og:)

Jeg er nå ferdig med denne linningen, og skal begynne å strikke.
men jeg skjønner ikke helt teksten, og hva jeg skal gjøre nå.
Jeg strikker til 6 mndr og skal nå strikke 9 cm i rettstrikk over alle maskene (målt fra brettekanten).

Betyr ikke dette at jeg bare skal strikke videre slik jeg har gjort nå i 9 cm?

Hvordan setter jeg merker i sidene?
Knytter dere en tråd mellom to masker der dere mener merket skal være?
Skjønner ikke helt jeg .......hmm.gif

Syns du har skjønt ganske mye jeg :-) Ja, du skal fortsette å strikke som du har gjort til det måler 9cm fra 'brettekanten'.

Jeg bruker jentungen sine hårstrikk, men en farget tråd fungerer også bra til merke, og det festes på pinnen mellom to masker. Skal se om jeg har bilde av mine...

Hvordan blir det videre når du strikker?

Synes ditt strikketøy sr så anderledes ut enn mitt jeg, vi skal bare strikke rett hele tiden nå til jeg har nådd de 9 cm fra brettekanten?
Dårlig og se bildet til ovenstående fra mobilen her.
Men kan se ut som om hun strikekr vrangbord istedet for glattstrikk :)

Selv startet jeg med vrangbord, men angret meg og tok opp igjen.
Så nå strikker jeg kun glattstrikk rundt og rundt,

Sååå irriterende at jeg ikke fikk med meg dette før i går.. Har hatt lyst å strikke sånn bukse lenge, men nå er jeg i gang med genser og vet ikke om jeg har råd til mer garn denne måneden siden bilen må på verksted:-P Blæh..

Når man snur på munnen, strikker man da rett på retta og vrang på vranga? Hvor mye garn til fire år?

Inntil man skal starte på munnen er det hipp som happ, egentlig. Når jeg så setter markører i sidene, teller jeg 1/4 av maskene til høyre og venstre fra start tråden. Da sitter jeg igjen med halvparten av maskene foran, halvparten bak, og tråden i midten på bakstykket :D
Hvordan får du tråden midt bak????
Når jeg nå har strikket rundt, og er klar for å starte på munnen, begynner man jo der denne tråden er, ellers blir det jo en omgang mer på halve bakstykket?
Da kommer denne tråden på en av sidene istedet, det går jo bra det også?

Eller bare starter dere med munnen et helt tilfeldig sted? Hvordan får dere til dette, man må jo ha den tråden fra nøstet med seg for å kunne strikke maskene???
Eller legger dere opp nye masker med annen tråd på munnen?

Jeg bruker og ha starten midt bak på buksa

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Hvordan får du tråden midt bak????
Når jeg nå har strikket rundt, og er klar for å starte på munnen, begynner man jo der denne tråden er, ellers blir det jo en omgang mer på halve bakstykket?
Da kommer denne tråden på en av sidene istedet, det går jo bra det også?

Eller bare starter dere med munnen et helt tilfeldig sted? Hvordan får dere til dette, man må jo ha den tråden fra nøstet med seg for å kunne strikke maskene???
Eller legger dere opp nye masker med annen tråd på munnen?

Jeg får en ekstra runde på halve baksoden, ja :-) Så både starter og avslutter jeg munnen der :)

Jeg får en ekstra runde på halve baksoden, ja :) Så både starter og avslutter jeg munnen der :)

Hmm. Takk for svar! :-)
Men, blir ikke buksen skjev da, når man strikker en halv omgang mer på den ene siden? :rolleyes:

Er det sånn man skal gjøre det, eller kan man også bare fortsette, og få den tråden på siden?
Blir det veldig stygt?

Du kan helt sikkert ha tråden i siden. Denne delen skal jo brettes ned i innsiden av buksen så den blir jo ikke synlig likevel... ;)

Hvor mye garn til fire år?

Nå ble jeg usikker her.
Denne brettekanten jg skal måle 9 cm fra. Er det fra den runden med vrang-strikk eller fra der linningen slutter?

Tror kanskje jeg har gjort feil? Første delen min (der man skal ha i strikk) blir likt som resten:) jaja, fortsetter i samme dur likevel.

Vedlegg

• 1361874915144.jpg
    1361874915144.jpg
    98,2 KB · Visninger: 38
Du kan helt sikkert ha tråden i siden. Denne delen skal jo brettes ned i innsiden av buksen så den blir jo ikke synlig likevel... ;)

Da gjør jeg det! :-)
Enklere å bare fortsette å strikke videre, og så får jeg heller gjemme den tråden i siden ja!

Hva gjør dere andre?

Strikker alle en halv omgang mer på den ene halvdelen, for å få den starttråden midt på bak, eller tar dere starten i siden?
Er så redd for at det vil bli veldig skjevt om jeg strikker en omgang ekstra på ene halvdelen.
For man får jo ikke rettet ut dette etterpå?
Eller får man det?

Back
Topp