Strømprisen

Vi får regning på 5300 i desember, da har vi ikke brukt varme hele måneden og halvert strømforbruket i forhold til i fjor. Vi får igjen ca 1400 på den regningen.
Vi har satt på varmen i januar, orket ikke å fryse mer.. så spent på hvordan regningen blir nå.

Det er fortsatt ikke god nok støtte ifht hva staten drar inn av inntekter, jevnt over. Vannkraft er definitivt en av godene vi har her i landet. Da skal ikke Norges befolkning betale høye priser for noe som koster noen ører å få ut, og deretter selge strømmen ut av landet og tjene godt på det.. Vi sliter som sagt ikke med regningen, men andre sliter ekstremt. Ser det i jobben, mange eldre som er minstepensjonister, vært med på å bygge opp landet. Og nå skal de sitte der i småkjølig hus, spinke og spare. Særlig dem som er gift, men ektefelle er i omsorgsbolig. Da sitter de med høye utgifter allerede :depressed: blir fysisk dårlig av å se dem det gjelder..

Får vi strømstøtte selv om vi har bundet strømprisen altså? Og da mener jeg bundet den til under 70 øre… Noe som er langt under snittet i mitt område…
Ja du kan nok det. Vi har bundet på ca 80 øre, men fikk likevel igjen. Regnet ut fra snittet i vårt område, der strømmen har vært veldig dyr.

Fikk strømregning (strøm og nettleie til sammen)på 8.500kr, dekket 2.400 kr av de. Fått dekket hele nettleien, og skulle få overført 850 kr til kontoen.

Last edited:
Brukte 660 kwt i desember, regningen fra Motkraft ble på 1500 kr.
Nå er jeg spent på nettleien!

Back
Topp