Stor mage allerede

Eg berre snike meg litt inn her frå mai gruppa.
Usikker på termin uansett og pleie å få tidligste en forventa
Gravid med tredjemann no, og magen er allerede vokst ganske greit. Etter min beregning er eg kanskje rundt 7veke.. Meen kan være meir.
Men kan magen vokse allerede no?
Kan det være tvillinga?
Jeg lurte også på om det kunne være tvillinger fordi jeg ble så fort stor, men er visst bare én inni der:joyful:
 
Jeg har gått med gravidbukser i ukesvis og det virker ikke som om det er luft - fordøyelsen er god og magen er der, gitt. Har også gått opp 4-5 kilo allerede og det meste har lagt seg på magen (og heldigvis litt på puppene også, det trengtes). Trenger egentlig en turbukse for gravide til fjell- og skogsturer. Er det noen av dere som har en ok bukse til sånt bruk?
Stormberg har litt diverse friluftsklær. Hadde hvert fall i fjor :)
 
Jeg føler magen poppet grusomt tidlig denne gangen. Er 3.gangs, og det skal sies at det eneste som fungerte mot kvalmen en stund var brød med smør :hilarious: Gjerne etterfulgt av en god lur, så det er antageligvis vektøkning fremfor baby. Vanlige bukser klarer jeg ikke. Kaster opp av alt som strammer.
 
Jeg har gått med gravidbukser i ukesvis og det virker ikke som om det er luft - fordøyelsen er god og magen er der, gitt. Har også gått opp 4-5 kilo allerede og det meste har lagt seg på magen (og heldigvis litt på puppene også, det trengtes). Trenger egentlig en turbukse for gravide til fjell- og skogsturer. Er det noen av dere som har en ok bukse til sånt bruk?
Jeg har turbukse fra stormberg. Den er veldig tynn, men behagelig å ha på :)
 
Kjenner du kanten? Gynekologen min mente at selv om man er annen gangs så ligger den fortsatt godt nede i der til uke 12. Han mente det ikke var mulig at min hadde kommet opp enda og jeg er 2 uker lenger på vei en deg. Burde bedt han undersøke for jeg kjøper den ikke helt. Jeg har jo en hard babykul! At ultralyd utenpå gikk fint tror jeg ikke er en pekepinn. Jeg hadde utenpå i uke 7 og 9 sist og da var jeg førstegangs. Den var definitivt ikke kommet opp enda.

Blir bare så forvirra! Føles liksom Ok å ha mage nå dersom det er babyen. Ikke like kult hvis det er luft.

Ja, kjenner kanten.. tror jeg i hvert fall..
 
Kjenner et hard parti rett over skambeinet, men ganske langt nedenfor navlen, kan det være babyen?
Har vel og merke litt polstring på magen, så belager meg på at det enda går litt tid før det vises:smiley-bounce022
 
Jeg tror kanskje ikke livmoren min har kommet opp enda. Har kjent mye murring denne uken og et press/trykk i symfysen. Tror livmoren driver å sprenger litt. Sist ga det seg da den kom opp av bekkenet. Så tipper snart :)
 
Hormoner gjør at tarmene svulmer opp og blir større, for å kunne ta opp mest mulig næring fra maten du spiser. Fordøyelsen tar derfor lenger tid og det produseres mer luft enn som ikke gravid. Hormoner gjør også at leddbånd og muskler blir slappe, spesielt i hofte og bekkenområde - noen kan derfor oppleve at buksene blir altfor trange veldig tidlig, selv om det egentlig bare er hoftebredden som har utvidet seg for å gjøre bekkenet klar til en fødsel. Tregere fordøyelsessystem, mer luft og større volum på tarmene vil gi mange en god «gravidmage», som plutselig «puffer» og forsvinner igjen rundt uke 11-13 når hormonene roer seg litt ned, før den virkelige gravidkula på størrelse og hardhet som en appelsin kommer snikende over skambenet på samme tid. Livmoren presser også de oppblåste tarmene sakte men sikkert oppover på samme tid.
- Utvendig UL eller dopler betyr ikke nødvendigvis at livmoren har kommet over skambenet.
 
Åh, det var godt å lese det informative innleget ditt IngridElisabeth. Jeg har nemlig kjent at magen har blitt litt mindre igjen, men nærmer meg med stormskritt uke 11. Er ikke fullt så oppblåst lenger, og kunne kneppe knappen uten å kaste opp i dag. Ble litt bekymret, men ser jo nå at det er en årsak til det.
 
Kjenner du kanten? Gynekologen min mente at selv om man er annen gangs så ligger den fortsatt godt nede i der til uke 12. Han mente det ikke var mulig at min hadde kommet opp enda og jeg er 2 uker lenger på vei en deg. Burde bedt han undersøke for jeg kjøper den ikke helt. Jeg har jo en hard babykul! At ultralyd utenpå gikk fint tror jeg ikke er en pekepinn. Jeg hadde utenpå i uke 7 og 9 sist og da var jeg førstegangs. Den var definitivt ikke kommet opp enda.

Blir bare så forvirra! Føles liksom Ok å ha mage nå dersom det er babyen. Ikke like kult hvis det er luft.

Jeg synes det hørtes merkelig bastant ut av gynekologen. Nå vet jeg ikke hvordan din kroppsform er, men jeg er lav og har veldig kort overkropp, og jordmor kjente toppen av livmoren flere cm over skambeinet mitt da jeg var 8+5. Jeg har ikke vært på ul enda, så kan ikke garantere at jeg ikke er noe lenger på vei enn jeg tror, men det kan ikke være så voldsomt mye lenger.
 
Jeg synes det hørtes merkelig bastant ut av gynekologen. Nå vet jeg ikke hvordan din kroppsform er, men jeg er lav og har veldig kort overkropp, og jordmor kjente toppen av livmoren flere cm over skambeinet mitt da jeg var 8+5. Jeg har ikke vært på ul enda, så kan ikke garantere at jeg ikke er noe lenger på vei enn jeg tror, men det kan ikke være så voldsomt mye lenger.
Jeg er høy - 175. Så er vel ikke usannsynlig at han har rett, men ja - kan ikke tenkte meg at det gjelder for alle. Kjenner den hvert fall ikke selv, men har en hard babykul når jeg står oppreist.
 
Back
Topp