Stikninger i underliv/ mage

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
De siste dagene har jeg jevnlig hatt stikninger i underlivet/ nederst i magen. Ikke veldig vonde, men ubehagelig. Andre som har kjent dette, og vet hva det kan være? Blir bekymret jeg!
 
Det høres ut som at det kan være at du kjenner at livmora vokser. Kjennes vel nesten ut som menssmerter på en måte, og er det eneste graviditetstegnet jeg har, så ikke vær bekymret :)
 
Hatt det hele tiden, mine er mer eller mindre vonde hvis jeg får litt kjappe bevegelser :)
 
Jeg har også hatt det, senest igår.. Fått beskjed av legen at det er helt vanlig, for livmoren vokser og strekker seg. :)
 
Jeg har også dette. Kommer og går gjennom dagene, og har gjort det i mange dager allerede. Tenker at det betyr at ting vokser, jeg :)
 
Jeg også har dette. Hadde veldig mye vondt i magen de første 8 ukene, men de siste ukene har jeg ikke merket så mye. Mere stikking en gang iblant. Er nå 9+3.
 
Har det daglig i varierende grad, spes når jeg reiser meg for fort. Tegn på at det vokser :)
 
Jeg har tidligere i svangerskapet hatt jevnlige såkalte "menssmerter", men har de siste dagene hatt stikkinger som du beskriver. Både i underlivet og nederst på magen. Varer bare noen sekunder. Blir også ganske stressa når jeg kjenner det, men fint å se at det er normalt :)
 
Hos meg har stikkingen i magen tatt seg opp de siste fem-seks dagene. Er mer ubehagelig enn vondt. Det som gjør vondt derimot, er de voldsomme luftsmertene jeg har begynt å få etter jeg har spist middag. Forsvinner når jeg får "lettet på trykket", men dæven å vondt det gjør. Noen ganger helt oppe under brystbeinet. Prøver å styre unna fet mat og spiser mye grove produkter.
 
Har også det og blir faktisk lettet hver gang jeg kjenner det. Livmoren skal jo vokse myye, og da er det helt naturlig at en kjenner det :) ingen grunn til bekymring :)
 
Noen som får ekstra stikninger når dere nyser? Hugger til når jeg nyser - ikke noe godt i det hele tatt.
 
18 uker på vei og synes disse smertene i magen er jævlig vonde, og det bekymrer meg. Skal det virkelig kunne gjøre SÅ vondt?? Kjennes xtra godt når jeg hoster, nyser, tisser, bæsjer og snur meg i senga. Er rett og slett superlei av å ha så vondt i magen. Minner om samme type smerter som jeg hadde for et par år siden da legen fant n cyste på str m ei appelsin, som de fikk fjernet med kikkhullsoperasjon. Stresser derfor med at det føles som noe er off.
 
Stikker endel her også:)
Sist hadde jeg skikkelige stikkesmerter i magen i uke 26 også. Dro på føden å sjekka å da fikk jeg beskjed at det kom av at magemusklene delte seg:eek: skikkelig ekkelt
 
Jeg er i uke 8 nå 7+4
Men stikninger i venstre side i magen, og vært kvalm siden ja lenge.. men i dag er kvalmen grusom altså!!

Håper dette er et godt tegn!
 
Back
Topp