Stikkpiller

Gi beskjed om det står da :P i såfall har jeg kraftig syndet på å ikke lese den ;)

Det sto ingenting i bruksanvisningen om hvilken vei den skal settes inn! Kommer nok til å fortsette å sette den "feil" vei, er slik JEG ville hatt den selv :-P

Jeg vet det.

Men gjør det stort sett feil vei uansett

På sykehuset setter se den somregel rett vei. Men gjerne med babyolje på. I alle fall pleierne fra neonatal her.

Fikk ikke dette med meg før for noen måneder siden. :p Har vært ute for at den kom ut i bleien igjen en gang. :p

Da vet jeg det. Fortsetter å sette den feil vei jeg siden det funker for meg. De får begynne å sette på ett "denne siden først" tegn. Inntil det kommer gjør jeg det rett:p

Vi setter den inn feil vei, men aldri hatt problemer med at den sklir ut. :) Tenker at spissen inn først er mest skånsom. :P

Har også tenkt slik, og ikke hatt problem med at de sklir ut :-)

Vi setter den spisse delen først med litt vaselin på, syns det er best, og den kommer aldri ut igjen :)

Setter de riktig vei, og opplever ikke at det er mer smertefullt for barna. Fukter de alltid litt før de føres inn, så glir de veldig lett på plass. Satte de feil vei i starten med førstemann, men etter jeg fant ut at det var feil, endret jeg praksis :P

Jeg synes egentlig de skulle laget dem like i begge ender jeg, så hadde det ikke vært noe problem ;)

Setter de riktig vei, og opplever ikke at det er mer smertefullt for barna. Fukter de alltid litt før de føres inn, så glir de veldig lett på plass. Satte de feil vei i starten med førstemann, men etter jeg fant ut at det var feil, endret jeg praksis :P

Jeg synes egentlig de skulle laget dem like i begge ender jeg, så hadde det ikke vært noe problem ;)
Ingen dum ide ;)

Har vist gjort feil i alle år eg og :p snart vore mamma i 8 år og aldri hørt om dette.. Men kommer nokk til og gjør feil videre :p

Har alltid puttet "feil vei":p men aldri opplevd at dem har sklidd ut igjen!

Dette lærte jeg en god stund etter jeg var ferdig utdannet sykepleier... :p

Har også satt med spissen inn men aldri vært noe problem som har holdt den inne med å klemme rumpeballene litt sammen. Men nå er han endelig 1.5 år så da kan vi begynne med smeltetabletter i stedet :)

Har også satt med spissen inn men aldri vært noe problem som har holdt den inne med å klemme rumpeballene litt sammen. Men nå er han endelig 1.5 år så da kan vi begynne med smeltetabletter i stedet :)
Det går på kilo ikke egentlig alder selv om det er angitt ca alder også

Mine har foretrukket flytende i noen år, og det er praktisk ettersom jeg bruker samme flaske til begge bare ulik mengde :-)
De tar smeltetablett også, men foretrekker smaken på den flytende

Vi setter den bevist inn med den spisse delen først på alle pasienter på jobb. For å gjøre innføringen mer skånsom. Selv om den egentlig skal andre veien. Effekten blir jo den samme og aldri har jeg opplevd at den har kommer ut igjen :joyful:

Men da vi fikk barn begynnte jeg å sette den rettsveien på poden i allefall, for der ville den ikke bli inne! :D Men vi gikk over til mixtur så snart han var gammel nok. Stikkpiller var virkelig ikke populært :p

Måtte gi frøkna en hher om dagen, første gang jeg ser på en.

For meg var det ikke logisk å ta den spisse delen først. Den er jo mye tykkere:p
og den bare smatt inn av seg selv egentlig

Back
Topp