Stikkpiller

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Vi har gjort det feil i alle år :eek: Vi har jo tatt den spisse delen inn først, men det er jo feil! Ikke rart de har glidd ut gang på gang :p

Er vi de eneste??
 
Langt i fra :p er ikke mer enn ett år siden jeg fant ut av det :p
 
Vi har gjort det feil i alle år :eek: Vi har jo tatt den spisse delen inn først, men det er jo feil! Ikke rart de har glidd ut gang på gang :p

Er vi de eneste??

Fikk vite dette av min bror når eldste min var liten, rundt 8 år siden. At den spisse delen ikke skulle inn først
 
Det spiller egentlig ingen rolle hvilken vei du putter den inn. Men den avrundete delen er laget slik for at lukkemuskelen skal klare holde den inne litt bedre. Men strengt tatt er det ikke farlig å sette den inn "feil vei"
 
Tar bestandig spissen inn først. Mye enklere å få inn da.
 
Seriøst? Skal den andre veien :p må le litt nå... Har jo satt noen feil med åra da..
 
Lærte det på et medisinkurs for en 12 års tid siden :)
 
Haha, det visste jeg ikke :p har aldri tenkt at den kan settes inn andre veien :-o står det i bruksanvisningen? *løper for å se*
 
Haha, det visste jeg ikke :p har aldri tenkt at den kan settes inn andre veien :-o står det i bruksanvisningen? *løper for å se*
Gi beskjed om det står da :p i såfall har jeg kraftig syndet på å ikke lese den ;)
 
Gi beskjed om det står da :p i såfall har jeg kraftig syndet på å ikke lese den ;)

Jeg sjekket tidligere og sant det ikke i bruksanvisningen da ihvertfall!
Det er jo kun for at ikke tabletten skal skli ut igjen.. Så jeg mener det må være mer behagelig å ta den inn den "gale veien" og fortsetter med det. Hs var veldig tydelig på at den skulle inn med den butte enden først, mens svigermor (pensjonert hs for 3 mnd siden) mente at det var bedre for de små å sette den "feil".
 
Jeg sjekket tidligere og sant det ikke i bruksanvisningen da ihvertfall!
Det er jo kun for at ikke tabletten skal skli ut igjen.. Så jeg mener det må være mer behagelig å ta den inn den "gale veien" og fortsetter med det. Hs var veldig tydelig på at den skulle inn med den butte enden først, mens svigermor (pensjonert hs for 3 mnd siden) mente at det var bedre for de små å sette den "feil".
Har fremdeles tilgode å sette den inn "riktig" vei selv om jeg har visst om det en stund. Ser for meg at det kan gjøre litt vondt den veien.
 
Spissen først her også :p Har alltid tenkt det skulle være sånn for at det ikke skulle gjøre vondt eller noe. Ikke hatt problemer med at de kommer ut igjen heldigvis :)
 
Har fremdeles tilgode å sette den inn "riktig" vei selv om jeg har visst om det en stund. Ser for meg at det kan gjøre litt vondt den veien.

ja sant! Her satt jeg nettopp stikkpille på frøkna på 3 mnd´er for første gang (vaksine feber) og jeg tenkte med skrekk og gru på hvordan det ville ha vært dersom jeg hadde satt inn stikkpillen den "rette" veien...
 
ja sant! Her satt jeg nettopp stikkpille på frøkna på 3 mnd´er for første gang (vaksine feber) og jeg tenkte med skrekk og gru på hvordan det ville ha vært dersom jeg hadde satt inn stikkpillen den "rette" veien...
Ja ikke sant! Kommer nok til å bruke de "feil" vei når lillesøster kommer også.
 
Jeg synes det er ubehagelig å sette den inn "rett veien", så setter den inn "feil vei" hos meg selv og barna, men aldri opplevd at den har kommet ut igjen.
 
Back
Topp