"Stikking" og kynnere

nistelin

Flørter med forumet
Jeg har de siste dagene hatt mange kynnnere og mye "stikking" i underlivet - kjennes ut som om ungen prøver å presse seg ut. Er det hodet som fester seg? Noen andre her inne som opplever noe av det samme?

Blir litt stressa, skjønner at fødselen nærmer seg med stormskritt...[;)]

Nistelin
 
Hadde vært deilig å bli ferdig litt før tiden [:D]
 
Ser ut som at vi har termin omentrent samtidig, så toveli6 vi krysser fingrene for at vi er "ferdige" om et par uker[:)]

Har fått beskjed om at jenta mi er litt stor, så jeg håper ikke jeg trenger å gå så alt for lenge. Synes det er trangt nok i magen som det er nå.. ho har lagt på seg 250-300 gr i uka, og med den farten vil hun bli ca 4800 gr ved fødselen...
Kan bli litt stor å få ut[:@] Glad jeg ikke vet hva jeg går til [:D]
 
Jeg har ikke muligheten til å gå til jordmor før fødselen, og fastlegen min måler kun magen og blodtrykk. Håper at det er hodet som har festet seg[:D]

Ble litt bekymret for at det kanskje kunne være noen tegn på at fødselen nærmet seg med stormskritt, samboeren min reiste bort i dag og blir borte ei uke. Forhåpentligvis skjer det ikke noe før den tid[:)]

Uansett hildemor_84 godt å høre at det er flere som opplever det samme.
 
Gleder meg kjempemye jeg også, men jeg må bare knipe igjen en uke til samboeren er tilbake[;)] men da er jeg klar[:D] [:D]

Vi får holde hverandre oppdatert[:D]
 
Jeg har også hatt det sånn i et par uker nå. Kynnere har jeg hatt MYE av i flere måneder, men stikkingen har kommet nå de siste to-tre ukene. Men hodet har allikevel ikke festet seg.

Kan være veldig vondt til tider, særlig når jeg er ute å går. Må stoppe å krysse bena i blandt, fordi det kjennes ut som han skal falle ut. Legen mener det er fordi han ligger å presser og dunker med hodet i bekkenet. Selv om han ikke har festet seg enda..
Så man kan ha sånn stikking selv om hodet ikke er på vei til å feste seg.... Men ut kommer han uansett!!!!! Håper det blir snart, er rimelig utålmodig nå... selv om jeg har 5 uker igjen til termin...
 
Jepp, 14 dager før eller så hadde passet bra[:)]

Storesøster kom 10 dager før tiden, så jeg satser på at han kommer litt tidligere også.. hehe...

Hold meg oppdatert, jeg skal gjøre mitt beste!!

KOS
 
Kan vi starte den kampanjen med at vi skal føde NÅ?

Føler meg rimelig klar. Har hatt en lang natt og lang dag med mange kynnere, stikking og mye smerter i underlivet. Begynte å bli litt bekymra for at fødselen skulle starte... passer litt dårlig siden samboeren er borte et par dager til. Her er det bare å knipe igjen, uansett hvor vondt det gjør. Fikk faktisk en kynner tidligere i ettermiddag som var så vond at jeg kastet opp.

Gikk på kafe` i formiddag og havnet på et bord med diverse småbarnsmødre, en ambulanssjåfør og ei eldre dame som liksom "ser" både kjønn og når folk er klar for å føde. Bekymringa mi ble ikke noe bedre da den eldre dama sa: "har du pakket den berømmelige bagen for nå er du klar til å føde? Sist jeg spurte ei jente fødte ho dagen etter!" Måtte jo fortelle om den lange vonde natten, og da var det ei av småbarnsmødrene som kunne fortelle at ho hadde hatt sammen stikkingen i underlivet, da ho gikk på kontroll noen dager senere hadde hun 6 cm åpning. Ambulansesjåføren var interissert i hvor ofte det var mellom hver kynner... men det må jeg ærlig si at jeg ikke har peiling på. Jeg har ikke tenkt på at jeg må ta tiden...

Er klar, men håper ikke det skjer noe de nærmeste to døgnene - så klar er jeg ikke [:D]

Hvordan går det med dere andre som venter i oktober?
 
Huff, du kan ikke gå å tenke sånn. Men du bør kanskje be legen din om å undersøke deg. Kanskje du har åpning siden du også har hatt disse stikkingene? Jeg skal på kontroll tirsdag, skal be dem sjekke da.

Men man blir jo veldig i tvil da, og alle svangerskap er ikke like[&o]
 
Hei hei[:)]
Her er det litt bekymringer og det forstår jeg. Jeg er også det. Men det at vi føler at ungen kommer ut hele tiden kan vel gjerne være at magen synker mer og mer og ungen gjør seg klar? Jeg vet ikke.. Har noen vært på kontroll og hørt om hva det kan være? Vi må holde hverandre oppdatert[:)]
Jeg også får høre hele tiden at jeg kommer til å få ungen før termin[:)] Folk bør ikke si det til meg for jeg begynner å tror på dem og da blir jeg veldig skuffet hvis det ikke skjer[:)]
Klem[:)]
 
hei[:)]
Hvordan kan vi få fødselen i gang??[:)][:)] Noen tips her?[:)] Jeg har fått en ekkel te som skal hjelpe,lakris,lakserolje og på akupunktur. Noe mer? Jeg har ikke prøvd noe av dette. Men akupunkturen kommer til å bli prøvet ut på onsdag[:)]
Klem[:)]
 
Ha sex!!! Det sies at mannens sæd kan være med på å modne livmorhalsen og få fortgang i sakene:) Så mitt råd til dere er å ha mest mulig sex fremover. Jeg tror jeg må vente noen dager til, mannen driver å pusser opp på harde livet.. hehe..[:D]

Stakkar... Så det er jo greit om han får gjort seg mest mulig ferdig før jeg føder, så slipper han å bli enda mer stressa.....
 
Det tror jeg du skal gjøre også[:D]

Finn en artikkel på nettet om sex i svangerskapet, hvis ikke tror jeg det står noe i svangerskapsboken. TVING ham til å lese det, og be han pent om å få deg gjennom denne pinen.. hehe... Tror nok han er like lei som deg, det er i allefall sambo[;)] Han gleder seg til det lille nurket kommer ut så han endelig kan få holde ham selv!! [:)] Han er jo søt da...
Så han stiller nok opp.. Men som sagt jeg tror jeg skal vente et par dager, så vi er over den verste oppussingen.. [&:]
Begynner å bli temmelig lei av støv og rusk og rask rundt om i leiligheten nå....
 
sterk mat, som taco med masse chili saus kan ha innvirkning på rier.. hvertfall hos noen.. veninna mi spiste taco om kvelden for å se om det var rier hun hadde og de ble ganske så mye sterkere etterpå...gutten hennes kom om natten.[;)] eg prøvde me taco i går, men ikke noe funk her i gården.. [:'(]

Er så ufattelig sliten nå, at hun godt kan komme ut... Har også hatt stikking nedentil.. Må bare bøye meg fram over og knipe igjen alt jeg orker.. Føler virkelig at noe er på vei ut. Så får vi se på tirsdag om hun har funnet det forgodt og festet seg.. Orker ikke tanken på å gå over tiden.. Så satser virkerlig på at hun kommer i løpet av de neste 14 dagene.. [;)]
 
Overtid er bare tull!!!!! Vi får bare bruke alle gode gamle kjerringråd som finnes for å få ting i gang.. Ni måneder med voksende mage, ubehag (og seff koselige stunder med magen[:)]) Er jaggu lenge nok!!!!!! Nå vil jeg bare ha det ut og kose med det istede for at det skal ligge trangt inne i magen og strekke på seg, slik at det kjennes ut som om magen skal sprikke helt..

[:D] SÅ DET ER BARE TIL Å SETTE I GANG JENTER!!!!
 
Jeg også har hørt det med sex og gå i trapper[:)][:)] Jeg kan godt gå i trapper men sex frister lite[:)] Må vel gjerne føye meg og gjøre det[:)] Mannen min sier hele tiden at han gleder seg til vi skal ha sex for å prøve og sette i gang fødselen[:)][:)] Han har jo selvfølgelig lest om det i bøkene. Eller for og si det sånn så har han lest i bøkene mye mer enn meg så hvis det er noe jeg lurer på så kan jeg spørre han i stedet for å lese selv[:)]
Men jeg er så enig med dere. Jeg nekter å gå på overtid[:)][:)] Jeg har termin 14.oktober men håper at han kommer ut i hvertfall en uke før det[:)][:)] Vi får vel bare sette i gang med å følge kjerringrådene[:)]
Jeg har hørt at hvitløk også skal gjøre susen[:)][:)]
Klem[:)]
 
Jeg må innrømme at jeg mye heller har sex enn å gå i trapper, men det kan selvfølgelig skyldes det utrolig dårlige formen bekkenet mitt er i om dagen... huff... og ikke minst blir jeg veldig svimmel av å gå i trapper... Tror han ligger å trykker på de rareste plasser for tiden... [:(]

Men det er jo hver sine metoder.

Med storesøster var jeg ute å kjørte moped på de mest humpete grusveiene jeg fant dagen før fødselen. Jeg er overbevist om at det hadde en viss innvirkning.. hehe[&:] Men om det var avgjørende???[8|] Ikke godt å si.. Hun var vel sikkert klar for å komme ut.....[;)]
 
Hehe.. Jeg kommer nok til å føye meg og ha sex jeg også[:)][:)] Har jo hørt at det skal gjøre susen[:)] Jeg kan godt spise mye lakris også for det er jo godt[:)] Men jeg satser på at akupunkturen vil hjelpe meg til å få fortgang i det[:)] Jeg får bare ha tro på det[:)]
 
Nå har jeg spist lakris hele helga, det hjalp ikke [:)] Samboeren begynner sånn smått å bli lessen når det gjelder sex (jeg burde aldri ha sagt at det føles som om ungen holder på å presse seg ut[:'(]) Nå er han nemlig redd for at han skal skade den lille... Prøvde å forklare at dette stopper av seg selv, men han tror meg ikke helt på den[&o]
Det neste blir nå sterk mat!!
 
Du er klar nå, så det er vel tide for å lure han[:D]

Stå på krava...hihi [:D] [:D] [:D] [:D]
 
Back
Topp