Statusoppdatering - hvordan går det?

12+4.

Formen er fin!
Er fortsatt mye trøtt på ettermiddagen. Har endel ligamentsmerter på nettene, men det går greit.

Onsdag denne uka skal vi på TUL på sykehuset, og jeg gleder meg og er veldig spent. Er siste del av KUB-testen, så er jo bekymret for at det skal vise seg at noe er galt med baby.
Hvis alt er vel, så kommer vi nok til å offentliggjøre nyheten!
 
11+5 i dag :):Heartred
Formen er fin og har i grunn vært det hele veien, utenom noen små korte tilfeller av kvalme/uvel. Har de siste nettene fått utfordringer med å sovne om nettene. Er veldig andpusten. Har bekymringer angående om det står bra til med den lille. Har vært på TUL som viste at alt var som det skulle. Har også vært til kontroll hos fastlege og han hørte hjertelyd :Heartred
Gleder meg til time hos jordmor 5.3 og OUL 25.3 :Heartred Gleder meg til magen kommer og at vi kan merke liv:Heartred
 
Er 12+4 (eller etter tul 12+6) i dag. Formen er fin nå, trøttheten sluppet taket og har egentlig helt fine dager! :) Må opp å tisse på natten og har litt strekk her og der i magen, men det går fint. Gleder meg til ny ultralyd neste uke, får kanskje vite kjønnet daxsmile9xsmile9xsmile9 Da blir det innkjøp av noen klær, klarer ikke holde meg:smiley-bounce012
 
Hvor langt er du på vei i dag?
10+6

Hvordan er formen?
Helt på bånn nå. Måtte dra hjem pga migreneanfall på jobb, har ikke hatt det på 1 år eller mer nå, og nå har jeg hatt det 2 ganger på 3 dager. Så gruer meg til neste. Kvalmen jeg trudde slapp taket i forrige uke er en del tilbake, og smerter i bekken, både rygg og mage.

Noen utfordringer?
Har en del dårlig samvittighet for mini på straks 2 år, og han skal snart ha en liten operasjon, som mye av tankene går der.

Hva gleder du deg til fremover?
Til operasjon av mini er ferdig, til jeg ser gravid ut, og kan fortelle andre det. Til sommeren og jeg kan gå i sommerkjoler meg gravidmage
 
Hvor langt er du på vei i dag?

Jeg er 10+3

Hvordan er formen?

Mye sliten, vonde pupper, luftfølsom, kvalme som kommer og går. Det mest slitsomme er likevel å være så mye sliten. Sover gjerne 8-9 timer på natt og 4 timer ekstra på ettermiddag og kveld....

Har også fått hyppigere migreneanfall noe som er slitsomt da jeg ikke kan ta migrenemedisin.


Noen utfordringer?

Jeg har hatt ivf og har derfor gått på hormoner frem til uke 10+0. Har derfor slutta på alle hormoner og synes det er skummelt. Hva om kroppen ikke produserer nok hormoner selv og det blir en SA pga det? Det er vel den største bekymringen akkurat nå. Jeg har PCO og litt hormonforstyrrelser i tillegg.

Ellers er bekymringen der rundt jobb.

Hva gleder du deg til fremover?

UL uke 11+4. Så det er snart. Håper veldig på liv. Det er det helt sikkert. Ingen tegn på det motsatte.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+5 :love017

Hvordan er formen?
Kvalmen har endelig begynt å bli mildere (sånn sett bort ifra akkurat nå med heavy kvalme og diaré. Tror det var noe jeg spiste i går :yuck:). Det kommer i færre bølger, og toppene er ikke like sterke. Har bedre matlyst, fortsatt dilla på frukt og bær som også har fått magen i gang igjen. Ikke så trøtt og tappa for krefter som før, men sover fort 9-10 timer om natta :hilarious:

Noen utfordringer?
Økt svimmelhet pga krystallsyke jeg har slitt med i over ett år :sorry: Har forverret seg med graviditeten, spesielt etter at kvalmen tok over og jeg fikk en mer passiv hverdag. Satser på at det blir gradvis bedre så fort jeg klarer være mer aktiv og kan trene opp systemet igjen!

Hva gleder du deg til fremover?
Loppemarkeder til våren! :happy: Fikse babyrom og kjøpe inn ting til mini, kjenne mer liv (har kjent noe de siste dagene, aldri kjent denne følelsen før!), fødsel! :love017
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+3

Hvordan er formen?
Formen er bedre enn den har vært med tanke på kvalme. Spyr kanskje 1-2 ganger i uken, men har fortsatt en del kvalme og brekninger.
Sliter også med at den kroniske bihulebetennelsen slår ekstra ut under graviditeten. Sliter litt med å sove så er ganske trøtt. Jobber 50%

Noen utfordringer?
Egentlig ikke, kanskje at jeg burde ta det mer med ro enn det jeg tenker selv. Har jeg en god dag er jeg rask med å gjøre litt ekstra, men får betale for det dagen etter.

Hva gleder du deg til fremover?
Ultralyd på torsdag, oul i mars og det å kjenne bevegelse :)
 
Hvor langt er du på vei i dag?
14+0

Hvordan er formen?
Trodde ærlig talt den skulle være bedre:rolleyes: Er fortsatt utrolig trøtt og energiløs..

Noen utfordringer?
Ikke noe mer enn den hersens trøttheten:p

Hva gleder du deg til fremover?
Ååå, det er masse! Til å kjenne liv, til å få fin og rund gravidmage, oul, vår og lysere dager!
 
Hvordan er formen? Formen har blitt veldig fin den siste uka! Ikke kastet opp siden forrige mandag, og bare litt småkvalm innimellom. Fremdeles litt lite energi så blir fort sliten, men det er overkommelig så lenge jeg tar hensyn til det.

Noen utfordringer? Ikke nå
.

Jada, jinxet visst den.. Kastet opp fem ganger i dag :hungover:
 
Hvor langt er du på vei i dag?
14+0

Hvordan er formen?
Ikke noe særlig. Fortsatt kvalme/nedsatt matlyst og sliter med hyppige blodtrykksfall. Men hørte hjertelyd hos jordmor forrige uke, så da kan formen bare være som den er :love017

Noen utfordringer?
Formen er jo utfordringen egentlig. Og det å ha nok energi til 2 små kommende storesøsken.

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder/gruer meg til oul! Håper alt ser bra ut. Også håper jeg vi får se kjønn. Gleder meg til magen blir mer synlig, og å kjenne liv (føler jeg kjenner noe, men ikke 100% sikker ennå) :happy:
 
11+6 i dag.

Formen er ok, ikke særlig kvalm lenger, men veldig trett og må tisse ca hver andre time hele døynet.

Utfordring å få nok sovn, når mini ikke sovner før over 20 og jeg må opp 6.20. Og så vises magen, og det er fortsatt hemmelig ut uka.

Gleder meg til ul på torsdag, og håper begge spirene holder ut inni der. Da kan vi endelig fortelle verden, jeg kan ta i bruk mammaklær og slutte å skjule magen.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
10+6

Hvordan er formen?
Dååårlig

Noen utfordringer?
Føler meg syk og utslitt

Hva gleder du deg til fremover?
Få operert inn cerclage og å nå forbi uke 28
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+6

Hvordan er formen?
Bra! Har ikke vært noe dårlig hittil i svangerskapet.

Noen utfordringer?
Nei, ikke egentlig. Litt kveldstrøtt bare.

Hva gleder du deg til fremover?
OUL 11/3!!! Håper tiden går fort :D
Drar til Spania 14/3, så ser frem til det og. Besteforeldrene til samboer er i syden i vinterhalvåret hvert år, og vi planlegger å vente med å offentliggjøre det på sosiale medier til etter vi har reist ned til dem. Blir gøy å fortelle det ansikt til ansikt. Blir deres første barnebarn :happy:
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+2 idag.
Hvordan er formen?
Det går fremover
Noen utfordringer?
Fortsatt kvalm, og vondt i rygg.
Hva gleder du deg til fremover?
Handle babyutstyr og ultralyd <3
 
Hvor langt er du på vei i dag?
14+0 i dag :woot:

Hvordan er formen?
Den har vært veldig dårlig helt til sånn uke 11 ca, men den siste uken nå har kvalmen tatt seg opp igjen. Hadde ekstrem kvalme i starten, men nå et den moderat hele dagen :yuck: i tillegg har jeg 0 energi for tiden :banghead: hadde håpet at det var på vei oppover!

Noen utfordringer?
Det som er beskrevet over egentlig.

Hva gleder du deg til fremover?
Til å handle inn og ordne barnerommet når vi har fått vite kjønn om 4 uker :hilarious: har allerede kjøpt barnevogn og bedside crib.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
14+5 :happy:

Hvordan er formen?
Formen er for tiden opp og ned, har noen dager der jeg er veldig kvalm. De siste dagene har jeg hatt omgangssyke i tillegg.. spydde i ett døgn (omtrent hele tiden).

Noen utfordringer?
Sliter med kvalme, lite energi og innimellom humørsvingninger.

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til å få mer mage, forhåpentligvis i bedre form og gleder meg til varmere dager :)
 
Hvor langt er du på vei idag?
11+6!

Hvordan er formen?
Hadde et par gode dager denne uka, men ble dårlig igjen idag:yuck: Har også veldig lite energi, så blir mye sofasitting disse dagene.

Noen utfordringer?
Kvalme og energien. Har ventet nesten fire uker på innkallelse til OUL og helsestasjonen har ikke svart på purringen jeg sendte på mandag, så begynner å bli litt utålmodig! Får ta en telefon imorgen.

Hva gleder du deg til fremover?
OUL - forhåpentligvis få vite kjønn, at magen begynner å vokse og at formen skal bli bedre!
 
Hvor langt er du på vei i dag?
11 + 1

Hvordan er formen?
Den har kommer seg. Ikke noe kvalm lengre, med unntak av synet, lukten eller tanken på agurk og offentlige toalett. Energien er stigende, og dermed er trøttheten avtatt litt, selv om jeg enda er trøtt mesteparten av døgnet.

Noen utfordringer?
Har utfordringer med tanker rundt kropp, da jeg har en lang historikk med spiseforstyrrelser. Var frisk, men merker det har blitt aktivert litt nå, til min store skam og skuffelse.


Hva gleder du deg til fremover?
Akkurat nå gleder jeg meg til legetime til uken og ny ultralyd den 24.februar. Håper de kanskje kan se kjønn da. I tillegg skal vi på middag hos svigermor denne helgen, det er alltid noe å se frem til :Heartred
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+ 1, eller 12+4 ifølge TUL.

Hvordan er formen?
Tipptopp, kan ikke klage.

Noen utfordringer?
Døgnet har for få timer..:laughing002 Sliter litt med å rekke over alt.
Er vel på tide å si fra på jobb snart, så jeg får litt pause fra turnusjobbinga. Men så er det fryktelig kjedelig å jobbe ren dagtid også da.

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til å få sikkert svar fra NIPT-testen (tatt i går..) Forhåpentligvis slippe videre bekymringer for kromosomfeil..
Gleder meg til å fortelle barna at de skal bli storesøsken, og besteforeldrene da :Heartred
 
Hvor langt er du på vei idag?
12+2

Hvordan er formen?
Den har egentlig vært veldig bra helt opp til nå. Blitt betydelig mer kvalm, og fra å ikke ha oppkast kommer det nå nesten daglig :sorry: Dette har sammenheng med halsbrannen, så blir nok ikke bedre fremover. Foruten er energinivået helt normalt, og ikke noe mer trøtt enn før jeg ble gravid.

Noen utfordringer?
Kun halsbrannen, så må være bevisst matvare inntak og drikke fremover, samt finne egnede legemidler.
Var noe bekymret for vektoppgangen, men med den formen som er nå blir ikke det ett issue. Orker ikke spise veldig mye nå.

Hva gleder du deg til fremover?
OUL 18 mars :Heartred
 
Back
Topp