Statusoppdatering - hvordan går det?

Ja, gøy tråd! Begynner å dabbe av innpå her syns jeg :(

I dag er jeg 12+5!
Formen er ok, energien er fortsatt på bånn men håper den blir bedre nå etterhvert :)
Jeg har masse muskelsmerter i setemuskler, knær og siden av lår, så det er en utfordring!
I morgen skal jeg på ul og det gruer jeg meg litt til fordi jeg er redd, men om alt er bra begynner jeg endelig å få tilrettelegging og det er noe å se fram til :)

Hva med deg?
 
Hvor langt er du på vei i dag? 13+4

Hvordan er formen? Den er noen dager elendig, kvalm, trett, smerter og noen dager fine. Ekstrekvalmen har gitt seg så er bare kvalmkvalmo_O

Noen utfordringer?
Kvalmen, tretthet, smerter i rygg å bekken. Å begynner å få problemer med buksene:laughing021

Hva gleder du deg til fremover?
Ultralyd på tirsdag og OUL i mars. Også å se magen vokse:Heartred
 
11+0 i dag.
Formen er opp og ned. Kvalmen har begynt år roe seg litt, men er fortsatt uvel på ettermiddag og kveld. Oppblåst og tisser hele tiden da men. Ellers er formen grei. Veldig fornøyd med å ha gjennomført første ordentlige treningsøkt i dag på mange uker.

Utfordringen er å ha en liten gutt på snart to år som er veldig aktiv, leken, har sterk vilje og trenger mye oppmerksomhet fra mamma, samtidig som jeg er sliten og kvalm og har mest lyst til å ligge på sofaen.

Gleder meg til å bli ferdig med TUL og forhåpentligvis få vite at alt er i orden , og så fortelle familie og venner om graviditeten. Gleder meg i tillegg til formen blir litt bedre. Og til magen kommer så man ser ordentlig gravid ut, ikke bare litt småtjukk. Gleder meg også til å begynne å titte på babyting igjen:)
 
Hvor langt er du på vei i dag?
11+6

Hvordan er formen?
Formen er helt grei. Trøtt. Er ikke kvalm denne gang, men sliter med matlysta. Får ikke i meg så mye mat. Så en slags 'kvalme' er det nok, uten at jeg går rundt og føler meg syk hele tida.

Noen utfordringer?
Er sykemeldt pga store blødninger. Vet ikke hvor det kommer fra. Skal holde meg i ro og ingen tunge løft. Litt utfordrende med 6 unger fra før.

Hva gleder du deg til fremover?
Til jeg kan slappe mer av med at dette går bra. Foreløpig er alt så usikkert føler jeg. Om alt ser fint ut på fosterdiagnostikken 13.feb, så gleder jeg meg til å fortelle det til ungene. De vet det ikke enda.
 
Er 13+4 i dag!
Formen er sånn passe, kvalmen har faktisk roet seg, men veldig sliten :shy: Nå sliter jeg med det jeg tror er bekkenplager, slet ikke med det i forrige svangerskap, men hvis jeg står oppreist litt lenge så blir jeg veldig sliten i hofter, korsrygg og fremsiden av lårene! Flere som har kjent på det?
Ellers gleder jeg meg til ultralyd 14.02 og OUL 12.03, har vært på tul 2 ganger, men når jeg ikke kjenner liv tør jeg nesten ikke stole på at det fremdeles står bra til der inne før jeg ser det igjen :joyful:
 
Hvor langt er du på vei i dag?
I dag er jeg 12+0.

Hvordan er formen?
Formen er bra, bortsett fra litt tretthet har jeg ingenting å klage på.

Noen utfordringer?
Det er vel ingen utfordring, men har så mye på agendaen denne mnd, så «må» fortelle det alle. Hadde håpet å kunne holde det hemmelig til oul 9/3.

Hva gleder du deg til fremover?
Større babymage og kjenne liv. OUL. Til at kjøkkenet og soverom er ferdig oppusset og gjøre klart til babyen.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+2 i dag.

Hvordan er formen?
Har fått en kraftig forkjølelse som gjør formen dårlig. Har egentlig fått tilbake matlyst og vært i generelt bedre form rett før forkjølelsen kicka inn. Håper det gir seg fort!

Noen utfordringer?
Fått endel ligamentsmerter i høyre lyske. Ellers er det travle dager på jobb som stresser meg litt.

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til å kjenne liv og se at magen vokser. Og til OUL den 6.mars:Heartred
 
12+1 i dag.

Formen har vært dårlig fra 6+0 til nå. Føler det er bittelitt bedre i dag, så håper jeg snart er ferdig med denne etappen.

Blir alene hjemme med 1,5-åringen og to hunder i 2 dager nå, så jeg er litt spent på det. Har hatt god hjelp i samboeren hele januar; han har jobbet halve dager slik at jeg har kunnet sove.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
14+4

Hvordan er formen?
Formen er bedre! Litt småkvalm av og til.

Noen utfordringer?
Mye bekymringer. Hatt bakteriell vaginose, fikk kur og er kvitt det. Er bekymra for andre ting som kan være galt..

Hva gleder du deg til fremover?
Gleder meg til OUL :)
 
I dag er jeg 10+5

formen er litt opp og ned, mest trøtt og en del kvalm enda. Men det begynner å roe seg. Bekkenet krangler en del, men enda ikke alt for plagsomt bortsett fra om natta. Litt vondt hvis jeg har sovet for lenge i en stilling. Da tar det litt tid til å komme seg i gang.

utfordringer? Ja, å roe hodet ned og klare å tenke at dette kan gå bra. MA’en i sommer henger godt igjen i hodet.

ting å se frem til:
TUL uke 12(+2/3) ikke bestemt meg for dato helt enda. OUL 23.mars
Spark og voksende babymage :)
 
Jeg er 13+6 i dag.

Formen er på bånn, og utfordringer er kvalme og utmattelse...

Gleder meg til å kjenne liv og å dra på oul 10.3
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+3

Hvordan er formen?
Kvalmen er litt mildere og jeg har kun kastet opp en gang på 13 dager. Ellers er jeg sliten, og svimmel. Men det har også blitt litt bedre så satser på det går rette veien nå.

Noen utfordringer?
Er endel bekymret og redd noe er galt, selv om det var et ekstremt aktivt foster vi så 10+0 er jeg redd noe har skjedd siden da. Alt er nok sikkert bra, men bekymringen er der likevel.

Hva gleder du deg til fremover?
Åhh, det er så mye!
Jeg gleder meg til 14+0 for da skal jordmor prøve å finne hjertelyden. :Heartred
Så gleder jeg meg til magen blir skikklig gravid, og ikke bare ser enda feitere ut.
OUL i mars ser jeg også veldig frem til.
Og det å kjenne liv ser jeg veldig frem til.
Det er sikkert mye mer å glede seg til i mellomtiden, men fødsel i august er noe jeg også gleder meg veldig til. :love7
 
Ca. 11+3 idag og formen har begynt å bli noe bedre før plutselig hele huset ble gørrforkjøla :(( Så hele helga har gått med til å synes synd på meg selv, prøve å holde en febersyk gutt i godt humør og kose litt ekstra på mannen som heller ikke er i form.

Gleder meg til jeg blir frisk igjen og til TUL nå på fredagen som kommer! Vi var på TUL i uke 8, men fikk ikke sett så mye mer enn et lite foster og et hjerte som slo så er veldig spent på hva vi får sett på fredag.
Merker at jeg er litt bekymret for at det skal være noe galt, men prøver å ikke tenke på det.

Håper kvalmen gir seg snart og at jeg kan komme tilbake til vanlige rutiner, er redd for vekta om jeg skal være ærlig.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
12+0 i dag! :wav

Hvordan er formen?
Har vært super siden etter uke 6 og har knapt merket at jeg er gravid, bortsett fra treg mage, som kom så fort jeg ble gravid og tydeligvis har tenkt å vare. Så var godt å reise på TUL 10+2 og se der faktisk var noen inni der og at alt så bra ut! xsmile9

Noen utfordringer?
Nei, egentlig ikke. Ikke like trøtt lenger heller, så har det egentlig helt fint! :D

Hva gleder du deg til fremover?
Til at magen begynner å synes, OUL rundt uke 18, at jeg merker spark og selvfølgelig når jeg endelig får hilse på den lille! :happy093
 
Hvor langt er du på vei i dag? 12+4

Hvordan er formen? Formen har blitt veldig fin den siste uka! Ikke kastet opp siden forrige mandag, og bare litt småkvalm innimellom. Fremdeles litt lite energi så blir fort sliten, men det er overkommelig så lenge jeg tar hensyn til det.

Noen utfordringer? Ikke nå

Hva gleder du deg til fremover? Har begynt å kjenne bevegelse, og det er helt fantastisk! Magen synes også. Gleder meg til sparkene blir kraftigere sånn at mannen og gutten kan kjenne.
 
Hvor langt er du på vei i dag?
13+2 ❤️

Hvordan er formen?
Formen er helt ok. Vært veldig dårlig frem til nå, men kvalmen har endelig sluppet. Sliter med utmattelse og har problemer med å sove. Sover maks 3 timer om natta :(

Noen utfordringer?
Bekymrer meg unødvendig mye, noe som i perioder ødelegger litt gleden med å være gravid. Håper det blir bedre!

Hva gleder du deg til fremover?
Ultralyd på torsdag ❤️ Gleder meg også til OUL og til jeg kan kjenne liv.
 
14+5 i dag, dagene flyr :wideyed:

Formen er egentlig bra nå, trøttheten er over, kvalmen forsvant for noen uker siden. Jeg føler meg egentlig ganske, vanlig, og jeg gledet meg til denne perioden, håpet den skulle komme som sist :hilarious:

Utfordringen her er bekkenløsning som jeg har begynt til manuellterapeut for. Satser på at jeg ikke blir like dårlig som sist, men har tett oppfølging av sykehuset jeg skal føde på også.
Og jeg har litt mindre energi til å leke med 2 åringen, men der er pappaen super etter jobb :love7

Jeg gleder meg til at bevegelser kjenner på utsiden så mann og barn kan få kjenne :D
 
Hvor langt er du på vei i dag?
Siden tul og jordmor er uenig skriver jeg 13-14 uker et sted:)

Hvordan er formen?
Begynner å ta seg oppover! Litt mere energi nå enn 1 trimester. Trenger fremdeles hvil midt på dagen, men er ikke fullt så zombie i all min våkne tid.

Noen utfordringer?
Begynner å kjenne bekkenet, håper det ikke utviklet seg. Jeg har også stillende smerter i skjeden etter jeg har tisset, av alle ting. Er ikke urinveisinfeksjon i følge urinprøver. Så er litt urolig over det, siden jeg ikke vet hva det er. Og så treg mage, men begynner å få kontroll på det. Linfrø, pærer og rosiner i youghurt dere!

Hva gleder du deg til fremover?
Masse! Tul 13.feb, oul 12.mars, til å få vite kjønn, til å fortelle kolleger på jobb, til vi er endelig på plass i huset vi alkurat har overtatt, til vi har solgt leilighet vi nå bor i, og selvsagt til jeg kjenner barnet i magen!
 
Jeg er 11 uker på vei i dag etter lege/jordmors beregning.

Formen begynner å bli bedre, spesielt i helgen har jeg hatt litt mer energi og mindre hodeverk men om nettene er jeg både kvalm og har vondt i hodet så jeg sover så dårlig at det blir en uke til med sykemelding. Så håper jeg det er nok og at jeg kan begynne på jobb igjen etter det.

Utfordringer - bekkenet. Jeg har allerede begynt å kjenne det etter aktivitet, så er veldig spent på hvor lenge jeg holder når jeg begynner på jobb igjen. Om jeg klarer tempoet (barnehage). Første svangerskap jobbet jeg på sykehjem og ble 100% sykemeldt fra 4 mnd. Andre svangerskap studerte jeg, så da styrte jeg dagene selv og var så mye i ro at det gikk greit.

Jeg gleder meg til å fortelle familien til helgen, og dermed resten av «verden» :D Til voksende mage, forberedelser, spark og bevegelser❤️ Og til å vite kjønn på ul, selv om jeg egentlig ikke ville vite kjønn:hilarious: Men det var såpass viktig for mannen at han fikk bestemme:happy:
 
Back
Topp