Stasjonsvogn VS. sedan

Ska sei du er oppdatert. [8D]

Hint... Du linker til forrige modell av e-klasse, og således bare understreker du poenget mitt. [;)]

Forrige modell? 2009 er vel 2009? Det er jo tross alt testane før i tråden me diskuterar.

Meinar du eg skal sammenlikna mb sin 2010 med accord som kom i 2003 og ikkje har forandra seg stort sidan då????

Kunne ha gjort det, hadde det ikkje vore for at accord ikkje har komt med ein 2010 modell endå. Og om du tar med prisen på dei 2010 modellane til mercedes som du fant på finn.no i betraktning, så beviser det at det helst er du som er mindre oppdatert. Så klart du må betala meir for ein 2010 modell i herrens år 2009. Det kallas for salgstriks, og det ser ut til at du har gått 5 på. Salgstriks som appelerar til ekstremt forfengelige folk med for mykje peng. Hadde Lada komt med ein 2010 modell no hadde samma folket kjøpt den pga overflod med peng, så vil du setta Lada og MB i samme klasse og?

ORIGINAL: Yngvefri

Forrige modell? 2009 er vel 2009? Det er jo tross alt testane før i tråden me diskuterar.

Meinar du eg skal sammenlikna mb sin 2010 med accord som kom i 2003 og ikkje har forandra seg stort sidan då????

Kunne ha gjort det, hadde det ikkje vore for at accord ikkje har komt med ein 2010 modell endå. Og om du tar med prisen på dei 2010 modellane til mercedes som du fant på finn.no i betraktning, så beviser det at det helst er du som er mindre oppdatert. Så klart du må betala meir for ein 2010 modell i herrens år 2009. Det kallas for salgstriks, og det ser ut til at du har gått 5 på. Salgstriks som appelerar til ekstremt forfengelige folk med for mykje peng. Hadde Lada komt med ein 2010 modell no hadde samma folket kjøpt den pga overflod med peng, så vil du setta Lada og MB i samme klasse og?

Er dette bare spøk eller?
Vist du ikke engang har fått med deg at Accord kom som helt ny modell i 2008, ja da trekker jeg meg stille ut av debatten.
Innleggene dine mangler så mye fakta/kunnskap at videre diskusjon er poengløst.

Haha, litt av ein defensiv innstilling du har.

Mangelen på fakta og kunnskap er det faktisk kun du som står for her. Til å begynna med var dette ein diskusjon korvidt accord kunne sammenlinknas med mondeo, avensis osv. Eg har lagt fram ein god del fakta, genuine, harde fakta som du ikkje kan bestrida utan å lyga, som klart og tydelig skiller accord frå resten av d-segmentet. Til og med linken din: http://world.honda.com/news/2008/4080211all-new-Accord-for-Europe/
seier at dei ikkje kan sammenliknas. Eg sitera: Aimed squarely at challenging established premium contenders in the D-segment. Og på norsk betyr det at accord siktar seg inn på det ypperste innan d-segmentet, og det er nok ikkje vanlig avensis og mondeo som går igjen i testane som accord er med i. Og som sagt, honda har valgt å legga bilen i d-segmentet fordi dei veit dei ikkje kan konkurera med e-klasse, a6, 5 serien og insignia.

Eg har fått med meg at accord "er i samme klasse" som mondeo og avensis sidan dei er i samma testane, men det er dette eg ser på som feil og seier at bilane ikkje kan sammenliknas på verken godt eller vondt pga bilens eigenskapar og kvalitet versus motstandarane. Som Snekker'n seie, han har så kraftige bremser på bilen at han ikkje kunne fått på 15" felger, sikkert ikkje 16" heller. Korleis kan du sammenlikna dei då??? Korleis kan du sammenlikna honda sin ekstremt sterke 150 hk dieselmotor med avensis sin viljesvake 126 hk dieselmotor? Korleis kan du sammenlikna accord sitt sportsunderstell og sportslige eigenskapar med mondeo sitt enkle forstillingsoppsett med enkel underliggande bærebro som dei har hatt i snart 15 år, og som er lika gyngande som ein gammal sofa??? Og sist men ikkje minst, korleis kan du sammenlikna desse bilane i ein familiebil-test når accord ikkje har plass til nåke som helst og heller ikkje blei produsert for den gjennomsnittlige barnefamilien??? Manglar innlegga mine fakta og kunnskap syns du???

"ypperste innan d-segmentet"  Les det en gang til, D-segmente altså ikke E-segmente.

Noen av dine såkalte ubestridelige fakta:

1. Mondeo ligger jo 100k under accord
Fra "dinside".
"Prismessig er det ganske små forskjeller i dette segmentet. Accord koster omtrent det samme som eksempelvis Ford Mondeo og Volkswagen Passat. Billigste dieselutgave koster 347.000 kroner og har da det viktigste utstyret. Topputgaven Executive koster 373.000 og legger du til navigasjon og ryggekamera, hopper prisen opp i 392.000 kroner.
Det er altså ikke noe å si på forholdet mellom pris og utstyr."

2. accord som kom i 2003 og ikkje har forandra seg stort sidan då.
Helt ny modell kom i 2008, en helt annen bil.

Jeg har lyst til og linke litt fra utdrag fra en test, siden du mener den er overlegen de andre.(litt morsomt med tanke på at du ikke viste det var en ny versjon av bilen).
(Dinside)
"Det er totalpakken som ikke matcher de beste i klassen. Accord taper først og fremst på plass både i baksetet og til en viss grad bagasjerommet, støynivå, materialvalg, samt at vi har vanskelig for å se at den er blant de aller beste på noe område. Dens sterkeste side er kjøreegenskapene som er relativt fine, men heller ikke disse hever lista i klassen.
Det er naturligvis mot klasseleder Ford Mondeo vi først og fremst sammenligner. Og den lar seg ikke true. Vi har vanskelig for å se noe punkt Accord er bedre på. Motoren er kanskje hakket mer fleksibel og sterk, men støynivået ødelegger litt."

Men får og nevne det med bremsene dere skryter over, Toyota Avensis har kraftigere bremser. (Tro det eller ei).[;)]
Du påpeker videre at den ikke har plass til noen ting, men mener likevel at den skal i klassen med de aller største.
Det er mulig at den bør få sin egen klasse, men den skal ikke i e-segmentet.

Her sitter jeg og diskutere hvilken klasse en bil skal tilhøre, det med en trivelig kar[;)] som ikke viste det var kommet en helt ny versjon.
skål ...

Vi sitte ikkje å diskutera kva klasse accord tilhøyre. Eg sitte å seie at han ikkje BØR høyre til i d-segmentet, og du sitte å seie at han gjer det.

Eg veit veldig godt at i 2008 gjorde dei litt om på accorden som kom i 2003. Gjorde han rundare og lågare i formen og sette fleire rader inn i grillen. Men det pleier som regel å skje med nåkre par års mellomrom på alle modellar. Men at det er noko meir NY bil enn avensis eller mondeo sin siste modell er bullshit.
Eg følger med i bilverden faktisk, enten eg vil eller ikkje fordi det høyrer med i jobben min. Når du sitte å lese om desse bilane så har eg service på dei.
Honda accord tourer er tross alt ein av mine yndlingsbilar[;)]

Toyota har på absolutt ingen måte bedre bremser. Det kan hende dei har eit bedre antilåsesystem som gjer at bilen går fortare i frå 100 - 0, men det betyr ikkje at bremsene er bedre for det.

Ang pris. Skal du ha ein mondeo og ein accord med akkurat samme utstyr og motor, så blir prisen veldig forskjellig.

Eg seier heller ikkje at accord er ein feilfri bil. Men eg seier at den er langt bedre enn diverse andre, og ikkje minst veldig forskjellig frå diverse andre.

Du som snakkar om korfor vi har klasse osv, korfor er då denne bilen med i samme testane som familiebilane, når accord tourer er berekna på aldersgruppa 45 til 60 år som kjøper denne bilen fordi dei vil ha litt bedre plass enn ein sedan men ikkje nødvendigvis treng god plass?????

Eg kan og godt ta med korfor eg likar accord. Det er fordi når du som avensis\mondeo\passat\a4 eigar har kjørt 50.000 km, så har du brukt 150.000 kroner i drifts og skadekostnader, og eg som accordeigar har brukt kun det som dekkar nødvendige utgifter som forsikring, drivstoff og avgifter, etter lika mange km.

[8|]

Du har skrevet tidligere:
"Honda er i samme klasse som mercedes e, bmw 5, volvo v70 og saab 9-5."
"accord konkurerar med mercedes E220 , bmw 520\525, Audi a6."

Nå påstår du at du ikke har sagt det???

Og det har gjort mye mer en endra litt på designe, det er en helt ny bil(størrelse, platform, teknologi, sikkerhet, fjæring etc..).
Hva mener du med "mer ny bil en Mondeo/avensis er bullshit"?? Poenget?

Du følger sikkert med i bil-verdenen, men du kommet med flere feil og jeg har bare påpekt dem.

Når det gjelder bremser så var det engelske testere som påpekte at bremsene var kraftigere på Avensis en Accord, men det har uansett ingenting med saken og gjøre.

Det er også ganske sprekt og hevde slik kvalitets forskjell, da særlig med tanke på at Avensis har komt bedre ut en Accord i flere skandinaviske kvalitetsundersøkelser.

Men for og få klarhet, mener du Accord hører til i klassen med E-klassen, A6 etc... eller mener du den hører til i en egen klasse for spisielt inntreserte?

ORIGINAL: Ariada88

Sniker litt her.... Hehe.

vi har 1 unge, og 2 biler.

En Audi A3, 1,8, med 180 hk og automatgir. Det er konebilen da.. Hihi. Den funker helt fint med snuppa nå, siden hu er 3 snart, og vi ikke trenger vogn lengre. Har hatt med denne på langtur, men da må man pakke godt....

Har i tillegg en Opel Astra stv.... Den får plass til det som trengs, og er grei å ha. Men, det spørs om ikke den byttes ut etterhvert,da jeg gjerne vil ha en avensis, passat, audi a6 eller rav 4... [:-]
Har lite bagasjeromsplass,har æ hørt..og på de Rav4 æ har sedd ~så ser bag.rommet lite ut.

Vi har en avensis stv 06,er veldig fornøyd.Har 3 barn og har akkurat vært på bilferie med den.
Fikk plass til alt vi trengte..bare at brio kombi'en hadde vi bytta ut med en carena easy for å ha plass til vogn og ting. (blir liten sammenslått)

Noen her som har Rav4? God plass til barnevogn osv i den?

Har lyst på en bil jeg kan sette meg inn i, og ikke ned i.

ORIGINAL: LineMerethe

Noen her som har Rav4? God plass til barnevogn osv i den?

Har lyst på en bil jeg kan sette meg inn i, og ikke ned i.

SUV'er er barnefamlilers verste fiender. [8D] Neida. Personlig ville jeg nok ikke valgt den, nei, men det har ikke så mye med plassen å gjøre.

å? Tenkte på at det er vell tryggere å kræsje med når man sitter litt høyere oppe?

ORIGINAL: LineMerethe

å? Tenkte på at det er vell tryggere å kræsje med når man sitter litt høyere oppe?

Ikke nødvendigvis. Mange store pick-uper som folk tror er trygge som fikk totalstryk i NCAP. f.eks.. Stort betyr ikke nødvendigvis sikkert. Vil du ha en av verdens sikreste biler med god plass, se på Volvo og Saab, f.eks.

Back
Topp