Stasjonsvogn VS. sedan

ORIGINAL: Yngvefri

Blir fremdeles for dumt å sammenligna accord med mondeo. Jaggu ikkje rart at det ikkje er fleire accordar på norske vegar.

Hvorfor er det dumt? Accord hører på ingen måte til klassen over, hverken når det gjeldet pris, størrelse, finish etc..
At du vil ha den i klassen med biler som koster det dobbelte faller jo på sin egen urimelighet.

Du kan jo selv høre med Honda hvilke biler det ser på som konkurrenter til Accord.

P.S
Honda Legend er bilen som ble laget til og konkurrere med Mercedes E, BMW 5, Audi A6 etc..

ORIGINAL: Andy Dufresne

Blir fremdeles for dumt å sammenligna accord med mondeo. Jaggu ikkje rart at det ikkje er fleire accordar på norske vegar.

Hvorfor er det dumt? Accord hører på ingen måte til klassen over, hverken når det gjeldet pris, størrelse, finish etc..
At du vil ha den i klassen med biler som koster det dobbelte faller jo på sin egen urimelighet.

Du kan jo selv høre med Honda hvilke biler det ser på som konkurrenter til Accord.

P.S
Honda Legend er bilen som ble laget til og konkurrere med Mercedes E, BMW 5, Audi A6 etc..

Jammen det er jo akkurat det han gjere. Vil du ha ein accord som kostar lika mykje som ein bmw 5, så kostar du berre på alt utstyret som er standard i bmw.
Legend blei hovudsaklig laga for å ta opp kampen med andre japanske semi-direktørbilar med v6-motorar som mitsubishi sigma, nissan maxima qx og toyota camry.

Honda Legend
Jammen det er jo akkurat det han gjere. Vil du ha ein accord som kostar lika mykje som ein bmw 5, så kostar du berre på alt utstyret som er standard i bmw.
Legend blei hovudsaklig laga for å ta opp kampen med andre japanske semi-direktørbilar med v6-motorar som mitsubishi sigma, nissan maxima qx og toyota camry.

Selvsagt gjelder det ikke i Japan, men Legend er i premium klassen ikke Accord.
"however, the Legend was marketed towards the slightly smaller Executive car vehicles that include the BMW 5 series, Audi A6, Mercedes-Benz E-Class, and the Jaguar S-type."

Jeg forstår enda ikke hvor du vil med prisen, du kan selvfølgelig legge på masse utstyr og få en kjempe dyr bil, men det kan du da vitterlig på Mondeo også. Du kan fint få en mondeo til over 600.000++.

Honda Legend

Selvsagt gjelder det ikke i Japan, men Legend er i premium klassen ikke Accord.
"however, the Legend was marketed towards the slightly smaller Executive car vehicles that include the BMW 5 series, Audi A6, Mercedes-Benz E-Class, and the Jaguar S-type."

Jeg forstår enda ikke hvor du vil med prisen, du kan selvfølgelig legge på masse utstyr og få en kjempe dyr bil, men det kan du da vitterlig på Mondeo også. Du kan fint få en mondeo til over 600.000++.

Mondeo ligger jo 100k under accord, så med tanke på pris, kvalitet, motor, kjøreegenskapar, verditap og marked så kan ikkje dei sammenliknas. Hadde Legend komt som stv så hadde eg kanskje vore enig. Men per dags dato så kostar Legend over 1.000.000 kroner og blir egentlig ikkje solgt i norge med mindre ein skrike høgt nok.

"En pris på 1.018.253 kroner sørger for det, og bedre blir det ikke av at en Mercedes-Benz E350 4matic med automatgir koster 917.100 kroner, eller at prisen på 944.600 kroner tiljhører en BMW 540i Automat med V8-er under panseret.
Audi har ingen direkte konkurrenter til rundt millionen, men A6 3,2 FSI med firehjulsdrift og automatgir er ikke noe dårlig valg, og om er du velbeslått kan Audi gi deg en V8er med 350 hestekrefter og firehjulsdrift til 1.145.100 kroner.
Over en million kroner er mye for en Honda, spesielt fordi bilen etter alt å dømme vil få et grusomt verditap, men også fordi Honda i Norge ikke forbindes med luksus, velvære og status slik store Mercedeser, BMWer og Audier gjør det."

Altså, accord konkurerar med mercedes E220 , bmw 520\525, Audi a6.

Mondeo ligger jo 100k under accord, så med tanke på pris, kvalitet, motor, kjøreegenskapar, verditap og marked så kan ikkje dei sammenliknas. Hadde Legend komt som stv så hadde eg kanskje vore enig. Men per dags dato så kostar Legend over 1.000.000 kroner og blir egentlig ikkje solgt i norge med mindre ein skrike høgt nok.

"En pris på 1.018.253 kroner sørger for det, og bedre blir det ikke av at en Mercedes-Benz E350 4matic med automatgir koster 917.100 kroner, eller at prisen på 944.600 kroner tiljhører en BMW 540i Automat med V8-er under panseret.
Audi har ingen direkte konkurrenter til rundt millionen, men A6 3,2 FSI med firehjulsdrift og automatgir er ikke noe dårlig valg, og om er du velbeslått kan Audi gi deg en V8er med 350 hestekrefter og firehjulsdrift til 1.145.100 kroner.
Over en million kroner er mye for en Honda, spesielt fordi bilen etter alt å dømme vil få et grusomt verditap, men også fordi Honda i Norge ikke forbindes med luksus, velvære og status slik store Mercedeser, BMWer og Audier gjør det."

Du vet altså dette bedre en Honda selv?
http://www.honda.no/sw20367.asp  (Honda selv skriver den skal konkurrere i D-segmentet.)

Du vet altså dette bedre en Honda selv?
http://www.honda.no/sw20367.asp  (Honda selv skriver den skal konkurrere i D-segmentet.)

http://japanesenostalgiccar.com/ har eit forum som eg har all info ifrå. Der er det bilgalne folk frå heile verden som virkelig veit kva dei snakkar om. At rike norge skal velga å legga bilen i den klassen betyr ikkje nødvendigvis at desse er i samme klasse. Så for siste gang, mtp pris, kvalitet, verditap osv så kan ikkje accord sammeliknas med f.eks mondeo.

Vi får heller vera enig om å vera uenig. Denne diskusjonen tar opp for mykje av mi tid

http://japanesenostalgiccar.com/ har eit forum som eg har all info ifrå. Der er det bilgalne folk frå heile verden som virkelig veit kva dei snakkar om. At rike norge skal velga å legga bilen i den klassen betyr ikkje nødvendigvis at desse er i samme klasse. Så for siste gang, mtp pris, kvalitet, verditap osv så kan ikkje accord sammeliknas med f.eks mondeo.

Vi får heller vera enig om å vera uenig. Denne diskusjonen tar opp for mykje av mi tid

Nei ser ikke ut som vi blir enige.
Men du er klar over at den amerikanske Accorden er en helt annen bil en den som selges her i ladet?
Og hvilken klasse bilen tilhører i et annet land er jo irrelevant for Norge, vi har jo vår egen bilpark.
Men som du sier:
Pris : Har du sett prisen på de? Det ligger nesten likt i pris og ikke 100k som du påstår.
Kvalitet : Vist du tenker driftsikkerhet så er det irrelevant for klasse tilhørighet, tenker du på premium følelse så er det i samme klasse.
Verditap : Igjen fullstendig relevant i forhold til klasse.(De er forøvrig det dyreste bilene som faller mest).

Men folkene på forumet ditt har sikkert mer kunnskap om klassetilhørigheten for den Europeiske accorden i den norske bilparken. (Mer en Honda selv). [8|]

Skål. [8D]

Men du er klar over at den amerikanske Accorden er en helt annen bil en den som selges her i ladet?
Og hvilken klasse bilen tilhører i et annet land er jo irrelevant for Norge, vi har jo vår egen bilpark.
Men som du sier:
Pris : Har du sett prisen på de? Det ligger nesten likt i pris og ikke 100k som du påstår.
Kvalitet : Vist du tenker driftsikkerhet så er det irrelevant for klasse tilhørighet, tenker du på premium følelse så er det i samme klasse.
Verditap : Igjen fullstendig relevant i forhold til klasse.(De er forøvrig det dyreste bilene som faller mest).

Men folkene på forumet ditt har sikkert mer kunnskap om klassetilhørigheten for den Europeiske accorden i den norske bilparken. (Mer en Honda selv). [8|]

Skål. [8D]

Det er vel då veldig merkelig at accord konkurerar med andre typar bilar i utlandet enn her i norge.

Skål ja.

Sniker litt her.... Hehe.

vi har 1 unge, og 2 biler.

En Audi A3, 1,8, med 180 hk og automatgir. Det er konebilen da.. Hihi. Den funker helt fint med snuppa nå, siden hu er 3 snart, og vi ikke trenger vogn lengre. Har hatt med denne på langtur, men da må man pakke godt....

Har i tillegg en Opel Astra stv.... Den får plass til det som trengs, og er grei å ha. Men, det spørs om ikke den byttes ut etterhvert,da jeg gjerne vil ha en avensis, passat, audi a6 eller rav 4... [:-]

Men som du sier:

Skål. [8D]

Beklager Andy, men du tar nok litt feil!

Amerikansk Honda Accord er en annen bil med lavere status. Japansk/europeisk Accord selges som Acura TSX i USA. Acura er premiummerket til Honda, på samme måte som Lexus til Toyota og Infinity til Nissan.

Honda Accord regnes internasjonalt i premiumsegmentet, altså samme klasse som blant annet Volvo S60/V70, Saab 9-5, Mercedes E-klasse, Audi A4/A6 og BMW 5-serie.

Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Mazda 6, Toyota Avensis og Opel Insignia er standardbiler i denne sammenheng. Størrelsesmessig kan de være både større og mindre, men pris og utstyrsnivå er i utgangspunktet lavere.

Selv kjører jeg 2004 Honda Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive. Her er noe av standardutstyret: Elektriske skinnseter, bakluke åpnes og lukkes med fjernkontroll, to-sone klimaanlegg, soltak, integrert navigasjon og stereo med 9 høyttalere, xenonlys, regnsensor, ryggesensor, cruisecontroll osv. I tillegg har vi bluetooth handsfree, avtagbart hengerfeste og webastovarmer med fjernkontroll.

Bremsene på Accorden er så kraftige at det ikke er mulig å sette 15" felger på bilen. Det hadde neppe vært et problem på en Ford eller Opel.

Vår bil er bruktimportert, men denne utgaven ville kostet over 480.000,- ny i Norge i 2004.

ORIGINAL: Snekkern
Beklager Andy, men du tar nok litt feil!

Amerikansk Honda Accord er en annen bil med lavere status. Japansk/europeisk Accord selges som Acura TSX i USA. Acura er premiummerket til Honda, på samme måte som Lexus til Toyota og Infinity til Nissan.

Honda Accord regnes internasjonalt i premiumsegmentet, altså samme klasse som blant annet Volvo S60/V70, Saab 9-5, Mercedes E-klasse, Audi A4/A6 og BMW 5-serie.

Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Mazda 6, Toyota Avensis og Opel Insignia er standardbiler i denne sammenheng. Størrelsesmessig kan de være både større og mindre, men pris og utstyrsnivå er i utgangspunktet lavere.

Selv kjører jeg 2004 Honda Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive. Her er noe av standardutstyret: Elektriske skinnseter, bakluke åpnes og lukkes med fjernkontroll, to-sone klimaanlegg, soltak, integrert navigasjon og stereo med 9 høyttalere, xenonlys, regnsensor, ryggesensor, cruisecontroll osv. I tillegg har vi bluetooth handsfree, avtagbart hengerfeste og webastovarmer med fjernkontroll.

Bremsene på Accorden er så kraftige at det ikke er mulig å sette 15" felger på bilen. Det hadde neppe vært et problem på en Ford eller Opel.

Vår bil er bruktimportert, men denne utgaven ville kostet over 480.000,- ny i Norge i 2004.

Morsomt.

Jeg påpeker at accord er en annen bil i USA, du skriver også det og tilføyer at jeg tar feil. [8|]

Men som sagt jeg snakker ikke om hvilken klasse den tilhører i "Øst Botswana" men i Norge.
Og når Honda selv har sagt hvilken klasse den skal konkurrere i(NORGE), ja så hører jeg faktisk mer på dem.

Når det gjelder priser så er det svært like, også utstyret du kan få på bilene.
Acura TSX er forøvrig en oppdresset versjon av Honda Accord, og kan således ikke sammenlignes.
Nå diskutere vi jo også stasjonsvognutgaven som ikke en gang selges i USA.

Så dessverre du tar feil.[;)]

Hør forresten på samtlige Norske tester og se hvilken biler den blir satt opp mot.

Eg skjønnar at nåken har valgt å legga accord i denne klassen, blant anna honda sjølv, men det forandrar ikkje det faktum at det er håvelaust å sammenlikna dei nevnte bilane, uansett korleis ein vrir og vender på det. Og at honda nedgradera accorden er berre eit salgstriks. Når "ekstrautstyr" som ratt og frontrute er på plass er prisen meir rett.

Altså en prisforskjell på ca 14.000 i forhold til Passat(Sammenliknbar modell).
Og da med 10hk mer i Accorden, så prisforskjellen er avgifter til staten.

Klasseforskjell???

Men vi er vel alle enige at biler er kjekt, og hadde vi alle ment det samme så hadde vi hatt en kjedelig bilpark. [:D]

Heihei!

Kaste mæ inn i diskusjon å heie på VW... Primærmålet må vær å få mæst bagasjerom! Sjer at VW kjæm bæst ut dær!!

Altså en prisforskjell på ca 14.000 i forhold til Passat(Sammenliknbar modell).
Og da med 10hk mer i Accorden, så prisforskjellen er avgifter til staten.

Klasseforskjell???

Men vi er vel alle enige at biler er kjekt, og hadde vi alle ment det samme så hadde vi hatt en kjedelig bilpark. [:D]

Demobilane som har blitt tatt med i testen du viser til seier ingenting om grunnpris per bil.
Utstyrsnivået kan være på to forskjellige planetar.
Eg spurte to av dei andre karane eg jobbar sammen med på verkstaden om kva dei meinte. Dei meinte at accord ikkje kunne sammenliknas med bl.a. mondeo, avensis, passat osv pga mangelen på god plass og forskjellen i kvalitet, motor og køyreeigenskapar. (Han eine jobba forøvrig på honda-verkstad like utanfor london frå 2006-2007. Han ville heller gå så langt som å sammenlikna accorden med alfa romeo 156.

Vi kan iallefall væra einige i at accord er for spesielt interesserte.

Hehehe, Yngvefri, du har nok helt rett i at Accord er for spesielt interesserte. Det er bare å se på salgsstatistikkene så får man det bekreftet :)

Andy, Acura TSX har samme utstyrsnivå som Honda Accord Executive med veldig få detaljforskjeller. Den leveres i utgangspunktet ikke verken med diesel eller som stasjonsvogn i statene, men det er jo ikke noe tegn på at det ikke er samme bil. Volvo selges også i USA med små detaljendringer. Viper er Viper uansett om den selges som Dodge eller Chrysler, og NSX er NSX uansett om den heter Honda eller Acura.

Når du viser utklippsbildet fra testen så kan du se at de har brukt den aller billigste diesel-Accorden uten noe som helst ekstrautstyr, mens Passaten som er med i testen koster over 40.000 mer enn billigste utgave, og er fortsatt 14.000 billigere enn Accorden.

Vi kan sikkert diskutere til vi blir grønne i trynet, men du har helt rett i at bil er kjekt, det er bra vi har litt forskjellig smak og det finnes forskjellige biler :)

Da kommer jeg med en link fra world.honda.com(Offisielle side).
Her omtales Honda Accord, den europeiske versjonen.
Og Honda setter den i D segmentet, og til etterretning er A6, E-klasse etc.. i E segmentet.
http://world.honda.com/news/2008/4080211all-new-Accord-for-Europe/

Så alle tester sier det og Honda selv sier det, dermed er det bevist. [;)]

Og i reklamen for Cillit Bang seier dei faktisk at produktet deiras renskar smuss og skitt uansett... men det betyr nødvendigvis ikkje at produktet gjer det.....

Honda kan reklamera for bilen sin akkurat som dei vil, men det betyr framleis ikkje at det er riktig. Det er akkurat dette eg har prøvd å sei heile tiden. Det er heller ikkje sikkert at accord er konkuransedyktige versus a6, e-klasse osv grunna omdømme. Men å sammenlikna accord med d-segmentet som du vil, blir som å sammenlikna Lego med Duplo.

Men vi får heller legga saken flat og gå til forskjellig hjørne av ringen. Det ser ikkje ut til at vi kjem nåke lenger med denne saken.[:)]

Og i reklamen for Cillit Bang seier dei faktisk at produktet deiras renskar smuss og skitt uansett... men det betyr nødvendigvis ikkje at produktet gjer det.....

Honda kan reklamera for bilen sin akkurat som dei vil, men det betyr framleis ikkje at det er riktig. Det er akkurat dette eg har prøvd å sei heile tiden. Det er heller ikkje sikkert at accord er konkuransedyktige versus a6, e-klasse osv grunna omdømme. Men å sammenlikna accord med d-segmentet som du vil, blir som å sammenlikna Lego med Duplo.

Men vi får heller legga saken flat og gå til forskjellig hjørne av ringen. Det ser ikkje ut til at vi kjem nåke lenger med denne saken.[:)]

Si meg hvorfor har vi klasser? Jo fordi en gruppe kunder er ute etter en bil med visse egenskaper innenfor en prisklasse.
At du mener at Accord er like bra som E-klassen setter ikke dem i samme klasse, de vil ha to helt ulike kundegrupper da blant annet prismessigst så kan dem ikke sammenlignes. Samme som jeg ikke er interessert i en Rav4 vist jeg snuser på en Q7.

Jeg linker til Accord og E-klasse, se litt på dette og tenk litt etter før du vil at det skal sammenlignes og testes opp mot hverandre.
http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMAKE=771&CAR_MODEL=1087&sort=1
http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMAKE=785&CAR_MODEL=3775&sort=1

Jammen herregud då mann! Om du bruka augene dine og studera annonsane frå dine eigne eksempel så ser du at forskjellane ikkje er så store. Faktisk så får du meir for pengane om du kjøper accord enn e-klasse i følge pris og utstyrsliste. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18185184, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18121844 og http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17948565     <------ dette her er frå DIN link!

Du må jo selfølgelig ta med i sammenhengen at du må betale ein god del ekstra berre for merket "Mercedes Benz".

Stabeis!

Back
Topp