Starter fødsler oftest om natten?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Har liksom en følelse av det, men det kan jo ikke være noe logikk i det? Har bare hørt om, lest og opplevd selv at det gjerne er om natten det starter. Har derfor ikke tenkt over engang at det like gjerne kan starte mens jeg for eks står i kassa i en butikk:) ...dere som har barn, når på døgnet startet det hele?

Sent from my iPhone using BV Forum

Har liksom en følelse av det, men det kan jo ikke være noe logikk i det? Har bare hørt om, lest og opplevd selv at det gjerne er om natten det starter. Har derfor ikke tenkt over engang at det like gjerne kan starte mens jeg for eks står i kassa i en butikk:) ...dere som har barn, når på døgnet startet det hele?

Vannet og slimproppen min gikk på lyse dagen. Starter nødvendigvis ikke om natten. Men innbiller meg at der er lettere å kjenne på kynnere om natten når du er i mindre aktivitet.

Vannet gikk 19, riene startet kl 23 :)

"-Stresshormoner som adrenalin kan stenge for at riene kommer i gang. Derfor er det viktig at du roer ned og prøver å glede deg til fødselen. Slapper du av, øker oksytocinet og modningen, og du får lavt adrenalin. Da er sjansen for å gå i fødsel større. Det er en grunn til at de fleste fødsler starter om natten, når du sover, forklarer jordmor Tove."

Vannet gikk 19, riene startet kl 23 :)

"-Stresshormoner som adrenalin kan stenge for at riene kommer i gang. Derfor er det viktig at du roer ned og prøver å glede deg til fødselen. Slapper du av, øker oksytocinet og modningen, og du får lavt adrenalin. Da er sjansen for å gå i fødsel større. Det er en grunn til at de fleste fødsler starter om natten, når du sover, forklarer jordmor Tove."

Ok så da starter det faktisk oftest om natten, med andre ord? Det hadde egentlig vært greit kjenner jeg. Hvis jeg er ute blant folk når det starter kommer jeg til å frike ut:)

Slimproppen gikk 22.10 og da startet riene også.

Vannet gikk kl 05. Men fødselen starta ikke før jeg ble satt igang på dagen.

Mine startet ca klokken 14.00, kl. 13.00 og klokken 19.00.

Sendt fra mobilen min ♥

vannet gikk litt over 10 her ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Førstemann ble satt i gang, men andremann begynte halv fem på morran, om jeg ikke husker feil

Begge mine har startet på morran/ dagen. Med første startet det ca 15, nr 2 ved 07.

Alle mine tre fødsler har startet om natten med rier.

Her startet fødselen 14.00/15.00 :) Startet med rier, vannavgangen kom ikke før sykehuset :)

Med nr 1 dro vi inn til sykehuset ved midnatt, han var ute kl 18:20 på kvelden etter.
Med nr 2 våknet jeg av rier grytidlig på morgenen og var inne på sykehuset i 10-tiden, hun var ute kl 14:33
Med nr 3 begynte riene på slaget ved midnatt, var vel på sykehuset i 4-5 tiden og 8:03 var han ute

her begynte riene klokken 19 på kvelden, men tok seg kraftig opp på natten..

Med første starta det på morgenen og med andre starta det på natta :)

Appen vel ;)

Med Nr. 1 startet det med rier kl. 02 på natten.
Med nr. 2 startet det med rier kl. 17 på ettermiddagen :)

Riene begynte kl. 11:30 midt i brød deig.. ble ikke noe brød den dagen kan man vel si :)

Back
Topp