Gud av meg, i dag fikk jeg først beskjed fra jordmor at jeg måtte bli en dag til. Hun så tydelig at jeg ble veldig lei meg selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å holde det inne. De prøvde sitt beste å muntre meg opp, så fikk jeg beskjed om at samboeren kunne komme innom i et par timer. Et kvarter etter at han kom hit fikk vi snakke med en lege. Jeg spurte selvfølgelig om når jeg får dra hjem, og hun så på meg nesten overrasket og bare, du får nok ikke dra hjem igjen før hun er ute. Kjente jeg ble litt irritert, for det er ganske dårlig gjort å la meg gå rundt å tenke at jeg får dra hjem når de så godt var klar over sannsynligheten for det. Jeg forstår jo at det er alvorlig og at det er viktig å være her, men jeg forstår helt ærlig ikke problemet med å få dra hjem om medisinene holder blodtrykket mitt stabilt. Spurte så om det var mulig å få dra hjem for å hente litt klær. Har ingenting rent tøy og samboer vet ikke hva jeg passer og ikke passer eller hvor han i det heletatt skulle ha begynt å lete. Men neida, mest sannsynlig ikke, det måtte de se på. Ble i hvert fall ikke i løpet av de nærmeste dagene. Planen så langt er å holde henne inne der i minst 2 uker til ( til uke 36, er 34+4 nå, men antar de ikke setter i gang på dagen) om ikke til uke 37. Blir ting verre så må hun ut før. Lå å gråt i sikkert 2 av de 3 timene samboeren fikk lov til å være her. Jeg forstår jo det er viktig å bli passet på, men det hjelper ikke akkurat på hvordan jeg føler meg.
Blodtrykket mitt er på 130/85 nå, så det er virkelig ikke farlig høyt. Høyeste blodtrykket mitt har vært 150/110. Alle blodprøver er fine, annet enn +2 på urinen, så det er ikke mer enn en moderat svangerskapsforgiftning, alle ctg målingene er super fine, så jeg forstår virkelig ikke hvorfor de er så sinnsykt strenge på det. Føler at jeg er på isolat i et fengsel. Sengen er helt forferdelig hard så jeg får nesten ikke sove om natten og sitter og vrir meg i smerter mesteparten av dagen på grunn av smerter i bekken og halebenet. Prøver å bevege meg litt rundt i rommet og bytter på å sitte på stol og i senga, men føler ikke det hjelper noe særlig. Nå får jeg heldigvis se samboeren innimellom så det er absolutt bedre enn ingenting.
Spurte også om når de skulle sjekke vekst igjen, fikk da bare tilbake at de må vente litt. Legene jeg har snakket med her er skikkelig usympatiske og gretne.
Kjenner også jeg sliter en del med tanken på å måtte bli her etter de får henne ut. Er hun veldig liten så får vi jo ikke dra hjem med det første. Alt er bare feil og jeg føler meg så alene og maktesløs.
Beklager veldig langt svar.