Spotter en uke før mens hver mnd, redusert sjanse for graviditet?

Snøkrystall

Forelsket i forumet
Er litt deppa her nå, har akkurat begynt og spotte nå en uke før forventet mens. Det har jeg gjort hver mnd de 6 mnd vi har prøvd nå. Så da er vel løpet kjørt denne pp også.
Jeg innbiller meg at spottingen reduserer sjansen for å bli gravid, finner ikke noe ordentlig svar når jeg googler. Leser om progesteronsvikt osv.
Er det noen som vet noe om dette? Blir veldig glad for å høre andres erfaringer.
Og hvis det er noen her som pleier å spotte før mens som ble gravide, spottet du den pp du ble gravid?[emoji5]

Lurer også på hvordan man skifter brukernavn? Gikk litt fort i svingene når jeg registrerte meg[emoji28]

Jeg er ingen ekspert, men spottet forrige gang jeg ble gravid.
Og hvis jeg har blitt gravid denne pp, så spottet jeg før forrige menstruasjon og.

Jeg er ingen ekspert, men spottet forrige gang jeg ble gravid.
Og hvis jeg har blitt gravid denne pp, så spottet jeg før forrige menstruasjon og.

Takk for svar[emoji5] Litt betryggende å høre at noen blir gravide til tross for spotting.
Håper det ble klaff for deg denne mnd[emoji4]

Takk for svar[emoji5] Litt betryggende å høre at noen blir gravide til tross for spotting.
Håper det ble klaff for deg denne mnd[emoji4]

Takk :) Foreløpig er jeg positiv denne pp. Men skal teste igjen i morgen og fredag :) IKM fredag/lørdag.
Tror ikke det har noe å si at man spotter i forhold til å bli gravid :) Lykke til.

Er litt deppa her nå, har akkurat begynt og spotte nå en uke før forventet mens. Det har jeg gjort hver mnd de 6 mnd vi har prøvd nå. Så da er vel løpet kjørt denne pp også.
Jeg innbiller meg at spottingen reduserer sjansen for å bli gravid, finner ikke noe ordentlig svar når jeg googler. Leser om progesteronsvikt osv.
Er det noen som vet noe om dette? Blir veldig glad for å høre andres erfaringer.
Og hvis det er noen her som pleier å spotte før mens som ble gravide, spottet du den pp du ble gravid?[emoji5]

Lurer også på hvordan man skifter brukernavn? Gikk litt fort i svingene når jeg registrerte meg[emoji28]

Jeg lurer litt på det samme som deg [emoji848]

Hei og velkommen til Babyverdens forum!

Vi i Babyverden håper du vil trives her, og at du finner frem i de ulike gruppene vi har her inne.

Som MiniMe80 fortalte lenger opp så kan du endre kallenavn ved å ta i bruk nettleser.
Se HER for å få en enkel beskrivelse av hvordan du kan gå frem for å endre ditt kallenavn:)

Hvis du skulle ha noen spørsmål er det bare å ta kontakt med en av oss i moderator-teamet, så skal vi prøve å hjelpe deg på en eller annen måte:)

Takk for svar alle[emoji4] Har ikke kommet meg på PC og fått skiftet brukernavn enda.
Er det noen som vet om man får ta blodprøver hos fastlegen for å sjekke progesteronmangel før det er gått et år? Regner ikke med man får det uten grunn, men om spotting/ mellomblødninger kan være et mulig problem som gjør at man får ta denne prøven før det er gått ett år liksom?[emoji4]

Ser dette er gammel tråd, men prøver likevel:

Jeg har akkurat samme problem, der spottingen starter 5-7 dager etter EL. Har vært prøvere i 10 mnd nå, så er redd dette kan være årsaken til at vi ikke blir gravide.

Var du hos lege/gynekolog med problemet? Eller har du klart å bli gravid uten hjelp? ☺️

Før jeg ble gravid med første (vi brukte 3 år) så spottet jeg opp mot en uke før mensen.. om det var det som gjorde at det tok tid vet jeg ikke.
Nå etter fødsel så har jeg kun spottet litt dagen før eller maks to dager før mensen. Nå ble jeg gravid 9 mnd etter fødsel :) aner ikke om det har noe sammenheng

:Heartpink
Ser dette er gammel tråd, men prøver likevel:

Jeg har akkurat samme problem, der spottingen starter 5-7 dager etter EL. Har vært prøvere i 10 mnd nå, så er redd dette kan være årsaken til at vi ikke blir gravide.

Var du hos lege/gynekolog med problemet? Eller har du klart å bli gravid uten hjelp? ☺️

Vi tok fertilitetssjekk hos klinikk Hausken kort tid etter jeg skrev dette innlegget. Der viste det seg at jeg har PCOS, og jeg mener de sa at spottingen hadde med dette å gjøre(og derfor indirekte virket inn på at jeg ikke ble gravid, men husker ikke helt). Jeg hadde kun merket uregelmessige sykluser/ spottingen og ingen andre tegn, ble derfor veldig overrasket.
Jeg startet rett på medisiner for å modne eggene, og ble fulgt opp med innvendig ultralyd for å se på modning av eggene, fikk eggløsningssprøyter og vi «timet» sexen etter dette. Gikk på de et halvt år ca så ble jeg gravid (den syklusen jeg ble gravid hadde vi også forsøkt inseminering på klinikken for første gang). Spottingen sluttet, eller startet hvertfall mye senere etter jeg startet med medisiner.
Nå har jeg termin den 25. Mai:Heartpink
Anbefaler virkelig fertilitetssjekk hos hausken. Da sjekker de også sædkvaliteten til mannen. Mener det kostet rundt 2500 kr og da fikk vi time etter en uke eller to. Jeg tenker at det sparte oss for lang tid med prøving. De sendte også henvisning til prøverør offentlig for oss når vi hadde prøvd i nesten ett år, så vi slapp mye venting der for å gå via fastlegen og vi var jo allerede utredet hos Hausken (slapp heldigvis å bruke den henvisningen). Minuset er at det er dyrt å gå hos de, men jeg synes det var verdt det! Spør gjerne om du lurer på mer så skal jeg prøve å svare :) Lykke til! :)

Jeg spottet 1 uke før mensen hver eneste syklus, også da jeg ble gravid. Testet da spottingen plutslig ga seg da mensen burde kommet. Spottet inn i uke 7 av graviditeten faktisk, men nå etter fødsel spotter jeg ikke lenger før mensen. Nylig fått syklus tilbake.

Jeg spotter alltid i 4-5 dager før mensen, og jeg både ble gravid og fikk ei frisk og fin lita jente.

Jeg har også spottet hver eneste syklus det siste halvåret etter jeg sluttet på prevansjon. Hver gang 6 dager før IKM i en stabil 29 dager syklus.
Vi er bare i 3pp, men innbiller meg at det kan ta tid å bli gravid pga dette. Så veldig godt å høre dere ble gravide selv med spotting lenge før IKM! :joyful: Jeg tok kontakt med fastlegen for å høre om tester av progesteronnivå kunne tas, da jeg har lest flere steder at progesteronmangel kan være en årsak til spottingen. Fastlegen min tar ikke progesterontester, og ba meg pent vente til vi har vært prøvere i 1 år så hu kunne henvise videre til gynekolog i så fall. Noe jeg virkelig ikke har tålmodighet til å vente på om det ikke går... :shifty: Noen som har testet progesteronkrem fra helsekost og hatt effekt på spottingen av denne??:woot:

En liten update for noen som kan være i samme situasjon senere: jeg ble gravid i pp3, og jeg er nå i uke 13!! :joyful::joyful: Jeg kjøpte peogesteronkrem på helsekost og brukte denne daglig i de første ukene, men aner ikke om det var det som faktisk hjalp oss eller ikke :happy:

Jeg har alltid spottet mye og helt uregelmessig til tider. Aldri blitt gravid på egenhånd (første prøveperiode var 2 år og andre 1 år), men har mann med nedsatt sædkvalitet. Har hhv. blitt gravid på første forsøk (første barn) og andre forsøk (gravid nå) med ivf. Men da har jeg også gått på progesteron og ikke spottet før forventet mens! Men har derimot spottet i begge graviditetene helt fram til uke 12, etter jeg sluttet på progesteron!

Interessant å lese, og fint å se at det for mange ikke har hatt noen innvirkning.

Har også spottet opp til 5 dager før mens i to av 3 sykluser i høst etter at vi startet prøvingen på baby nr 2. Veldig frustrerende og har også vært redd for at det påvirker muligheten for å bli gravid. Hadde det ikke slik før jeg fikk førstemann, og veldig typisk at det skjer i prøvetiden... Nå siste syklus spottet jeg ikke, så jeg hadde store forhåpninger om at spiren satt, men nei. Har heldigvis en flott fastlege som har henvist meg til gyn. Spotting er tema for undersøkelsen, sammen med en generell sjekk om alt ser bra ut. Fastlegen var mest bekymret for at det var slitsomt å blø halve livet, som hun sa, og trodde ikke det skulle ha noe innvirkning på muligheten for å bli gravid. Har også lest om progesteronmangel, så skal ta dette opp :happy8

Interessant å lese, og fint å se at det for mange ikke har hatt noen innvirkning.

Har også spottet opp til 5 dager før mens i to av 3 sykluser i høst etter at vi startet prøvingen på baby nr 2. Veldig frustrerende og har også vært redd for at det påvirker muligheten for å bli gravid. Hadde det ikke slik før jeg fikk førstemann, og veldig typisk at det skjer i prøvetiden... Nå siste syklus spottet jeg ikke, så jeg hadde store forhåpninger om at spiren satt, men nei. Har heldigvis en flott fastlege som har henvist meg til gyn. Spotting er tema for undersøkelsen, sammen med en generell sjekk om alt ser bra ut. Fastlegen var mest bekymret for at det var slitsomt å blø halve livet, som hun sa, og trodde ikke det skulle ha noe innvirkning på muligheten for å bli gravid. Har også lest om progesteronmangel, så skal ta dette opp :happy8
Jeg spottet mye før. Testet progesteron og hadde fine verdier. Fikk likevel progesteron da legen mente det ikke kunne skade, men han mente også at jeg ikke skulle ta det før etter positiv test (jeg hadde noen kjemiske). Da jeg ble gravid begynte spottingen allerede 4 dpo og jeg ga helt opp. Men det funket! Turte ikke annet enn å gå på progesteron frem til uke 12, men tror egentlig ikke det hadde noe å si :Heartblue

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp