Sportsdel?

Den er fin å se på, ja, men upraktisk! Jeg ville aldri anbefalt noen å bruke såå mye penger på ei ny bugaboovogn.

Skaviseee det jeg ikke liker ved den er:
*Veeldig lav
*Forferdelig å trille forutenom inne i butikker (ja, har gode terrenghjul til den, men de kan vi ikke bruke for da kan den ikke slåes helt sammen og tar aaaltfor mye plass i bilen (understellet ligger alltid i bilen, vi fester bilstol på når vi kjører på bytur)).
*Kommer ikke til bagasjeveska under
*MÅ deles i to for å klappes sammen
*Blir flat sammenlagt, ja, men den blir like bred og laaang så tar masse plass likevel (les: og det med småhjulene på)
*Dårlig med justering på håndtaket
*Om man har en (lett!) handlepose på styret og tar av bagen/bilstolen for å demontere vogna klapper hele greia sammen og går i bakken med et dunk.
*Sittedelen kan ikke justeres i ryggen, kan bare vippe setet opp og ned slik at barnet ikke får strekt på seg

Det var det jeg kom på i farta :)

Ja, jeg misliker virkelig denne vogna, men vi måtte ha ei sånn lita og lett vogn i starten grunnet bosituasjonen og fant denne billig på finn (den var som ny!). Etterhvert når vi bytta til Emmaljungaen var faktisk den lettere og den tar ikke noe mer av bagasjeplassen i bilen (!!). Den har gode, stramme, solide deler da, ikke noe slark og tåler en god del "herjing" (blir mye dunk når den skal inn og ut av bilen).

Vil du kjøpe vår? :D

Sent from my iPad using BV Forum
Hehe, nei jeg kjøpte ny vogn for et par måneder siden jeg:)
Når det gjelder ut og inn av bil er ikke det så veldig nøye for meg, for jeg har ikke lappen. Vi må også ta av sittedelen for å slå sammen vogna, men det synes jeg går helt greit.
Har samme type sportsdel også, altså sånn som tippes bakover, men det har jeg heller ingen problem med.
Vogna vår kosta 4500 kr ny da, så prisen var heller ikke så gæli. Er enig at bugaboo er veldig dyr!
Burde ikke være noe problem å selge den igjen da, det er jo en populær vogn:) Hvertfall i Oslo, ser den over alt!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

noen som har city cross og har byttet over til sportsdelen? prøvde med lillegutt oppi i går inne i stua, han er akkurat blitt 5 mnd, kan ikke sitte selv enda. Han HATER bagen og vil kun være oppi der om han er trøtt og skal sove. Om han våkner før vi er hjemme blir det hyling og skriking helt til han blir tatt opp. Er så lei av å kun gå halvtimes-turer for å rekke hjem før han våkner (han sover bare i en halvtime av gangen) så jeg har så lyst å bytte til sportsdelen! Så det gikk jo an å ta ryggen nesten helt ned så det skulle vell egentlig ikke bety noe om han ligger i den eller i bagen? Så om det er noen som har erfaringer med sportsdelen på den vognen så lurer jeg på om dere brukte selene med en gang eller tok de ut? Og hva babyen ligger på oppi sportsdelen og hva han har over seg? :)

noen som har city cross og har byttet over til sportsdelen? prøvde med lillegutt oppi i går inne i stua, han er akkurat blitt 5 mnd, kan ikke sitte selv enda. Han HATER bagen og vil kun være oppi der om han er trøtt og skal sove. Om han våkner før vi er hjemme blir det hyling og skriking helt til han blir tatt opp. Er så lei av å kun gå halvtimes-turer for å rekke hjem før han våkner (han sover bare i en halvtime av gangen) så jeg har så lyst å bytte til sportsdelen! Så det gikk jo an å ta ryggen nesten helt ned så det skulle vell egentlig ikke bety noe om han ligger i den eller i bagen? Så om det er noen som har erfaringer med sportsdelen på den vognen så lurer jeg på om dere brukte selene med en gang eller tok de ut? Og hva babyen ligger på oppi sportsdelen og hva han har over seg? :)
Jeg har ikke prøvd sportsdelen på City crossen enda. Fra storebror husker jeg at selene kan være litt store for så små. Med storebror kunne jeg nok tatt ut selene når han var så liten. Hadde imidlertid aldri turt det med lillebror. Han er bajas og tørr snart ikke la han ligge i baggen uten oppsyn. Så du må føle litt på det selv. Vi bruker sportsdelen på bumbleriden da. Har ingenting under han og teppe over (tykt eller tynt, alt ettersom). Tenker jeg blir å bruke bilstolposen etterhvert.

Har ikke noe å si om han ligger i bag eller med sportsdelen flat. Finnes jo kombivogner hvor man bare bruker sportsdelen med myk eller hardbag. Jeg pleier å ha litt helling i bumbleriden om han er våken. Blir jo som med vippestolen. Bortsett fra at han stort sett henger med overkroppen over lekestanga da, så da tror jeg nesten sportsdelen med helling er å foretrekke.... ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Last edited:

Vi tenkte å bytte snart, da kommer jeg nok til å bruke selene rundt hoftene, også ta av de andre, gjorde det med storesøster, det fungerte fint, nå var hun alltid rolig i vogn, så vi fikk aldri bruk for skulderstroppene, men det kan vel være greit å ha dem på når de selv klarer å komme seg ut av vogna :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå må vi bytte. Nå er han på vei ut...Legger begge beina over kanten og trekker seg opp etter armene. Plutselig så ramler han ut.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har dratt på ferie nå med bare sportsdel! Var litt usikker, men tok sjangsen:)
Har med babynest som hun kan sove i, har jo brukt vognbagen som reiseseng.
Hun sover innerst i dobbeltsenga i babynestet.
Synes sportsdelen er litt nettere å ha med seg.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vidunderet kom i posten i dag. Som en drøm å trille og lillebror både ligger og sitter perfekt. Jeg er helt forelska :) Prøvde forøvrig og bygge opp i bagen i dag. Det synes han i og for seg var flott. Men han la jo føttene oppå kanten av baggen og prøvde å løfte rompa opp og ut pluss at han akte seg nedover og ble liggende som en bylt nederst. Men nå bruker vi bare bumbleriden når han ikke skal sove og bag en stund til når det skal soves.

Hvordan får du ryggen ned?
Virker som knappen har hengt seg opp på min. Synes hun sitter utrolig godt i den!

Hvordan får du ryggen ned?
Virker som knappen har hengt seg opp på min. Synes hun sitter utrolig godt i den!

Den er sånn. Innmari latterlig løsning. Må trykke og vri og vende og enda verre er det når ungen sitter oppi. Som sagt, det er en svakhet på vognene og det jobbes med å fikse en ny løsning. Jeg håper at den kanskje går seg til litt etterhvert og blir løsere når man får brukt den litt. Det varierer litt hvor vanskelig den er da, i dag er jeg ekstra irritert på den kjenner jeg, fordi den hang seg opp i byen da han sovna i vogna og jeg skulle ha ryggen ned..... Det hjelper å holde fysisk i ryggen mens du prøver å trykke og dra i den.

Last edited:
Den er sånn. Innmari latterlig løsning. Må trykke og vri og vende og enda verre er det når ungen sitter oppi. Som sagt, det er en svakhet på vognene og det jobbes med å fikse en ny løsning. Jeg håper at den kanskje går seg til litt etterhvert og blir løsere når man får brukt den litt. Det varierer litt hvor vanskelig den er da, i dag er jeg ekstra irritert på den kjenner jeg, fordi den hang seg opp i byen da han sovna i vogna og jeg skulle ha ryggen ned..... Det hjelper å holde fysisk i ryggen mens du prøver å trykke og dra i den.
Jeg fikk den ned, men ja det var ganske irriterende! Håper det går seg til ellers utrolig fornøyd.

Jeg fikk den ned, men ja det var ganske irriterende! Håper det går seg til ellers utrolig fornøyd.

Etter en del opp og ned med ryggen i Syden begynner jeg endelig å få litt teken på det. Funnet ut at problemet er når den skal ned, så tar den først litt opp og så ned i samme trykket. Da virker det som det funker greit.

Etter en del opp og ned med ryggen i Syden begynner jeg endelig å få litt teken på det. Funnet ut at problemet er når den skal ned, så tar den først litt opp og så ned i samme trykket. Da virker det som det funker greit.

Der lærte jeg også ganske fort og nå er det null problem :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp